2020-05-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Han är uppväxt i dalen , haft en liknande uppväxt som andra rappare och är , mer gangster än många . Men han är svensk och det är det som svider i ögonen på många . Som inte tycker att han är gangster nog för om man ska vara gangster måste man heta Abdullah och vara från irak . Det är sanningen .

Hans föräldrar är miljonärer ffs. Han började knarka och sen gick det utför, han har säkert spenderat mkt tid i dalen och gjort sig ett namn där men det är en unge som har haft 1000 ggr bättre chanser i livet än de flesta av oss
2020-05-05, 12:18
Medlem
fizzles avatar
Sluta runka åt nybörjaren Einar, ni kids borde se upp till bättre. Måste det nödvändigtvis vara vita så lyssna på Aitch eller Blizzard (visserligen inte lika ung längre och freestyles är bättre än släppa låtar enligt mig)
https://www.youtube.com/watch?v=gB7SvMdxVmU
https://www.youtube.com/watch?v=kruOijxU6Jw
2020-05-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Jag tror absolut inte att han vill eller vågar hämnas. Det skulle sluta med att han blir dödad. Du har absolut en poäng, det som redan tidigare var ett skådespelare blir ännu tydligare nu. Men, folk kommer fortsätta lyssna och han kommer fortsätta tjäna pengar. Med minskad heder.

Jag tror att det absolut att risken finns att han blir kidnappad igen, av samma personer eller av andra. Det kan bli svårt för honom att fortsätta hänga i förorten med sina dyra plagg och klockor, men att sluta göra det skulle leda till att hans image blir ännu mer genomskinlig.

Jobbig sits. Han må vara rik men jag tror inte att han skrattar hela vägen till banken.
Hur är det ett skådespel ? Hur skulle du själv ta dig ur en sån där situation om du nu är så gangster ? Ha ? Han är hatad för att han är svensk inte för att han leker .
2020-05-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jebus4life
Hans föräldrar är miljonärer ffs. Han började knarka och sen gick det utför, han har säkert spenderat mkt tid i dalen och gjort sig ett namn där men det är en unge som har haft 1000 ggr bättre chanser i livet än de flesta av oss
Har du någon källa på att han inte bott i dalen ? Och hur har han haft så många chanser när han inte ens fick gå i skolan ?
Medlem
bajenhools98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Inte ens Yung Lean har miljoner på banken som är Sveriges mest framgångsrika rappare genom tiderna.
Fast Yung lean är ju bara en liten pajas som tror han kan rappa, han har wack flow och ser ut som en tjackis
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Du verkar uppenbarligen vilka ha bilderna. Minderåriga utspökade under tvång, anmäler jag bäst jag vill. Sluta själv försöka styra tråden eller andras uppfattning.

Jag vet såklart att hora mycket sällan används i sexuellt kontext. Men det sker samtidigt ändå ofta. Han kläddes för att utmålas som falsk och opålitlig, kan vi anta. Men vi vet inte.

Klart du får anmäla. Jag skiter i vilket. Det jag talar om är tolkningen av lagen. Du är tydligt känslomässigt investerad i frågan så försök att inte övertolka vad andra säger. Jag spekulerar inte i skälet till varför han kläddes i det där eller varför han behandlades sådär. Det får du och andra göra bäst ni vill. Jag talade om faktiska omständigheterna och vad vi vet. Du talade om en film som det inte finns minsta bevis för dess existens och du talade om att de där bilderna skulle uppfylla kriterierna för BP. Jag kommenterade den delen för att det var felaktigt påstående och att ni matar den trådsanning ni skapat på ett onödigt sätt.

Om du vill göra anmälan hit och dit skiter jag fullt i. Jag förstod inte vad du menade om vad jag önskar av bilderna men jag har sett dem och det framstår som om E1nar var blåslagen, rädd och i en utsatt situation. Det gav mig inget som helst nöje att se det så dina felaktiga spekulationer blir bara löjliga. Däremot eftersom du svarade som du gjorde så förstår jag att du blev lite sårad av att jag påpekade ert tolkningsfel.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Igår var det folk som började spekulera om en film. Utan att på något sätt kunna styrka det och det var inte ens de som postade bilder utan helt andra som alltså inte ens hade dessa bilder i sin ägo. Sedan fortsatte det som en trådsanning. Nu har folk fått för sig att dessa bilder som finns postade här i tråden skulle uppfylla kriterierna för att vara barnporr. Det är okunskap. Filmen finns troligen inte eftersom ingen kunnat styrka att den finns och att det är otroligt mycket trams i tråden. Vidare så fortsätter folk att spekulera så att man skapar flera osanna trådsanningar rörande filmens existens och att dessa bilder påvisar någon form av sexualbrott.

Så om folk balanserar sig lite och återgår till fakta och vad man vet istället för att tycka så mycket och hitta på strunt.

Jo om filmen finns så blir det ju polisen som får ordna det. Det blev en trådsanning bara.

