2020-05-05, 13:11
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Läs i tråden innan du skriver dumjävel. Deras äktenskapsförord gav mannen rubbet och hon fick zero. Jo, det är sant.

Ja, men den var egentligen inte gyldig. Hon skulle få flera miljoner kr om hon skulle ha gått vidare med det vid skilsmässa.
Citera
2020-05-05, 13:13
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Ja, men den var egentligen inte gyldig. Hon skulle få flera miljoner kr om hon skulle ha gått vidare med det vid skilsmässa.
https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-kunne-fatt-flere-hundre-millioner-ved-en-skilsmisse-1.14999699
Citera
2020-05-05, 13:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Finns ett fall i USA med en gravid kvinna som hittades i en tunna, i ett garage, 30 år efter att hon försvann.

https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Reyna_Marroqu%C3%ADn
Tack för länken. MGM tog livet av sig innan åtal hann väckas. Jag hoppas att de har suicide-watch på TH. Minns du styckmordet i Örebro för några år sedan där GM hann hänga sig (i sina skosnören?) i häktet?

Mördare skall ställas inför rätta, inte tillåtas ta den enkla vägen ut.
Citera
2020-05-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Mye interessante teorier her, det må jeg si

Min teori er at TH ble siktet for drap eller medvirkning ( altså villedning ) til drap pga politiet ikke har noe å gå etter. Så under etterforskningen fant de tegn på vasking av KR for underverden. Da kunne etterforskerne hente inn mer materialer og dokumenter fra TH, som de ikke hadde tilgang på tidligere.
Dette forklarer hvorfor de måtte ha hjelp av National Crime Agency (NCA) som er spesalistert på underverden i Europa ( dop & penger i tonn og milliærd klassen ) for å styrke bevisene. Ja NCA har undergrupper som jobber med bla abduction også selvfølgelig..
Det styrker da Holden sin forklaring at disse bevisene dreier som om noe helt annet en hva media tror.

Jeg vil anta at TH kommer ut etter 4 uker og vil aldri bli dømt for noe omgående AEH drap. Men derimot vasking av kr og villedning av etterforskning i ettertid når alle beviser er ferdig håndtert ( ila 12 mnd ) Politiet er veldig opptatt av en slutt sak når det gjelder såpass stor medie dekning.

Så min konklusjon er selvfølgelig samme som deres at TH er delaktig i dette, men at han har gjort det i affekt kan ikke være mulig. Det her er nøye planlagt for en grunn, AEH viste noe hu truet med å avsløre. Som evt vasking av KR da TH ikke gir hu èn kr ved skilsmisse.
(Kraft selskap vil jeg anta er lett å vaske KR mellom da man lett kan flytte strøm(kr) rundt forbi mellom land uten at det virker mistenkelig)

Kidnappe noen i Norge vil jeg anta ikke er så vanskelig da vi Nordmenn er kjent for våre rutiner. Spaner du èn uke på vedkommende vet du nøyaktig når og hva en person gjør ila "alle" uker nok. Derfor har disse bakmennen klart å gjøre det på morgen kvisten i en gate med såmange boliger og ikke kvelden da det er minimalt med vitner. Samtidig fått litt informasjon av TH.

Vi kan jo selv spørre oss hvorfor har TH kun 2 kameraer uten for sitt hoved kontor? Som kun peker mot hoved inngang av bruksarealet, og ikke inngangsdører eller inne i bygningen bla. Og hvorfor ble disse 2 mennene plukket opp på kameraene der vil jeg tro er for å styrke TH sin påstand at det er kidnapping utenfor hans tilgang.
De hadde aldri vist seg på overvåknings kamera vis ikke TH hadde vært delaktig. ( du kan se en "snakke" i tlf under overvåkningen og det er nok for å villede politiet til å sjekke alle logger i område på masta for og kaste bort litt mer tid da de er minimalt med folk som etterforsker dette i første kvartal ) Hvordan politiet kan utelukke de er spesielt spør du meg også.

