Mye interessante teorier her, det må jeg si
Min teori er at TH ble siktet for drap eller medvirkning ( altså villedning ) til drap pga politiet ikke har noe å gå etter. Så under etterforskningen fant de tegn på vasking av KR for underverden. Da kunne etterforskerne hente inn mer materialer og dokumenter fra TH, som de ikke hadde tilgang på tidligere.
Dette forklarer hvorfor de måtte ha hjelp av National Crime Agency (NCA) som er spesalistert på underverden i Europa ( dop & penger i tonn og milliærd klassen ) for å styrke bevisene. Ja NCA har undergrupper som jobber med bla abduction også selvfølgelig..
Det styrker da Holden sin forklaring at disse bevisene dreier som om noe helt annet en hva media tror.
Jeg vil anta at TH kommer ut etter 4 uker og vil aldri bli dømt for noe omgående AEH drap. Men derimot vasking av kr og villedning av etterforskning i ettertid når alle beviser er ferdig håndtert ( ila 12 mnd ) Politiet er veldig opptatt av en slutt sak når det gjelder såpass stor medie dekning.
Så min konklusjon er selvfølgelig samme som deres at TH er delaktig i dette, men at han har gjort det i affekt kan ikke være mulig. Det her er nøye planlagt for en grunn, AEH viste noe hu truet med å avsløre. Som evt vasking av KR da TH ikke gir hu èn kr ved skilsmisse.
(Kraft selskap vil jeg anta er lett å vaske KR mellom da man lett kan flytte strøm(kr) rundt forbi mellom land uten at det virker mistenkelig)
Kidnappe noen i Norge vil jeg anta ikke er så vanskelig da vi Nordmenn er kjent for våre rutiner. Spaner du èn uke på vedkommende vet du nøyaktig når og hva en person gjør ila "alle" uker nok. Derfor har disse bakmennen klart å gjøre det på morgen kvisten i en gate med såmange boliger og ikke kvelden da det er minimalt med vitner. Samtidig fått litt informasjon av TH.
Vi kan jo selv spørre oss hvorfor har TH kun 2 kameraer uten for sitt hoved kontor? Som kun peker mot hoved inngang av bruksarealet, og ikke inngangsdører eller inne i bygningen bla. Og hvorfor ble disse 2 mennene plukket opp på kameraene der vil jeg tro er for å styrke TH sin påstand at det er kidnapping utenfor hans tilgang.
De hadde aldri vist seg på overvåknings kamera vis ikke TH hadde vært delaktig. ( du kan se en "snakke" i tlf under overvåkningen og det er nok for å villede politiet til å sjekke alle logger i område på masta for og kaste bort litt mer tid da de er minimalt med folk som etterforsker dette i første kvartal ) Hvordan politiet kan utelukke de er spesielt spør du meg også.
De 2 mennene på kamerane kan du se har en spesiell ganging ( walking ) som tilsier at de er trente "millitær" folk. Jeg vil anta disse mennene er fra Serbia område med tidligere millitær bakgrunn etter Yugoslav krigen da de står for det meste av stor bestillings kriminalitet i Europa/Verden. FKS Pink Panther Gang er derfra vis dere har hørt om de, som raner det meste av gullsmeder på lyse dagen (100M € klassen)
Denne utbetalingen på 10MNOK er høyere en gjennomsnittlig bestillings mord/kidnapping i Europa for ett så enkelt oppdrag. Vil anta de har fått en del svarte KR ved siden av.
Skyt meg vis min teori er på bærtur. Men det vil kun tiden vise
Legger til at justismord skjer hele tiden i Norge, enten du er stor eller liten.
Kan nevne bla Ha`s Ei`ik Ol`v som ble fengslet 4 år pga han brukte samme bank mann i sveits som Gjer`und C`ppelen brukte. ( Retten fikk ikke tilgang til dokumentene som kunne frikjent han pga de var stats hemmelige da de ble brukt under Eirik J og GC saken )
Denne "bankmannen" gikk selv fri pga han er immun mot norsk rettsvesen da han hjalp med å avsløre Nokas ranerne og pengeflyten til GC bla ( pga det var glass støv på pengene han mottok å skulle vaske via sin bank i Sveits)
Eller skal vi snakke om Schibsted arvingen som også vasket KR for enkelte av Nokas ranerne? Selvom han er god for MRD.
Norge er fullt av rike kriminelle finansmenn som gjør det de må.