Citat:
Ursprungligen postat av
RoyalTrash
Ja där ser du.
Men du höll ju just med om att båda sidorna borde avvakta i sina prognoser men verkar basera hela ditt tänk på en prognos att detta ska bli bäst i slutändan. Du svarade aldrig heller på om vad du skulle tycka om viruset började dö ut nu och vi stannar på denna massiva övervikt av döda i Sverige jämfört med övriga Norden.
Att släppa in ett virus man knappt vet något om i landet utan att ens försöka hindra det, och snarare förneka att spridning skulle ske när det kommit in i landet osv osv - det är att spela Rysk Roulette med befolkningen och jag förstår att många är irriterade och att du därför ser det här.
Om covid försvann i morgon skulle jag säga att Sveriges strategi var mindre lyckad.
Nu tror inte jag att det kommer att ske och grundar mycket riktigt min framtidsprognos på det.
Däremot vet jag inte, liksom man aldrig vet något vid prognoser. Man gör mer eller mindre avancerade gissningar. Svaren kommer vi att få först i efterhand och då är det mycket som ska räknas in.
Ja om Europas länder och USA hade haft ett facit redan från början, hade sannolikt flera av de tidiga åtgärderna eller frånvaro av desamma, sett annorlunda ut.