De 2 mennene på kamerane kan du se har en spesiell ganging ( walking ) som tilsier at de er trente "millitær" folk. Jeg vil anta disse mennene er fra Serbia område med tidligere millitær bakgrunn etter Yugoslav krigen da de står for det meste av stor bestillings kriminalitet i Europa/Verden. FKS Pink Panther Gang er derfra vis dere har hørt om de, som raner det meste av gullsmeder på lyse dagen (100M € klassen)

Denne utbetalingen på 10MNOK er høyere en gjennomsnittlig bestillings mord/kidnapping i Europa for ett så enkelt oppdrag. Vil anta de har fått en del svarte KR ved siden av.

Skyt meg vis min teori er på bærtur. Men det vil kun tiden vise

Legger til at justismord skjer hele tiden i Norge, enten du er stor eller liten.
Kan nevne bla Ha`s Ei`ik Ol`v som ble fengslet 4 år pga han brukte samme bank mann i sveits som Gjer`und C`ppelen brukte. ( Retten fikk ikke tilgang til dokumentene som kunne frikjent han pga de var stats hemmelige da de ble brukt under Eirik J og GC saken )
Denne "bankmannen" gikk selv fri pga han er immun mot norsk rettsvesen da han hjalp med å avsløre Nokas ranerne og pengeflyten til GC bla ( pga det var glass støv på pengene han mottok å skulle vaske via sin bank i Sveits)

Eller skal vi snakke om Schibsted arvingen som også vasket KR for enkelte av Nokas ranerne? Selvom han er god for MRD.

Norge er fullt av rike kriminelle finansmenn som gjør det de må.

Du har mange gode poeng, men husk at det må mer skjellig grunn til mistanke for å drive skjult etterforskning, de har sikkert stått fast i etterforskningen men hatt såpass at de har fått medhold. Det triste er at om dette var blitt gjort innen de første 10 ukene hadde de sikkert funnet noe, nå er sjansene betraktelig redusert.

Jeg vil og si at det er ikke spesielt lett og kidnappe folk i Norge. Vi har en god del rikinger her, og om det var så enkelt som du vil ha det til hadde vi nok hatt flere sånne historier.
Det spesielle med Hagen saken er jo at de ikke hadde alarm/overvåkingsutstyr i huset sitt og det er rimelig uvanlig hos så rike folk, men særdeles bekvemt for evnt.kidnappere/TH

Det er nesten utrolig etter min mening, jeg hadde nok aldri våget og bo på den måten hvis jeg hadde så mye penger. Det bekrefter imidlertid min teori om at AEH var en veldig selvutslettende og litt naiv kvinne. Ektepakten er jo noe svært få kvinner som hadde delt mesteparten av livet hadde funnet seg i. Man kan saktens spørre seg hvorfor de i det hele tatt hadde laget en ektepakt.
Den første som ble skrevet i 1987 er grei, der fører TH sin kone opp som eier av huset fordi han er i ferd med å bygge opp en formue, og vil sørge for at hvis noe går gale har familien er sted og bo.

Det er ektepakten fra 1993 som er merkelig, da har TH allerede begynt å tjene mye penger og huset blir tilbakeført i hans navn. Det hun skal få er så stusselig at man kan bli kvalm.

På dette tidspunktet har ekteparet Hagen dått fått 3 barn sammen, hvorfor skrive en så stusselig ektepakt til fordel for han?
Han sikret seg på den måten at det var lite sannsynlig at AEH ville forlate han på dette tidspunktet. Alene med 3 barn, nesten uten penger?

Men i 2018 hadde paret vært gift i nesten 50 år og hadde bare felles barn. Hva var i såfall poenger med at denne ektepakten fortsatt skulle gjelde.

De aller fleste som gifter seg unge, får barn sammen og holder sammen i så mange år har jo felleseie. Så ektepakten og at den ikke var blitt rørt på er ganske ekkel.

Hvorfor har ikke AEH for lengst fått endret på denne tro? Noe sier meg at hun må ha vært lurt og selvutslettende, i tillegg har de altså bodd i et hus uten alarm. Hvordan har hun kunnet føle seg trygg tro?
Igjen hun har jo funnet seg i veldig mye.
Citera
2020-05-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam

AEH hadde maks fått 40MNOK ved en evt rettsak. Ja ektepakten var "ugyldig" men de hadde nok inngått ett forlik da TH stiller mannsterkt med advokater.

