Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-26, 21:37
  #1
Medlem
Rudolfos avatar
Är det någon som har information om främst husföretaget, Next House AB eller Next House International AB?

Är även intresserad av VD'n Thomas Mårtensson och hans andra företag, vem är han? vad har han gjort tidigare? Har läst att han ska ha emigrerat och sedan kommit tillbaka under annat namn.

Enligt uppgifter ska han ha gjort affärer med bl.a. Lars Skarke, Jon Malmsäter och andra riktigt fula fiskar.

Skulle gärna vilja ha uppgifter om två anställda, Anders Ahlsmo och Stefan Gustavsson. Ahlsmo ska enligt uppgifter ha historik i byggbranschen medans Gustavsson varit verksam inom telekom.

Är det någon som kan dementera uppgifterna och gärna ge mig mer?
__________________
Senast redigerad av Rudolfo 2010-07-26 kl. 21:40.
Citera
2010-08-04, 17:56
  #2
Medlem
Är själv sugen på deras frigga, men tråden på http://www.byggahus.se/forum/referen...ext-house.html tycker jag var lite avskräckande, med fejkade användare och allt vad det heter..
Citera
2010-08-04, 20:47
  #3
Medlem
V-Strikes avatar
Oj, här finns mycket godis!

Next House AB startades av Thomas Mårtensson, en skojare av världsklass. En individ med fullständig avsaknad av affärsetik och empati. Driver sitt företag som en diktator i klass med Stalin och grabbarna. Lars Skarke var med i början, men sedan skar det sig mellan dessa. Skojare vs. skojare, ingen bra combo! Dock äger Skarke fortfarande visningsbyn i Åkersberga, vilken hyrs av Next House för över 1 miljon SEK/år, samma visningsby Next House hävdar är deras egen.

Thomas Mårtensson har satt i system att lura så många som möjligt i sin omgivning; anställda, leverantörer, kunder, samarbetspartners m.m. Företaget har skulder långt över 10 miljoner, skuldsaldot hos Kronofogden är mer än fyra A4-sidor långt och just nu pågår en fördjupad revision av Skatteverket, som kommer påvisa många märkligheter. För att rida ut det hela, har Mårtensson startat ytterligare ett bolag, Next House International AB, vilket fortfarande ej beviljats F-skatt eller momsregistrering pga ägarens tvivelaktiga historia och pågående revision. I samma bolag görs nu affärer med nya kunder och leverantörer, vilka i och med detta ovetandes kan bli skattskyldiga!

Inget nytt under solen. Mårtensson har tidigare försatt minst fyra bolag i konkurs och efterlämnat stora skulder och satt mängder av människor i skiten. Mårtensson själv lever jet-setliv, med ständiga flygresor, 5-stjärniga hotell både inom och utom Europa. Detta samtidigt som hans företag ej kan leverera utlovat material till byggare och kunder, vilka då blir utsatta för ständiga lögner och påhittade undanflykter - eller så läggs skulden helt sonika över på anställda och andra, vilka råkat hamna i onåd hos Mårtensson (något som händer mer än ofta).

Det pågår som ett mantra från Mårtensson att de lyckats med något unikt, som ingen annan lyckats med. Frågan är vad detta är, för det har man aldrig fått veta. Jag ser det mer som ett unikt misslyckande när man inte kan leverera sedan länge betalt material och låter sina kunder, vilka trots allt är de som drar runt skutan, drabbas för att man sätter sig själv först.

Vad gäller Ahlsmo, enligt egen uppgift har han innehaft höga befattningar hos de flesta husleverantörer i Sverige. Har dock inte lyckats få detta vidimerat hos en enda, tvärtom har rykten förekommit om oegentligheter - men detta har jag ej heller kunnat få bekräftat, så det får stanna vid rykten. Hans svaghet för det täcka könet är däremot välkänt och han agerar mer än gärna bödel åt Mårtensson, lika barn leka bäst. Drar sig inte för att skälla ut folk, oavsett det är personal, inhyrda byggare eller leverantörer och gärna krydda det med små lögner och illa dolda hot.

