2020-05-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Riksadvokaten og dommeren synes tydeligvis de har en sterk sak. Tror du TH nekter avhør?

Nei.
Citera
2020-05-05, 11:22
Medlem
Mye interessante teorier her, det må jeg si

Min teori er at TH ble siktet for drap eller medvirkning ( altså villedning ) til drap pga politiet ikke har noe å gå etter. Så under etterforskningen fant de tegn på vasking av KR for underverden. Da kunne etterforskerne hente inn mer materialer og dokumenter fra TH, som de ikke hadde tilgang på tidligere.
Dette forklarer hvorfor de måtte ha hjelp av National Crime Agency (NCA) som er spesalistert på underverden i Europa ( dop & penger i tonn og milliærd klassen ) for å styrke bevisene. Ja NCA har undergrupper som jobber med bla abduction også selvfølgelig..
Det styrker da Holden sin forklaring at disse bevisene dreier som om noe helt annet en hva media tror.

Jeg vil anta at TH kommer ut etter 4 uker og vil aldri bli dømt for noe omgående AEH drap. Men derimot vasking av kr og villedning av etterforskning i ettertid når alle beviser er ferdig håndtert ( ila 12 mnd ) Politiet er veldig opptatt av en slutt sak når det gjelder såpass stor medie dekning.

Så min konklusjon er selvfølgelig samme som deres at TH er delaktig i dette, men at han har gjort det i affekt kan ikke være mulig. Det her er nøye planlagt for en grunn, AEH viste noe hu truet med å avsløre. Som evt vasking av KR da TH ikke gir hu èn kr ved skilsmisse.
(Kraft selskap vil jeg anta er lett å vaske KR mellom da man lett kan flytte strøm(kr) rundt forbi mellom land uten at det virker mistenkelig)

Kidnappe noen i Norge vil jeg anta ikke er så vanskelig da vi Nordmenn er kjent for våre rutiner. Spaner du èn uke på vedkommende vet du nøyaktig når og hva en person gjør ila "alle" uker nok. Derfor har disse bakmennen klart å gjøre det på morgen kvisten i en gate med såmange boliger og ikke kvelden da det er minimalt med vitner. Samtidig fått litt informasjon av TH.

Vi kan jo selv spørre oss hvorfor har TH kun 2 kameraer uten for sitt hoved kontor? Som kun peker mot hoved inngang av bruksarealet, og ikke inngangsdører eller inne i bygningen bla. Og hvorfor ble disse 2 mennene plukket opp på kameraene der vil jeg tro er for å styrke TH sin påstand at det er kidnapping utenfor hans tilgang.
De hadde aldri vist seg på overvåknings kamera vis ikke TH hadde vært delaktig. ( du kan se en "snakke" i tlf under overvåkningen og det er nok for å villede politiet til å sjekke alle logger i område på masta for og kaste bort litt mer tid da de er minimalt med folk som etterforsker dette i første kvartal ) Hvordan politiet kan utelukke de er spesielt spør du meg også.

De 2 mennene på kamerane kan du se har en spesiell ganging ( walking ) som tilsier at de er trente "millitær" folk. Jeg vil anta disse mennene er fra Serbia område med tidligere millitær bakgrunn etter Yugoslav krigen da de står for det meste av stor bestillings kriminalitet i Europa/Verden. FKS Pink Panther Gang er derfra vis dere har hørt om de, som raner det meste av gullsmeder på lyse dagen (100M € klassen)

Denne utbetalingen på 10MNOK er høyere en gjennomsnittlig bestillings mord/kidnapping i Europa for ett så enkelt oppdrag. Vil anta de har fått en del svarte KR ved siden av.

Skyt meg vis min teori er på bærtur. Men det vil kun tiden vise

Legger til at justismord skjer hele tiden i Norge, enten du er stor eller liten.
Kan nevne bla Ha`s Ei`ik Ol`v som ble fengslet 4 år pga han brukte samme bank mann i sveits som Gjer`und C`ppelen brukte. ( Retten fikk ikke tilgang til dokumentene som kunne frikjent han pga de var stats hemmelige da de ble brukt under Eirik J og GC saken )
Denne "bankmannen" gikk selv fri pga han er immun mot norsk rettsvesen da han hjalp med å avsløre Nokas ranerne og pengeflyten til GC bla ( pga det var glass støv på pengene han mottok å skulle vaske via sin bank i Sveits)

Eller skal vi snakke om Schibsted arvingen som også vasket KR for enkelte av Nokas ranerne? Selvom han er god for MRD.

Norge er fullt av rike kriminelle finansmenn som gjør det de må.
Citera
2020-05-05, 11:50
Medlem
Tom Hagen är snart fri man garanterad
Citera
2020-05-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligdame
Til sitatet du siterer, Kornblomst:

AEH har fortalt til noen i sin svigerfamilie at TH har truet med pistol ved inngåelse av særeie.

Jeg ble bare avfeid kraftig så slettet innlegget.
Sist skrev jeg ikke hvem hun hadde sagt det til. Nå gjør jeg det.

I så fall så har både TH og BB et motiv for å ta AEH av dage.
Citera
2020-05-05, 11:53
Medlem
pescadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ser ut som at det nummeret er redigert bort nå ihvertfall, så det er flere som leser denne tråden enn man skulle tro. Leirdueskytning, hagle altså. Overraskende. Man ser liksom ikke for seg TH med hagle.