Ett liv har gjennomsnittlig total inntekt på 30-40MNOK i Norge, som da sier hu egentlig ikke har krav på mer utifra at hu har hjulpet til i husholdningen hele livet, samtidig fått bidrag innenfor husholdningen ila 50 år som de var gift.

40MNOK er ingen ting av TH formue, så jeg vil selv anta at denne ektepakten ikke er relatert til AEH bortføring.

40MNOK er 2% av TH formue.
Citera
2020-05-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Jeg nevnte pistol og jeg er IKKE et troll....men kan bli oppgitt over nivået på noen brukere på tråden til tider. Samtidig er mange innlegg også drivende gode, verdt å lese.

Følger med, bidrar når jeg har noe å komme med.

Tror ikke vi har sett alt ennå, det er ikke som alle tror, men tiden vil vise.

Beklager, du er selvfølgelig ikke noe troll.

Noen ganger strømmer det på med innlegg her, og da er det lett å oppfatte ting feil. Beklager.

Det ser ut som om det kan bli en veldig langvarig etterforskning. Jeg venter på at politiet skal finne det første og 100% sikre beviset som knytter Tom Hagen til drapet på Lisbeth. Kanskje Tom Hagen da ville legge kortene på bordet overfor politiet, og tilstå. Det ville lette politiets arbeid med oppklaringen. Men det er kanskje å håpe for mye.

Særeiet fra 1993 der AEH overførte sin andel i boligen i Sloraveien til Tom Hagen. Det er nå 27 år siden. Og det var gått 25 år da AEH forsvant.

Kan det være noe fysisk og konkret som er gjemt i boligen eller på tomten i Sloraveien. Og at dette var årsaken til at Tom Hagen sikret seg at han skulle få boligen ved en eventuell skilsmisse.

Sloraveien blir nå endevendt. Hvis det noen gang har vært noe avslørende og belastende i Sloraveien, så må vi anta at det fremdeles finnes der. Hvis ikke ville det ikke vært noe motiv for å drepe AEH i 2018.

Men motivet kan jo være noe helt annet. At Tom Hagen har vært involvert i hvitvasking av penger, og at AEH oppdaget dette og truet med å anmelde han. En annen mulig forklaring som er blitt nevnt i tråden i dag.
Citera
2020-05-05, 13:28
Medlem
Interessant fra Aftenposten:

"Politiet vurderte å pågripe minst to personer til samme dag som Tom Hagen ble pågrepet. Det får Aftenposten opplyst av kilder tett på etterforskningen."

https://www.aftenposten.no/norge/i/y328ME/forsvinningssaken-politiet-jakter-flere-medhjelpere-og-vurderte-flere-paagripelser-da-tom-hagen-ble- paagrepet-og-siktet?
Citera
2020-05-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för länken. MGM tog livet av sig innan åtal hann väckas. Jag hoppas att de har suicide-watch på TH. Minns du styckmordet i Örebro för några år sedan där GM hann hänga sig (i sina skosnören?) i häktet?

Mördare skall ställas inför rätta, inte tillåtas ta den enkla vägen ut.

Ja, det är väldigt vanligt med mördare som tar sitt liv. Särskilt när bevisningen är stark. Epstein, pedofilen ville inte möta rättvisan och sina offer. Det han var åtalad för, är ju sånt man inte talar om, och nu gör man det med kungliga inblandade. Det borde vara regel att de som är häktade är under ständig bevakning och ställs inför rätta. Brottsoffren måste få rättvisa.

Detta är ett brott med skam över att en man mördar sin fru som vill skiljas. Det blir en man som inte klarar av att bli lämnad av en gammal kvinna. Och misslyckas med det perfekta brottet. Jag tror skam ökar självmordsbenägenheten. Det är ett stigma i vissa brott där gärningsmannen vet att det finns ingen framtid efter upptäckten. Tom Hagen är van att uppfattas som smartare än alla andra, så när han åker dit måste det vara extra svårt för honom.
Citera
2020-05-05, 13:46
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdyG9n/avsparrningar-kring-hagens-bostad--undersoker-brunn

Aftonbladet skriver att polisen undersöker en sedan länge oanvänd, 3-4 meter djup brunn. Jag är med på att allt ska undersökas, men det känns ändå orimligt att om TH nu lagt så otroligt mycket planering på det här att det känns orimligt att han skulle dumpat henne i brunnen på garageuppfarten. Kryptovalutor, potenitellt människor i flera länder, avancerade kontaktvägar med potenitella "kidnappare" och sen så dumpas hon i brunnen på gården?

