Citat:
Ursprungligen postat av
tussipotatis
Hur fan kan ni leva med de själv? Ni sitter och säger att det är bra att en 17 åring kille har blivit kidnappad, misshandlad, förnedrad och förmodligen våldtagen? Han gör musik, det är musik vi pratar om. Han är ingen jävla gängmedlem. Ni ska va vuxna människor. Detta kunde ha vart er son eller bror! Skärpning! Blir mörkrädd när jag läser era svar! Fyfan för er
Med tanke på att han uppenbart vill vara i den världen du talar om så är det väl ett svar på just det. Sedan ganska länge nu så är det så att om man sjunger nedsättande om andra eller kriminella handlingar man vill utföra mot andra då kan det slå tillbaka. Jag förstår att du är av annan åsikt men enligt mig så om man tjafsar med andra och tjänar pengar på att tjafsa med andra då får man stå sitt kast sen när det blir åka av. Enkelt. Att han skulle ha våldtagits är inte särskilt troligt och är nog mest en stark överdrift från dig och andra.
Det passar bra nu att E1nar till synes håller käften efter att han enligt uppgift är hemma igen.
Om ditt barn startar konflikter med andra eller om ditt barn ger sig ut för att vara en person som du vet kommer att få negativ uppmärksamhet då är mitt råd till dig att upplysa ditt barn om riskerna och om att det inte längre är något Åsa-Nisse samhälle som du tror det är. Det kanske är dags att vakna lite! Du tycks ha uppfattningen att det han var med om är ovanligt eller oväntat? Så är inte fallet. Du är naiv och E1nars ego satte honom i problem. Det är sånt som händer, men sluta gnälla på andra som definitivt inte är lika naiva som du.
Du pratar om barn. Han är 17 år gammal. Som du säkert vet så finns det ärenden där 16 åringar har skjutit ihjäl andra. Så 17 år och sjunger om att skjuta folk eller liknande då är man med i leken och får leken tåla. Nu har han fått en mild tillrättavisning. Men låt oss säga att du tycker att han ska få vara ifred och fortsatta på samma bana, då har vi en ny tråd om ett tag som handlar om E1nar och när han blev smattrad istället. Det kan ju någon annan göra låtar om då