I övrigt så ja vad är mest troligt? Detta var just ett PR-trick från början. Eller han blev misshandlad av det här gänget. Rånad, förnedrad. Motiv kan ju bara vara att han var rik och framgångsrik. Kanske också Svenne som spelar gangster.

Om inte PR-trick är det ju klart att han håller käft. De här gängen är ju inte att leka med.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag tror du missförstår mitt inlägg helt och hållet. Jag säger ju att det är komiskt att en svensk liten pojke glorifierar en kultur han inte själv har den blekaste erfarenhet av, annat än vad han läst sig till i tidningar, sett på teve och hört i andras texter. Det tragiska är ju att han med största sannolikhet har stått framför spegeln i det lilla pjkrummet och övat på sin attityd, eftersom han helt enkelt inte har den naturligt som de i orten har. Det lyser ju igenom så att till och med en blind kan se detta. Men så finns det såna som dig, som köper allt och tror det är en stenhård kille eftersom han säger det själv i sina texter.

Jag är 100% svensk, så ta mig inte för något annat. Dock är jag född och uppväxt i vad som kallas orten, men under en tid då det inte var så illa som det är idag. Idag har du ett hårdare klimat och att se hur en liten Einar skulle platsa i det klimatet är ju fan omöjligt. Klarar du inte av att se detta så har du inte satt foten utanför dörren på väldigt länge.

Jag säger inte att en vit kille från orten och som verkligen lever den skit han pratar om, inte har rätten att göra det. Men när det handlar om småglin som fäller tårar när de ser ett blåljus, så tycker jag bara det blir väldigt skämmigt och drygt.

Jag är gammal nog att va hans farsa så jag kan lova dig att jag inte tycker dom här barnen är det minsta tuffa eller att deras ”musik” går att lyssna på. Han har rätt att utöva vilken kultur han vill, att han är vit ger inte blattar rätt att gruppvåldta honom. Du är uppvuxen på ”orten” säger du men du kan ändå segla in på Uppsala universitet och läsa till läkare utan att de andra studenterna våldtar dig med dildos.
Detta är också anledningen till att det är så jävla fjantigt att leka att ”orten” är en favela i Brasilien.
Jag är uppvuxen i ett ”socioekonomiskt utsatta” område, mina föräldrar är pundare och jag var själv i ett missbruk som yngre.
Men jag tog mig ur det eftersom att detta är Sverige och inte Angola. Jag pluggade och skaffade ett jobb jag trivs med eftersom att detta är Sverige och inte Chicago. Jag har kompisar från Ghana, Somalia, Bosnien osv som alla pluggat och skaffat bra jobb, så jävla trött på allt daltande med ”orten”. Staten vräker in pengar, utbildning, arbetamarknadsåtgärder, festivaler, resurslärare osv osv osv, sluta lek att ni bor i Harlem, ni är så jävla curlade!
Dom som vill bo i ett jävla gängkrig kan fan sätta sig på ett plan härifrån, Syrien kanske, där är det kaos och hårt på riktigt.
2020-05-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Har det framkommit varför Vårbygänget filmade förnedringen? Har Einar hånat dem i någon rap-låt?

Svårt att hitta något av substans i en sån här monstertråd...

Inget säger att det finns en film. Det är några foton.
2020-05-05, 12:22
Medlem
Citat:
*För att han har en hjärna och är begåvad, inget annat.
Kom inte och säg att förutsättningarna är emot en enda jävel i Sverige när vi har 0 kr i avgift till skolan, komvux och universitet som vilken idiot som helst blir insläppt på.
2020-05-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Han är uppväxt i dalen , haft en liknande uppväxt som andra rappare och är , mer gangster än många . Men han är svensk och det är det som svider i ögonen på många . Som inte tycker att han är gangster nog för om man ska vara gangster måste man heta Abdullah och vara från irak . Det är sanningen .

kan vara att jag blivit gammal, men jag har jobbat i dalen. bodde i rågsved och i bandhagen då. dalen för mig va trevliga parker och villor med trimmade gräsmattor. hyreshus med mysiga balkonger. väldigt vackert på sommaren och bara 10-15 minuters promenad från södermalm. kände knappt igen gangsterrapparnas beskrivning av rågsved men där såg jag ändå folk beckna å tunnelbaneutgpngen bli beskjuten.

i dalen såg jag bara lummiga parker där pensionärer va ute med taxen å bakgårdar där ungar badade vattenspridare.

minns att det va ett helvete när man glömde tändaren på jobbet å ville ta en cigg på vägen till tunnelbanan för man visste att ingen på 500 meters radie röker
2020-05-05, 12:23
Medlem
Citat:

Var har du fått det ifrån?
En okänd skådespelerska - ensamstående med barn under hans uppväxt? . Det verkar osannilikt att hon skulle varit rik. De flesta inom konstnärliga yrken har sämre ekonomi medelsvensson då de inte har jobb hela tiden. Bara några få framgångsrika som tjänar ordentligt med pengar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in