2020-05-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad ljuger jag om?

Vi har fortfarande gott om sjukvårdsplatser i Sverige. Det blir ju inte mer sant bara för att du upprepar samma lögn.

Presenterades senast idag klockan 14.

Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
"– Jag och många av mina kollegor mår direkt dåligt av att tvingas låta människor dö framför våra ögon, när vi vet att de hade haft en hygglig chans att överleva ifall de fått intensivvård. Detta händer flera gånger dagligen, säger en annan."

Du är en lögnare. Du är samhällsfarlig. Du förtjänar hamna i fängelse för lögner och desinformation. Du är anmäld för falsk nyhetsspridning.

Om man inte tar emot patienter så kommer det alltid finnas lediga sjukvårdsplatser.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Det har framförts att TBC vaccin påverkar antal Covid-19 fall. Stämmer bra.

https://en.wikipedia.org/wiki/BCG_vaccine#Europe

https://api.quickshot-widgets.net/uploads/permiljon-1588607848552.png

TBC vaccinering av alla som testats friska kunde vara en idee....
Citera
Medlem
Jofs avatar
Är ni som hatar Tegnell här, nöjda med demonstrationen utanför myndigheten? Andreia Rodrigues leder en grupp som tycker att myndigheten skall stå till svars för att många har dött.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Munskydd i bilar är väl ingenting.

I Spanien får inte barn sitta på gräsmattor. Eftersom det kan finnas coronasmittade kattbajskorvar där.

Barn får inte heller förtära mat utomhus, ifall de skulle tappa en coronasmittad majskrok som något utsvultet karantänsbarn skulle kasta sig över.

När barnet går in ska alla kläder omedelbart tas av och handtvättas med tvål och varmt vatten. Eventuell cykel måste desinfekteras med 70% handsprit.

Jag önskar att jag skämtade.
Oj, så den desinficerade 2 km långa stranden var inte det enda.
Citera
2020-05-04, 20:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Finns videon där sjuksköterskor bekräftar det, samtidigt som man snabbutbildar den personalen.
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Visa mig en källa på att orsaken till att vi har tomma IVA-platser i Sverige beror på brist på personal.

Brist på IVA-personal var ett stort problem i april. Jag vet inte riktigt hur det är nu, i maj.

Citat:
Brist på sjukvårdspersonal störst problem för fler IVA-platser

I takt med att allt fler insjuknar i Covid-19 jobbar sjukhusen nu hårt för att öppna fler IVA-platser. Men den stora flaskhalsen är bemanningen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/brist-pa-sjukvardspersonal-storst-problem-for-fler-iva-platser
Citera
2020-05-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Googla om du inte vet.
Jo jag vet, av samma anledning folk har mask.
Citera
2020-05-04, 20:08
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Man skyller inte på nån.

Fram med källan Uffe. Du ljuger som en häst travar. Fram med källan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är ni som hatar Tegnell här, nöjda med demonstrationen utanför myndigheten? Andreia Rodrigues leder en grupp som tycker att myndigheten skall stå till svars för att många har dött.

Ja jag är väldigt nöjd
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Sverige tar ytterligare medalj.
Bäst i världen på att döda folk per 1M under senaste dygn.
Snart har man inte längre plats för alla trofeer.
De får spara några hemma hos Uffe Den Dumme och Korkade samt Lögnare.

Helt i onödan dessutom då vi knappast kommer nå 70% för flockimmunitet utom möjligen på ålderdomshem o bland somalier.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Okej. Du har glömt bort även myrkotten som alla pratar om då.
som mellanvård.

Ärligt talat så låter jag dig nog fortsätta med dina hemsnickrade konspirationsteorier. Huvudsaken att det känns bra för dig.

Nu kommer också misstankarna fram att man verkligen har hållit på med avancerad bioteknisk forskning i Kina av de mest onda slaget för att förgöra världen så jag kanske borde lyssna på dig:

New Claim That Enemies of U.S. Developed Trump in Lab
Enemies of the United States developed Donald J. Trump in a top-secret biotech lab with the goal of wreaking untold havoc on the nation, a leading conspiracy theorist claimed on Monday.

The theorist, Harland Dorrinson, said that he has “conclusive evidence” that Trump was created by enemy scientists as the “ultimate weapon” to bring the United States to its knees.

“Having combed through binders of secret documents, I can say with a hundred per cent confidence that the person we have been calling Donald Trump was grown in a recombinant-DNA lab,” Dorrinson said.
https://www.newyorker.com/humor/borowitz-report/new-claim-that-enemies-of-us-developed-trump-in-lab

Illa!

Jävla tramsinlägg. Myrkotten är lika mycket en hypotes som allt annat.

Ja, det är inte troligt att viruset är labbtillverkat eller genmanipulerat. Det är vi ense om. SARS-CoV-2 kan dock förekomma hos fladdermöss. För att falsifiera ett påstående måste man påvisa att det är falskt. I detta fall måste man testa alla fladdermöss om man ska vara helt säker på att SARS-CoV-2 inte förekommer hos fladdermöss. Att påstå att ett "labbläckage" är helt falsifierat är dock jävligt debilt.
Citera
Medlem
Citat:
Fakta är fakta.

Det är bara att titta på vilka som har påbud om munskydd utomhus. i Princip ingen mer än några Asiatiska länder plus Spanien.

Sen har vi några fler som har påbud på tunnelbana o kollektivtrafik.

Resten , nej.

Jag tror 98% av världens myndigheter har mer koll än random flashback-snubbe.

Öhhh

Österrike, Tyskland, Portugal, Frankrike kommer efter och har infört det och sett på Hong Kong. - USA är på väg. FHM i USA som heter CDC uppmanar folk att bära mask. - Problemet i USA är att de har inga masker. CDC uppmanar folk att tillverka dom själva hemma och visar hur man gör på deras hemsida. - Bla GM har satt personal på att masstillverka masker på order av CDC.

FHM i USA - Har dom fel tycker du?
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/diy-cloth-face-coverings.html

"random flashbacksnubbe" - Är det dig själv du talar om?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Du kan inte ha läst tidningarna på senaste tiden eller sett på nyheterna?

"22-årige Amin dog i corona – systern: ”Han hade ett helt liv framför sig”"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/amin-22-ar-dog-i-corona-1

Han glömmer även denna

https://www.kristianstadsbladet.se/nyheter/27-arige-robin-dog-i-corona/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här