2020-05-05, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Ekonomi påverkar alla människor, inte minst den enskildes hälsa. Och i synnerhet psykisk ohälsa. När jag talar om ekonomi, utgår jag alltså ifrån ett vidare begrepp.

Om folk begår självmord för att de inte kan byta mobil varje år, då är det en fråga om folk som är precis som de som dör i corona: de hade ändå dött snart.
Citera
2020-05-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Ekonomi påverkar alla människor, inte minst den enskildes hälsa. Och i synnerhet psykisk ohälsa. När jag talar om ekonomi, utgår jag alltså ifrån ett vidare begrepp.
Absolut är det så att ens hälsa påverkas av den allmänna och personliga ekonomin.

Men sjukdom, skada eller död hos en själv eller nära och kära, eller annan medmänniska påverkar generellt mer.
Citera
2020-05-05, 10:45
Medlem
Ännu inga döda rapporterade enligt c19.se och platz.se tycks ha förändrat sin sida. Är detta Tegnellisternas slutgiltiga attack som krossar Alarmisterna? Jag trodde inte att slutstriden redan inletts.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Övertron på antikroppstest är stor u tråden ser jag. Finns flera möjliga skäl till att de undervärderar smittan.

1 det tar tid att utveckla antikroppar.
2. Det finns falskt negativa. Särskilt stor risk för de med lite symtom.
3. Det kan finnas subgrupper i befolkningen som inte är mottagliga för sjukdomen.

Du glömde att ta med att vi inte kan bevisa att positivt antikroppstest är samma som immunitet.

Men är ju antikroppar som myndigheter använder för att uppskatta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Men det kommer garanterat att komma flera nya studier/forskningar om Corona framöver, vi få helt enkelt vänta in dom och se vad deras resultat blir.

Ja där är vi eniga
Citera
2020-05-05, 10:47
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Tegnell är inte intresserad att granska vidare bakgrunden för smittspridningen i Sverige in november-"naturligt att spridning från Kina resenärer skedde redan då". Vad menar karln? Vill han inte medverka till att granska kommunistohyran som spridit sitt virus över hela världen sedan förra året?
Kommunistohyran har också tackat nej till att låta i internationell granskning ske av sin hantering av sin Coronaspridning.
Citera
2020-05-05, 10:48
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det finns iofs teorier om att de med få antikroppar inte blir immuna.
Visst.

Men min invändning är att fler kan vara smittade än vad svaren på antikroppstesten visar. Simuleringar tyder på högra smitta. Har primärt inte med immunitet att göra. Som är en senare fråga.
Citera
2020-05-05, 10:49
Medlem
Det verkar som att gymmen börjar öppna. Den största smittorisken är väl redskapen man håller i och omklädningsrummen. Har era gym några max på hur många som klär om samtidigt?
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Det är troligt att enskilda personer var smittade med coronaviruset i Sverige redan i november, enligt statsepidemiolog Anders Tegnell. Men att kartlägga fallen bakåt är inte aktuellt.

Nu känns det inte som något vi vill belasta sjukvården med, säger Tegnell till TT.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WbMoyj/troligt-med-enstaka-fall-i-sverige-i-november

Ett märkligt svar från en ännu märkligare person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Aftonbladet: Löfven är retoriskt handikappad

Aftonbladet: Löfven är retoriskt handikappad

Citat:
Det är bra att Stefan Löfven (S) placerats i garderoben under coronasmittan. Han är nämligen för verbalt "handikappad" för att kunna hantera intervjuer. Det hävdar Aftonbladets Lena Mellin i en ny artikel.

https://www.friatider.se/aftonbladet-lofven-ar-retoriskt-handikappad

Och otroligt nog ökar ändå sossarna i opinionsmätningarna och förtroendet för Löfven. Hur nu detta är möjligt är totalt obegripligt för mig.

Vem bryr sig om vad Lena Mellin tycker ?
Citera
2020-05-05, 10:51
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Absolut är det så att ens hälsa påverkas av den allmänna och personliga ekonomin.

Men sjukdom, skada eller död hos en själv eller nära och kära, eller annan medmänniska påverkar generellt mer.

Jag anser inte att det ena behöver utesluta det andra. Dock är jag av uppfattningen att ekonomin påverkar långt mycket mer, sammantaget alltså.
Citera
2020-05-05, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Det är troligt att enskilda personer var smittade med coronaviruset i Sverige redan i november, enligt statsepidemiolog Anders Tegnell. Men att kartlägga fallen bakåt är inte aktuellt.

Nu känns det inte som något vi vill belasta sjukvården med, säger Tegnell till TT.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WbMoyj/troligt-med-enstaka-fall-i-sverige-i-november

Ett märkligt svar från en ännu märkligare person.

Verkligen, kameleonten Tegnell pratar runt hela tiden i gåtor, säger plötsligt mot sig själv det han sagt tidigare. Ja, mycket märklig person
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in