2020-04-25, 22:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrajenFan
Enda möjligheten att IFK inte skulle få pengarna är väl om Genk går i konkurs?

Tror det var IFK G, Hammarby och HIF artikeln berörde. Alla de väntar på pengar från avbetalningar och bonusar. Jag hoppas innerligt att detta inte går att mygla bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är väl inte säkert? Vi hade rätt stora fodringar på vad jag antar är Genk den 31 december, över 20 miljoner, vet inte om vi fått dom, eller om den fordran kvarstår.... men dom borde vara safe, Genk sålde Sander Berget för över 20 miljoner pund i januari, antagligen fick dom inte allt direkt men dom borde kunna betala resterande skuld.

Nej inget som är skrivet i Sten och vi vet alla hur saker överdrivs. Men skulle inte förvåna mig om någon av klubbarna lyckas äckla sig och komma undan.
Citera
2020-04-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrajenFan
Enda möjligheten att IFK inte skulle få pengarna är väl om Genk går i konkurs?

Ja typ.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Tror det var IFK G, Hammarby och HIF artikeln berörde. Alla de väntar på pengar från avbetalningar och bonusar. Jag hoppas innerligt att detta inte går att mygla bort.

Nej inget som är skrivet i Sten och vi vet alla hur saker överdrivs. Men skulle inte förvåna mig om någon av klubbarna lyckas äckla sig och komma undan.

Det finns gällande avtal, om inte klubbarna håller sina avtal så finns det vägar att gå... t ex likt Ghoddos fallet.

Men som sagt, är inte så orolig att Genk skiter i det och dom borde ha ekonomin för det, jag har för mig att det var Laul som skrev någon domedagsprofetia om det där, men han verkar ha gått all in på att vara så negativ som han bara kan när det gäller oss.
Citera
2020-04-25, 23:04
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja typ.

Det finns gällande avtal, om inte klubbarna håller sina avtal så finns det vägar att gå... t ex likt Ghoddos fallet.

Men som sagt, är inte så orolig att Genk skiter i det och dom borde ha ekonomin för det, jag har för mig att det var Laul som skrev någon domedagsprofetia om det där, men han verkar ha gått all in på att vara så negativ som han bara kan när det gäller oss.

Har du lust länka? Kanske var de den nybajarens alster jag läst.
Citera
2020-04-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Har du lust länka? Kanske var de den nybajarens alster jag läst.

Hittar inte nu, men det var i början av April det publicerades har jag för mig.
Citera
2020-05-01, 16:52
Medlem
Liga fotbollen i Kina kan komma att ställas in, om så blir fallet så hoppas Djurgården att kunna låna Danielsson.

https://www.aftonbladet.se/a/wP2dO5?refpartner=link_copy_app_share
Citera
2020-05-01, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Diego Lugano, Ibrahim Ba och Jari Litmanen framstår som helt rimliga värvningar i jämförelse.
Obasi till AIK 2016.
Citera
2020-05-04, 17:59
Medlem
Hur ställer ni Blåvittfans om att JJ värvas, eventuellt framför en mittback (Bjärsa). Det är min uppfattning att IFK behöver främst stärka mittförsvaret och att det vore en mer "logisk" värvning. Men nu verkar man lägga krutet på JJ.

Om ni åsidosätter känslorna för respektive spelare: vore det inte rimligare att - i en relativt tight budget - lägga pengarna på en mittback framför en innermittfältare (med erkända skadeproblem)?
Citera
2020-05-05, 07:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Hur ställer ni Blåvittfans om att JJ värvas, eventuellt framför en mittback (Bjärsa). Det är min uppfattning att IFK behöver främst stärka mittförsvaret och att det vore en mer "logisk" värvning. Men nu verkar man lägga krutet på JJ.

Om ni åsidosätter känslorna för respektive spelare: vore det inte rimligare att - i en relativt tight budget - lägga pengarna på en mittback framför en innermittfältare (med erkända skadeproblem)?

JJ har ju inte "erkända skadeproblem"? Det är en formulering som tyder på att han varit skadad mest hela tiden. Visst är han skadad nu men det är en annan sak.

Visst kan man tycka att vi ska ha in en mittback istället men det jobbades det på och det fanns ju någon som var nära på klar men sedan kom coronan och värvningar stoppades ju i det närmaste helt överallt.

Bjärsa? Nja, det känns inte så lockande.

Dessutom om fönstret öppnar sig lär någon mittfältare lämna så det kan uppstå hål därmed. Sedan behövs det ju en mittback men likväl inget fel i att ta in JJ.
Citera
2020-05-05, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
JJ har ju inte "erkända skadeproblem"? Det är en formulering som tyder på att han varit skadad mest hela tiden. Visst är han skadad nu men det är en annan sak.
Jag får det till tre knäskador, varav två korsbandsskador, på två och ett halvt år. Så visst, han har helt enkelt inte hunnit spela igen för att hinna bli skadad så pass frekvent att det ska bli allmänt känt. Men skadebilden ger väl ändå upphov till att de bör betraktas som erkända.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Visst kan man tycka att vi ska ha in en mittback istället men det jobbades det på och det fanns ju någon som var nära på klar men sedan kom coronan och värvningar stoppades ju i det närmaste helt överallt.

Bjärsa? Nja, det känns inte så lockande.

Dessutom om fönstret öppnar sig lär någon mittfältare lämna så det kan uppstå hål därmed. Sedan behövs det ju en mittback men likväl inget fel i att ta in JJ.
Man kan tycka det. Med endast två seniora mittbackar och en junis som backup tycker jag nog att mittbacksbehovet angränsar snarare till ett faktum än en åsikt.

Inget fel i att lägga pengarna på JJ, men i mitt tycke känns det en aningen obalanserat vad gäller truppbyggandet
Citera
2020-05-05, 12:41
Medlem
hortaxis avatar
Johan Blomberg klar för Giffarna. Fin värvning! Kan säsongen starta snart ellerrr?!
Citera
2020-05-05, 15:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Johan Blomberg klar för Giffarna. Fin värvning! Kan säsongen starta snart ellerrr?!

Du ska vara glad om den startar i år. Beredd dig på att det inte blir någon säsongen med publik i år.
Citera
2020-05-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy

Kollar man på truppen är det givetvis inte en mittfältare till som vi behöver främst. Det är en central anfallare och en mittback. Det är såklart även något våra sportchefer och tränare är medvetna om.

Nu vet man vet ju inte vad som händer, man vet inte ens om vi får något transferfönster... men om JJ är hel och kommer upp i ganska normal nivå för honom är det ju en av AS bästa innermittfältare, så i ren kvalité är det ju en spelare man absolut vill ha laget, han skulle nog ta en startplats i typ alla AS lag... om han kommer upp i normal nivå. Samtidigt har vi som sagt bra bemanning där, om vi skulle kunna sälja någon av våra nuvarande spelare hade det varit perfekt, om inte så är väl inte just det den positionen där behovet är störst om man säger så.

Tokos kontrakt går ut 30 juni, jag gillar honom, en soft snubbe, inte speciellt spektakulär som spelare men i princip helt felfri, en otroligt stabil spelare med en hög lägsta nivå med AS mått mätt, han har antagligen en hyfsad lön och även om han omfattas av expertskatten borde det vara en ganska stor kostnad. Om vi inte förlänger med honom så borde det finnas ett numerärt utrymme i truppen för både mittback, mittfältare och en central anfallare(ekonomin är en annan femma), högerbackar har vi i Holm och Jallow.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in