Nummeret står fortsatt på vaktlista
.
1881 viser dette:
95940156
Anne-Elisabeth FH
Sloraveien 4, 1462 Fjellhamar
https://www.1881.no/person/loerenskog/fjellhamar/anne-elisabeth-falkevik-hagen_5390090S1/?query=95940156
Citera
2020-05-05, 11:54
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Og både Orderud, Gassa og agvvv var inne på dette med kummene tidlig i høst en gang. Tror det var i november. Hvis de finner spor etter rengjøring, som agvvv skriver i dag, styrker det teorien om drap i huset.
Credit whwre credit is due!

Selvsagt var det flere som sa dette, det innrømmer jeg!

Har bare ikke fulgt med de to siste månedene.
Citera
2020-05-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ser ut som at det nummeret er redigert bort nå ihvertfall, så det er flere som leser denne tråden enn man skulle tro. Leirdueskytning, hagle altså. Overraskende. Man ser liksom ikke for seg TH med hagle.

Tror han var med i pistolklubben, ser det er en Tom på på magnumskyting der
Citera
2020-05-05, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Skönt att man inte är helt allena om att tro att han har gjort det själv.

Jag tror också det är en ensam gärningsman. I de kretsar Tom Hagen tillhör kan man inte be om hjälp att genomföra brott av detta slag. Hur förklarar man att en fru måste bort?

Jag bor på landet och alla i familjen är vana med tunga lyft. Vi har flera skottkärror med angiven maxvikt 200 kg. Jag fyller en sådan ofta med jord, sten och betong.

För en vuxen man är det inte svårt att flytta på en kvinna. Jag tänker, att han använt skottkärra eller pirra. Vi installerar själva tvättmaskiner, och liknande produkter utan att det känns tungt. Tom Hagen har byggt hus, och vet hur man tar sig an förflyttning av saker som är tyngre än det man orkar bära.

Det handlar om att man ska veta hur man lastar och tippar, stora saker där en del folk tror att man måste ha hjälp, trots att det går väldigt bra att göra det ensam om man vet hur man gör. Vanliga plankor är perfekta ramper, om man vill rulla in en särskilt tung sak i en bil eller på ett släp.

Att polisen nu gräver och river i huset vore för banalt. Men man vet ju aldrig med en tokstolle som hittar på ett Moneroupplägg med kidnappare som är ointresserade av pengar. Allt är ju nytt i detta fall. Jag tror ändå att polisen letar efter gömmor med teknisk bevisning, som binder Tom Hagen till planerandet och genomförandet av brottet.
Senast redigerad av Vresrosen 2020-05-05 kl. 12:41.
Citera
2020-05-05, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Men de sier nå et det er et system som ikke er i bruk... Hva betyr det?

Kan det hende at TH har fått byttet rør innendørs og evt ut til kummen? Vi vet jo at han har gjordt mye oppgraderinger på huset de siste 2 årene.
Eller at den ene av de to kummlokkene er fra gammelt av? Det er to kummlokk ved inngangsporten.
Citera
2020-05-05, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pescador
Nummeret står fortsatt på vaktlista
.
1881 viser dette:
95940156
Anne-Elisabeth FH
Sloraveien 4, 1462 Fjellhamar
https://www.1881.no/person/loerenskog/fjellhamar/anne-elisabeth-falkevik-hagen_5390090S1/?query=95940156

Ja, ser det nå, bare noe feil med nettet tidligere.
Citera
2020-05-05, 12:15
Medlem
AEH:s kropp har inte grävts ned i TH närområde. Torpederna har fört kroppen ut i Norges vidsträckta natur. De hade 3 timmars försprång innan TH larmade polisen och på de timmarna hinner man 25 mil utan att väcka uppmärksamhet och är långt utanför polisens kontrollområde. Förmodligen bytte de bil från en mindre till en skåpbil eller liknande efter någon kilometer. AEH:s sannolikt nedgrävda och kanske delade eller alternativt uppeldade kropp kommer aldrig att hittas. Så korkad är inte psykopaten att han låter gömma sin frus kropp i närheten av huset.
Citera
2020-05-05, 12:18
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
På Åsted Norge nå så sier dem at de åpner gulvet i garasjen. Antagelig for å lete etter blodspor/blod.

Kan det være da at bilen har stått i garasjen fra før/blitt parkert der når hun har blitt kidnappet.

Dersom hun var i dusjen vil hun ikke ha hørt det, eller hun kan ha kjent personen sin bil og ikke reagert.

Ford Focus var nevnt tidligere? Er dette sønnen sin bil? Eller var dette bilen som ble solgt et halvt år senere?

Läste för ganska längesen (kommer inte ihåg när) att mr Hagen hade påstått att de egentligen hade haft en reservnyckel i garaget som inte fanns kvar där, och att ”kanske de har spionerat på dem länge och vetat att de hade en nyckel där” typ. Något i den stilen.
Kan också vara att det har varit avtryck av de där skorna eller släpspår också in till garaget. Eventuellt att golvet där inte såg likadant ut från att polisen först var där mycket för att undersöka, jämfört med nu nyligt (samt att de har hört på mikrofonerna han har hållt på å borra ellervad det heter, i betongen, å sen lagt nytt golv... under tiden de har haft hemligt span på han).

Jag vet, hörs ut som en film typ. Men mycket möjligt..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in