Citat:
Ursprungligen postat av
RollonHomie
Jag tror du missförstår mitt inlägg helt och hållet. Jag säger ju att det är komiskt att en svensk liten pojke glorifierar en kultur han inte själv har den blekaste erfarenhet av, annat än vad han läst sig till i tidningar, sett på teve och hört i andras texter. Det tragiska är ju att han med största sannolikhet har stått framför spegeln i det lilla pjkrummet och övat på sin attityd, eftersom han helt enkelt inte har den naturligt som de i orten har. Det lyser ju igenom så att till och med en blind kan se detta. Men så finns det såna som dig, som köper allt och tror det är en stenhård kille eftersom han säger det själv i sina texter.
Jag är 100% svensk, så ta mig inte för något annat. Dock är jag född och uppväxt i vad som kallas orten, men under en tid då det inte var så illa som det är idag. Idag har du ett hårdare klimat och att se hur en liten Einar skulle platsa i det klimatet är ju fan omöjligt. Klarar du inte av att se detta så har du inte satt foten utanför dörren på väldigt länge.
Jag säger inte att en vit kille från orten och som verkligen lever den skit han pratar om, inte har rätten att göra det. Men när det handlar om småglin som fäller tårar när de ser ett blåljus, så tycker jag bara det blir väldigt skämmigt och drygt.
Jag är gammal nog att va hans farsa så jag kan lova dig att jag inte tycker dom här barnen är det minsta tuffa eller att deras ”musik” går att lyssna på. Han har rätt att utöva vilken kultur han vill, att han är vit ger inte blattar rätt att gruppvåldta honom. Du är uppvuxen på ”orten” säger du men du kan ändå segla in på Uppsala universitet och läsa till läkare utan att de andra studenterna våldtar dig med dildos.
Detta är också anledningen till att det är så jävla fjantigt att leka att ”orten” är en favela i Brasilien.
Jag är uppvuxen i ett ”socioekonomiskt utsatta” område, mina föräldrar är pundare och jag var själv i ett missbruk som yngre.
Men jag tog mig ur det eftersom att detta är
Sverige och inte Angola. Jag pluggade och skaffade ett jobb jag trivs med eftersom att detta är
Sverige och inte Chicago. Jag har kompisar från Ghana, Somalia, Bosnien osv som alla pluggat och skaffat bra jobb, så jävla trött på allt daltande med ”orten”. Staten vräker in pengar, utbildning, arbetamarknadsåtgärder, festivaler, resurslärare osv osv osv, sluta lek att ni bor i Harlem, ni är så jävla curlade!
Dom som vill bo i ett jävla gängkrig kan fan sätta sig på ett plan härifrån, Syrien kanske, där är det kaos och hårt på riktigt.