2020-03-13, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Den risken finns alltid. De kanske räknar kallt med att det blir uppskjutet? Samtidigt inte optimalt att värva spelare med hög lön nu.

Jag hade också kallt räknat med uppskjutet. Men om vi snackar start i maj, juni, eller vinterserie är mycket svårare att säga. Klubbar får utgå från det värsta och hoppas på det bästa.
Citera
2020-03-13, 16:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Blir jobbigt om säsongen inte skjuts upp så länge som vissa tror/hoppas - och ett ganska riskabelt spel med Europakvalet som börjar innan fönstret öppnar.

Här är en sak som jag tycker borde ändras snarast möjligt nämligen sommarfönstrets tid och placering.

Skjuts serien upp så gynnar det ju MFF som får längre tid att få spelet på plats. Alla lag får lite extra tid få tillbaka skadade spelare inför seriestarten, t.ex AIK som lär ha 8-10 spelare på skadelistan.

MFF:s match mot AIK inställd.
Citera
2020-03-13, 23:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Här är en sak som jag tycker borde ändras snarast möjligt nämligen sommarfönstrets tid och placering.

Skjuts serien upp så gynnar det ju MFF som får längre tid att få spelet på plats. Alla lag får lite extra tid få tillbaka skadade spelare inför seriestarten, t.ex AIK som lär ha 8-10 spelare på skadelistan.

MFF:s match mot AIK inställd.
Uppskjuten är den väl?

Fast innebär inte uteblivet cupspel att vi får Europaplatsen? Då är man väl inte helt emot det
Citera
2020-03-14, 06:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Uppskjuten är den väl?

Fast innebär inte uteblivet cupspel att vi får Europaplatsen? Då är man väl inte helt emot det

Du har rätt. Uppskjuten var ordet sa Bull.
Citera
2020-03-16, 15:27
Medlem
Rocabatons avatar
Paulos Abraham uppges klar för AIK.
Citera
2020-03-16, 15:41
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
När fönstret öppnar i sommar räknar jag kallt med att det går att fynda en mittback från någon klubb med ekonomiska problem. Bosse är smart.
Ingen som vet hur detta faktiskt kommer att urarta. Men det verkar sunt att bosse håller sig borta från transfers denna säsong tills vi åtminstone vet mer. Tror att få klubbar väljer att svälja stoltheten och sälja ut spelare billigt, men däremot kan de tänkas låna ut en spelare för att minska kostnaderna temporärt när det inneburit stora inkomstförluster i publikbortfall mm.
Citera
2020-03-16, 16:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocabaton
Paulos Abraham uppges klar för AIK.
Lär stå på tillväxt ett tag och sen får vi se vart det leder.
Citera
2020-03-16, 20:33
Medlem
Citat:

Inte säkert att det behöver dröja så länge. Han spelade alla tre matcher i cupen, gjorde mål i en, assist i en annan och ordnade en straff i den tredje.
Citera
2020-03-16, 20:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Inte säkert att det behöver dröja så länge. Han spelade alla tre matcher i cupen, gjorde mål i en, assist i en annan och ordnade en straff i den tredje.
Såklart har du rätt, har lite som vana att tona ned förväntningarna på extremt unga spelare då dessa har en vana att lyftas för mycket vid minsta lilla framgång. Sen ska det absolut inte va omöjligt i och att konkurrensen inte är den värsta just nu.
Citera
2020-03-16, 21:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Vad är han för typ av spelare? Jack Lahne?
Citera
2020-03-16, 22:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är han för typ av spelare? Jack Lahne?
Inte den blekaste. Det enda jag har läst är denna artikel: https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/uppgift-superlofte-klar-for-spel-i-aik/
Citat:
För bara några veckor sedan meddelade BP att deras unga talang Paulos Abraham flyttas upp till klubbens a-lag inför säsongen 2020.

– Paulos är en av våra egna unga killar med det där lilla extra. Han spelar väldigt moget för sin ålder. Han kommer att överraska många under året med sin snabbhet, teknik och spelförståelse, sade klubbens sportchef Peter Kisfaludy till hemsidan då.

Men under måndagen kom Sportbladet med uppgifter om att AIK är nära att knyta åt sig anfallaren. Något som nu även bekräftas av SportExpressens uppgifter.

Abraham uppges kosta 1-2 miljoner kronor och skriva på ett kontrakt som sträcker sig över fyra år.

Övergången väntas bli officiellt presenterad under eftermiddagen. Abraham har även ungdomslandskamper med det svenska landslaget på meritlistan.
Citera
2020-03-17, 13:01
Medlem
Eldarn.s avatar
Paulos Abraham klar för AIK!

https://www.aikfotboll.se/nyheter/aik-fotboll-varvar-paulos-abraham-2020-03-17

Citat:
– Jag är glad och stolt över att få komma till AIK. Det är en stor klubb, extra stor för mig från den blåa linjen. Jag har följt AIK sedan jag var liten och det är en ära att få spela för samma klubb som min förebild Robin Quaison. Jag ser fram emot att få spela i Allsvenskan med AIK, säger Paulos Abraham.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in