2020-05-05, 12:24
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Hur är det ett skådespel ? Hur skulle du själv ta dig ur en sån där situation om du nu är så gangster ? Ha ? Han är hatad för att han är svensk inte för att han leker .

Det är ju ett skådespel då han snackar om att skjuta folk och så i varje låt. Det är inte bara riktat mot honom utan mot nästan alla förortsrappare, de snackar mer än vad de gör. De flesta har nog haft en småkriminell livsstil men de lever inte ett sånt liv som de rappar om.

Jag vet att han inte är hatad för att han leker, det är inte det jag menar. Jag syftar på att det kan bli svårt för honom att fortsätta hänga i förorten efter att ha råkat ut för detta. Det kan hända igen.

Om han varken kan hämnas eller hänga i förorten blir det svårt att upprätthålla den här fasaden av att vara gangster. Hans låtar kommer fortsätta spelas men det kommer vara tydligare än innan att det är fejk.
2020-05-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo om filmen finns så blir det ju polisen som får ordna det. Det blev en trådsanning bara.

I övrigt så ja vad är mest troligt? Detta var just ett PR-trick från början. Eller han blev misshandlad av det här gänget. Rånad, förnedrad. Motiv kan ju bara vara att han var rik och framgångsrik. Kanske också Svenne som spelar gangster.

Om inte PR-trick är det ju klart att han håller käft. De här gängen är ju inte att leka med.
Många spelar dessa tider . Detta beror på att han är svensk , att han är ibn al suedi .
2020-05-05, 12:26
Medlem
Citat:
Poängen är att han haft en lika svår uppväxt som många andra rappare . Och många andra grabbar . Men folk har svårt att tro honom för att han är ibn al suedi . Einar är känd för att vara äkta .
Äkta svåruppväxt? Äkta missanpassad? Jag tror att hans kortsiktiga tänk och brist på konsekvenstänkande absolut är äkta men ses det som en god egenskap? Han viftar med vapen samtidigt som han berättar om hur tuff han är men nu verkar det som att det inte alls var äkta utan att han tvärtom gömmer sig. Äkta slödder? Äkta misslyckad i att inte ens kunna klara av en medioker skolgång i ett av världens tryggaste länder med avgiftsfri skola upp på universitetsnivå?

Han är ju en genuint misslyckad individ i alla avseenden förutom att han lyckats tjäna pengar på sin oförmåga att passa in i samhället. Jag tyckte att jag hade det jävligt i hans ålder men jag skulle fan inte velat byta med honom.
2020-05-05, 12:26
Medlem
stopthekillings avatar
https://youtu.be/N68t7NvuTgQ?t=28
Är detta Einár?
2020-05-05, 12:27
Medlem
Har inte mycket till övers för denna rappare. Glädjande nog är jag för gammal för att lyssna på denna skit som inte är musik. Nog om det.
Dock är Einar det jag kallar för svensk då det förefaller troligt att hans föräldrar är självförsörjande.
Därmed hoppas jag att GM’s åker dit då de med all sannolikhet tillhör mina hatobjekt och jordens avskräde - nämligen bidragsfinansierade araber/afrikaner.
2020-05-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Var har du fått det ifrån?
En okänd skådespelerska - ensamstående med barn verkar det som. Det verkar osannilikt att hon skulle vara rik. De flesta inom konstnärliga yrken har sämre ekonomi medelsvensson då de inte har jobb hela tiden. Bara några få framgångsrika som tjänar ordentligt med pengar.

Eller hur. Idiot som tror att skådespelare är miljonärer. Inte ens a-listade skådisar i Sverige är det. Det är den fattigaste vägen man kan välja,, en undersköterska har en tryggare och ekonomiskt säkrare framtid än en ”skådespelerska”. Skulle hon bli miljonär på projektanställningar på teatrar eller att hon spelade kassörskan Pia i Sällskapsresan 4 1993 eller?
2020-05-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Jobbig sits. Han må vara rik men jag tror inte att han skrattar hela vägen till banken.
Precis så. Jag fick mitt tjänstepensionsbesked i morse. Jag är nöjd där jag sitter utan Spotifypengar, koppel och ont i röven.
Medlem
Citat:
Det är ju ett skådespel då han snackar om att skjuta folk och så i varje låt. Det är inte bara riktat mot honom utan mot nästan alla förortsrappare, de snackar mer än vad de gör. De flesta har nog haft en småkriminell livsstil men de lever inte ett sånt liv som de rappar om.

Jag vet att han inte är hatad för att han leker, det är inte det jag menar. Jag syftar på att det kan bli svårt för honom att fortsätta hänga i förorten efter att ha råkat ut för detta. Det kan hända igen.

Om han varken kan hämnas eller hänga i förorten blir det svårt att upprätthålla den här fasaden av att vara gangster. Hans låtar kommer fortsätta spelas men det kommer vara tydligare än innan att det är fejk.

De är ju såna. Posörer. De går runt på att bara uppkäftiga och sen kan det bli såhär. Det är ju inte så märkligt egentligen men många verkar ta så illa vid sig.

Han får väl vända detta till något bra och försöka använda det i sitt ”artisteri”. Han har ju inget annat val om han inte ska gå till Arbetsförmedlingen istället.
Medlem
Citat:

Spelar väl ingen roll, dom är pinsamma cp:n allihop. Pinsammast är ju dom som verkligen har mördat ett tjugotal andra unga människor, då kan man lika gärna ta livet av sig.
Medlem
Smegmas avatar
Vad är detta för skämmigt jävla avskräde till människa? Aldrig hört talas om anal-avkomman. Jag googlade dock runt lite och hörde honom prata. En blandning av somalier-zigenare-pundare-W.T dialekt.

Vilken jävla praktfjant!
2020-05-05, 12:29
Medlem
Citat:
Såklart det har . Einar är hatad av många på grund av sin etnicitet .

Nej han är hatad pga sin bakgrund. Son till mångmiljonärer som har spenderat pengar på att lille Nils ska göra rapparkarriär.
2020-05-05, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Äkta svåruppväxt? Äkta missanpassad? Jag tror att hans kortsiktiga tänk och brist på konsekvenstänkande absolut är äkta men ses det som en god egenskap? Han viftar med vapen samtidigt som han berättar om hur tuff han är men nu verkar det som att det inte alls var äkta utan att han tvärtom gömmer sig. Äkta slödder? Äkta misslyckad i att inte ens kunna klara av en medioker skolgång i ett av världens tryggaste länder med avgiftsfri skola upp på universitetsnivå?

Han är ju en genuint misslyckad individ i alla avseenden förutom att han lyckats tjäna pengar på sin oförmåga att passa in i samhället. Jag tyckte att jag hade det jävligt i hans ålder men jag skulle fan inte velat byta med honom.

Han är en bra låtskrivare och artist, han har ”det”. Tycker han kan byta genre bara för den han valt är skämskudde hela vägen till banken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in