Gustavsson finns inte mycket att säga om, mer än att en s.k. försäljningschef inom husproduktion skulle kunna tänkas ha lite mer än knappa baskunskaper inom branschen. Ställ en byggfråga till honom om material eller utförande t.ex. och du möts av en fågelholk.

Sammantaget skulle jag aldrig i livet göra affärer med Mårtensson, att sälja sin själ till Belzebub vore rena räkmackan i jämförelse. Uppmanar alla som trots allt är intresserade att med enkla medel ta en kreditupplysning, samt anlita en bra advokat/jurist vid kontraktsskrivningen. Jag lovar att den extra investeringen från er sida kommer visa sig vara guld värd! Åtskilliga är de, både privatpersoner och samarbetspartners, vilka fått smaka på Mårtenssons advokatpiska. Människan lägger närmare två miljoner kronor varje år på advokatkostnader, varav minst tre fjärdedelar går till div. konflikter. Det talar ett tydligt språk.

Under ytan.....

(Rudolfo - du kommer snart få se allehanda "användare" dyka upp och på präktigt manér höja Next House till skyarna, vilket skett på ovan nämnda blogg, Raka Linjer m.fl. Vi som känner till Mårtensson ser tydligt att han är den som dikterat dessa och står man i begrepp att göra sitt livs största affär, kan det vara mycket klokt att kontrollera punkterna i den massiva kritik som trots allt förekommer, annars saknar man all form av självbevarelse!)
__________________
Senast redigerad av V-Strike 2010-08-04 kl. 20:53.
Citera
2010-08-07, 09:12
  #4
Medlem
Next House. Må dom brinne i helvetet.

Jag har jobbat åt ett företag som byggt åt dom. Det höll på gå käpprätt åt h-e då dom fick lägga ut fleras hundra tusentals kronor för att köpa in material vilket enligt Next House unika logistikmodell skulle ha levererats från början. Kunde fick betala förskott för en sk komplett leverans men containern visade sig innehålla bara hälften. Helt sjukt att detta bara tystades ner och inte polisanmäldes. Samma sak har skett på flera andra byggplatser.

När dom sen börjar reagera får dom besked från byggchefen Alsmo att mer eller mindre hålla käften och får löften om fler hus om dom kör på. Sedan får dom ett litet bidrag på en bråkdel av sina krav och ett besked att nu har ni ju fått pengar, då kan ni ju köpa nytt material!

SAker *förvinner' mystiskt från arbetsplatserna och då skyller man på anställda eller andra sjuka förklaringar. Nä, som jag ser det är hela Next House bara en stor djävla bluff som är skapat för att medvetet lura så många som möjligt på så mycket pengar som möjligt. Vore en dröm för vilken reporter som hlest att titta närmare på det! Det gör mig glad att läsa att dom nu granskas av skattemyndigheten och jag hoppas aset Mårtensson och hans närnmaste åker in för gott!

Läs mer på raka linjer, http://rakalinjer.blogg.se/2009/marc...nexthouse.html
där verkar många som också jobbat på Next House ha mycket information. Det är ju också ett tecken på att något är fel på stället.
Citera
2010-08-08, 11:15
  #5
Medlem
V-Strikes avatar
http://www.121.nu/onetoone/foretag/n...e-ab/grunddata

Nu försöker aset byta namn på företaget också! Antagligen för att sedan kursa skiten och behålla namnet i nya företaget. Men org.numret hänger kvar och därmed kommer framtida leverantörer och kunder kunna se historiken iallafall!

Vi är många som oavsett kommer hålla koll på hans agerande och meddela de som meddelas bör!
Citera
2010-08-09, 23:51
  #6
Medlem
Rudolfos avatar
Oj, här fanns det minst sagt lite att bita i. Jag är mycket intresserad av den tidigare bakgrunden han har i Frankrike, vad gjorde han där? Vem var han gift(?) med? Har han någon familj i Sverige? Fått för mig att hans mamma Ullabritt ska bo i Malmö? Har han någon bror också?

