2020-04-30, 02:14
Medlem
mjaubrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Beställde nyss Green Malay och Red Maeng Da från TT. Aldrig testat Kratom tidigare. Någon som testat dessa sorter? Och för oss som inte har tillgång till våg, bör jag börja med ca 1 tesked? Kanske värt att skaffa våg för att inte chansa?

Svårt att säga. Det packas olika osv men en tsk är mellan 1,5 till 3 g beroende på sort och färskhet.. jag rekommenderar våg man får bättre kontroll och använder mindre
Citera
2020-04-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hur fungerar Kratom ifall man går på Voxra?

Min flickvän fick krampanfall när hon tog tramadol så därför undrar jag ifall det skulle kunna vara lugnt med kratom istället?

Jag tar 300mg Voxra på morgonen och brukar ta drygt 1tsk kratom vid samma tillfälle. Jag har inte haft några problematiska interaktioner utan jag tycker kratomet tar udden av stissigheten från Voxra. Jag kan inte garantera att det är utan risker; bara för att det fungerar för mig betyder det inte att det kommer fungera på samma sätt för andra.

Hade tramadol utskrivet ett tag, samtidigt som jag tog Voxra dagligen. Åkte på ett krampanfall, synnerligen obehagligt, men har som sagt inte haft några problem med V + K.
Citera
2020-04-30, 15:54
Medlem
Gör en tom mage stor skillnad? Och innebär tom mage att man ska vara nyskiten eller räcker det med att inte äta på några timmar?
Citera
2020-04-30, 16:57
Medlem
Fick hem Grön Bali idag, har aldrig förut använt kratom så började med en tsk och är positivt överraskad av effekterna då jag alltid haft en naturligt hög tolerans på andra droger så verkar denna ge en mild effekt redan på lägre dos.
Citera
2020-05-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Fick hem Grön Bali idag, har aldrig förut använt kratom så började med en tsk och är positivt överraskad av effekterna då jag alltid haft en naturligt hög tolerans på andra droger så verkar denna ge en mild effekt redan på lägre dos.

Ja lägre doser är stimulerande och högre är sederande. För mkt så blir det lätt illamående och trötthet. Kratom är en drog som man håller toleransen väldigt bra.
Citera
2020-05-01, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Ja lägre doser är stimulerande och högre är sederande. För mkt så blir det lätt illamående och trötthet. Kratom är en drog som man håller toleransen väldigt bra.

Har testat både låg och hög dos nu.
Tycker inte att det blir mer eller mindre stimulerande/sederande, högre dos gav bara mer effekt. Har fått i mig 10g nu, inget illamående men det är någonting jag aldrig brukar bli så inte helt oväntat att jag inte blir det nu heller.

Helt klart en ok substans, funkar säkert bra om man har abstinensbesvär eller bara lite svag social fobi.
Citera
2020-05-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovehundberg
Gör en tom mage stor skillnad? Och innebär tom mage att man ska vara nyskiten eller räcker det med att inte äta på några timmar?

Räcker med att inte käka på 3 timmar typ. Har man ätit en fem rätters kanske man ska vänta lite längre.
Citera
2020-05-02, 16:49
Medlem
Citat:
Beställde nyss Green Malay och Red Maeng Da från TT. Aldrig testat Kratom tidigare. Någon som testat dessa sorter? Och för oss som inte har tillgång till våg, bör jag börja med ca 1 tesked? Kanske värt att skaffa våg för att inte chansa?

Ja, bägge rekommenderas. Jag brukar normalt köpa från Holland annars, men i synnerhet RMD från TT fungerar riktigt bra för mig. Räkna med att 100 g räcker till ungefär 43-44 teskedsmått. Beror på sort och hur de packar. Det innebär att varje tesked är ca 2.3 gram, vilket är en lämplig startdos för de flesta. Tar du för mycket finns risk för obehagliga effekter.
Citera
2020-05-02, 20:56
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capricciosa
Ja, bägge rekommenderas. Jag brukar normalt köpa från Holland annars, men i synnerhet RMD från TT fungerar riktigt bra för mig. Räkna med att 100 g räcker till ungefär 43-44 teskedsmått. Beror på sort och hur de packar. Det innebär att varje tesked är ca 2.3 gram, vilket är en lämplig startdos för de flesta. Tar du för mycket finns risk för obehagliga effekter.

Okej, tack för svar. Får börja med en tesked och se hur det känns. Annars får det bli att skaffa sig en våg och sluta krångla till det.

För övrigt, har folk känt av någon form av AT/abstinens? Speciellt om man tar det dagligen under en månad t.ex?
Citera
2020-05-03, 06:19
Medlem
Citat:
Okej, tack för svar. Får börja med en tesked och se hur det känns. Annars får det bli att skaffa sig en våg och sluta krångla till det.

För övrigt, har folk känt av någon form av AT/abstinens? Speciellt om man tar det dagligen under en månad t.ex?
Nej aldrig känt att man är sugen ibland inget mer. Det är man ju på godis oxå 😏
Citera
2020-05-03, 12:31
Medlem
Citat:

Precis dom allt annat blir du beroende av Kratom också om du missbrukar det länge. Men om man snackar en tesked om dagen kommer det aldrig att hända.
Skulle säga +10 gram om dagen länge är inte bra.
Citera
2020-05-03, 13:23
Avslutad
Citat:

Man slipper AT:n/den mildras, om man trappar ut. Gå från en tesked till en halv ett tag, sedan en fjärdedel osv... Detta ifall du tar det dagligen under en lång period. Finns de som tagit kratom i flera års tid som knappt haft en märkbar AT men man bör alltid vara på den säkra sidan. Att trappa ut är att rekommendera så att det inte blir en stor chock för systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in