Skulle det kunna vara någon form av mellanförvaring? Att hon dumpades där inledningsvis och sedan transporterades bort?
Citera
2020-05-05, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep

Tror ikke vi har sett alt ennå, det er ikke som alle tror, men tiden vil vise.
Denne uttalelsen fra Holden gjør jo bare gåten enda større.
Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger.

Nå er TH siktet, så det må vel være et grunnlag for det. Sånn jeg ser det, så må flere være involvert, i det minste kan noen ha vitnet falskt.

Jeg tenker at TH kan ha vært utsatt for trusler forut for hendelsen, og at han vet mer enn han kan si av en eller annen grunn.
Det kan være årsaken til at han forandret sine vanlige rutiner og ble bekymret når AEH ikke svarte når han ringte til henne, og at han derfor kom tidligere hjem den dagen.

Jeg tenker på Wiborg-saken.
Wiborg ble vel funnet naken? Jeg tror noen nevnte dette i tråden tidligere.
Nå har det blitt publisert at politiet tror at AEH kan ha blitt fraktet bort naken.

Skulle det signalisere noe kanskje?.
Citera
2020-05-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
AEH hadde maks fått 40MNOK ved en evt rettsak. Ja ektepakten var "ugyldig" men de hadde nok inngått ett forlik da TH stiller mannsterkt med advokater.

Ett liv har gjennomsnittlig total inntekt på 30-40MNOK i Norge, som da sier hu egentlig ikke har krav på mer utifra at hu har hjulpet til i husholdningen hele livet, samtidig fått bidrag innenfor husholdningen ila 50 år som de var gift.

40MNOK er ingen ting av TH formue, så jeg vil selv anta at denne ektepakten ikke er relatert til AEH bortføring.

40MNOK er 2% av TH formue.

Hvor har du fra at hun bare ville fått 40 mill. Uansett om du hadde rett er 40 mill mye for en mann som elsker penger og helst at de vokser ikke minker. Det kan virke rart på folk men det er noen mennesker som blir så fiksert på penger, at det vondt å kvitte seg med noen av de. Jeg kjenner personlig en slik som i dag ikke lever lenger. Vedkommende fortalte meg faktisk ganske ærlig at det gjorde vondt å bruke penger. Utrolig men sant
Citera
2020-05-05, 13:52
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saengstolpe
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdyG9n/avsparrningar-kring-hagens-bostad--undersoker-brunn

Aftonbladet skriver att polisen undersöker en sedan länge oanvänd, 3-4 meter djup brunn. Jag är med på att allt ska undersökas, men det känns ändå orimligt att om TH nu lagt så otroligt mycket planering på det här att det känns orimligt att han skulle dumpat henne i brunnen på garageuppfarten. Kryptovalutor, potenitellt människor i flera länder, avancerade kontaktvägar med potenitella "kidnappare" och sen så dumpas hon i brunnen på gården?

Skulle det kunna vara någon form av mellanförvaring? Att hon dumpades där inledningsvis och sedan transporterades bort?
Så lenge det er en slik brønn/kum på eiendommen så er politiet nødt til å undersøke den. Ikke fordi de forventer å finne AEH, men fordi de etterforsker bredt og leter etter spor over alt i Sloraveien. I en slik brønn/kum kan man for eksempel gjemme gjenstander. Hadde AEH vært gjemt på eiendommen, noe som er helt usannsynlig, så hadde hun vært funnet allerede. Tingretten har slått fast at det er sannsynlig at liket av AEH er fraktet bort med bil, og det har de vurdert på bakgrunn av bevisene i saken.
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-05 kl. 13:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in