Gärna mer info kring de andra företagen han har bakom sig tar jag mer än gärna emot. Varför blev de KK, vad gick snett?
Bsr Communications AB
Teleadministration i Sverige AB
Maudia Alter Ego AB
Ringtrasten KB

Skulle verkligen behöva mer information om Ahlsmo och Gustavsson, kan någon skaka fram mer där?

Väldigt underligt att Nexthouse försöker byta namn men kanske inte helt oväntat om man förbereder KK.

Såhär långt, stort tack till matnyttig info!
Citera
2010-08-10, 21:55
  #7
Medlem
V-Strikes avatar
I Frankrike var han gift med Chloé Bouygues Bolloré, dotter till ägaren av en av Europas största industriföretag med bl.a telecom, media och bygg i portföljen. De fick dottern Théa tillsammans, vilken bor större delen av sin tid hos modern i Paris. Mårtensson flyger dit flera gånger i månaden för att träffa sin dotter, naturligtvis på företagets bekostnad av illa dold anledning (läs; affärsresa).

Vad som egentligen hände i Frankrike är nedtystat, men det handlade om någon liknande lurendrejerihärva där svärfaderns pengar var inblandade. Detta skall enligt uppgift vara grunden till att Mårtensson blev utköpt ur släkten och blev mer eller mindre landsförvisad.

Han har en bror som är verksam med ett företag i Malmö, dock verkar detta vara betydligt mer seriöst och välskött.

Vet inget om hans tidigare företag, men fyra konkurser talar sitt tydliga språk. Snart är de uppe i fem.
Som jag sagt tidigare finns inte mycket att säga om Gustavsson. Ahlsmo däremot är högst intressant att kolla upp, beträffande de tidigare anställningar "högt upp" i byggbranschen han enligt egen uppgift innehaft. Han besitter dock en attityd som är allt annat än trevlig, när man ser baksidan. Agerar med glädje och hänsynslöshet Mårtenssons skarprättare.
Citera
2010-08-11, 13:03
  #8
Medlem
Turbotores avatar
De småländska bolag de använder för att prefabba deras husstomme kräver alltid i förskott betalning och de blir ibland stående länge med delarna tills de andra delarna av husen (läs fönster etc.) kommer efter de har ont om pengar att betala delarna med.
Citera
2010-08-12, 15:09
  #9
Medlem
Rudolfos avatar
Ännu en gång, tack för informationen.

V-Strike, så pappan är alltså Nicolas Bouygues? Eller är jag ute och cyklar?

Jag har fått information från olika källor i branschen som uppger att Next House planerar göra beställningar i väldigt stora partier, till en ny kollektion som ska bli mer "budget"-variant fast ändå kännas exklusiv. Tror den kallas för något i stil med Naro / Nalo / Nemo eller Nano. Något som bara ska säljas i större besällningar, ex. 60 hus osv. Alltså hus anpassade för ett område, lite mer radhus än nuvarande Kollektion Théa.

Finns det mer information gällande detta? Hur ska man lyckas genomföra en sådan uppskalning när man har dessa leverantörsskulder, förbereder för konkurs osv? Kommer detta ske under Next House International AB eller något helt annat bolag?
Citera
2010-08-12, 17:31
  #10
Medlem
Turbotores avatar
I såfall kommer de få köpa ett hus i taget från prefabtillverkaren finsn ingen som inte har en egen fabrik som beställer 60 hus på en gång.
Citera
2010-08-12, 17:36
  #11
Medlem
Turbotores avatar
Eller så låter man personerna som skall ha husen köpa den så man levererar efter betalning.
Citera
2010-08-19, 18:52
  #12
Medlem
Hej!

Har följt flashback en tid och fått många roliga skratt när man följer trådarna.
Kunde dock inte hålla mig när jag såg tråden om NH och dess anställda.

Har träffat Anders Ahlsmo och kan konstatera att det är den falskaste person
som jag har mött!

Skulle ha så lite som möjligt att göra med den mannen!!!!!!

Snackas att han är på väg att lämna "skeppet"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback