2020-05-04, 19:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ja, kända coronavirus hos fladdermöss. Har man testat exakt alla fladdermöss i hela världen? Jag skrev ett inlägg om induktion. Vilket flög dig över huvudet verkar det som. SARS-CoV-2 uppvisar 95-96% likhet med kända coronavirus hos fladdermöss!
Okej. Du har glömt bort även myrkotten som alla pratar om då.
som mellanvård.

Ärligt talat så låter jag dig nog fortsätta med dina hemsnickrade konspirationsteorier. Huvudsaken att det känns bra för dig.

Nu kommer också misstankarna fram att man verkligen har hållit på med avancerad bioteknisk forskning i Kina av de mest onda slaget för att förgöra världen så jag kanske borde lyssna på dig:

New Claim That Enemies of U.S. Developed Trump in Lab
Enemies of the United States developed Donald J. Trump in a top-secret biotech lab with the goal of wreaking untold havoc on the nation, a leading conspiracy theorist claimed on Monday.

The theorist, Harland Dorrinson, said that he has “conclusive evidence” that Trump was created by enemy scientists as the “ultimate weapon” to bring the United States to its knees.

“Having combed through binders of secret documents, I can say with a hundred per cent confidence that the person we have been calling Donald Trump was grown in a recombinant-DNA lab,” Dorrinson said.
https://www.newyorker.com/humor/borowitz-report/new-claim-that-enemies-of-us-developed-trump-in-lab

Illa!
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Du påstår att vi har tomma IVA-platser pga avsaknad av personal. Det är inte överensstämmande med sanningen och nu vet vi alla hur du förhåller dig till den.
Bland annat Blekinge har ju bidragit med tre team till Stockholmtrakten.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad ljuger jag om?

Vi har fortfarande gott om sjukvårdsplatser i Sverige. Det blir ju inte mer sant bara för att du upprepar samma lögn.

Presenterades senast idag klockan 14.

"– Jag och många av mina kollegor mår direkt dåligt av att tvingas låta människor dö framför våra ögon, när vi vet att de hade haft en hygglig chans att överleva ifall de fått intensivvård. Detta händer flera gånger dagligen, säger en annan."

Du är en lögnare. Du är samhällsfarlig. Du förtjänar hamna i fängelse för lögner och desinformation. Du är anmäld för falsk nyhetsspridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Undrar vilka Ulf-utredarens egentliga syften är? Varför är han så rabiat angående sin version av COVID-19?
Kanske är han bara tokig...

Jag har funderat i de banorna med. Annars kanske han ansvarar för munskydd på äldreboenden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Du påstår att vi har tomma IVA-platser pga avsaknad av personal. Det är inte överensstämmande med sanningen och nu vet vi alla hur du förhåller dig till den.

Man kan ju undra om man dubblerar sina IVA platser, var hämtar man personalen till detta? Du kan inte flytta om uskor och sjuksköterskor till IVA då det krävs speciell utbildning. Vården var redan i kris innan covid-19 så kan du berätta var man hitta all denna IVA utbildade personal?
Citera
2020-05-04, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Tror du att du vet mer om risker och smittspridning, eller att den läkare du pratar om vet mer?

Det är viktigt med känslor, och det är OK att tro. Men det innebär inte att varken känslor eller tro är faktabaserat och rätt.

Jag vet att jag vet mer, eftersom de flesta läkare slaviskt följer FHM:s riktlinjer. Dessa riktlinjer står i strid med uppfattningen hos så gott som hela den civiliserade och högteknologiska världens medicinska expertis.

Läkare träffar ofta hundratals människor i veckan och nästan ingen grupp i samhället löper större risk att bli smittade.

Dessa svenska läkare använder inte andningsskydd för att skydda sig själva mot smitta när de träffar hundratals patienter, vecka efter vecka. Risken är alltså ganska hög att de blir smittade. Många får inga symtom alls när de blivit smittade. Dessa läkare testas inte regelbundet för att kontrollera att de inte är smittade. Sannolikheten att just en läkare är en asymtomatisk smittbärare är alltså mycket högre än att någon annan slumpvis utvald människa i Sverige är det.

Munskydd minskar risken för att sprida smitta till andra. Läkarna vägrar att använda munskydd, trots att det minskar risken för deras patienter.

Svenska läkare på Sveriges största sjukhus vägrar alltså både att skydda sig själva och att skydda sina patienter. I alla någorlunda civiliserade länder så ser man med fasa på det vårdslösa och nonchalanta vansinne som pågår i Sverige.
Citera
2020-05-04, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Bra att du nämner att det fortfarande finns vårdplatser. Som de tjuvhåller på, i det fall särskilt utvalda personer oavsett ålder skulle insjukna.

Kan du då svara varför dessa lediga platser inte används till de människor som selekteras bort i åldringsvården?

I dagens Sverige är det pallativ vård när folk kvävs till döds ensamma i ett rum utan att ens få syrgas. Skäms på dig som envetet försvarar de hjärtlösa personer som är ansvariga för denna politik. En hantering som kallas sjukvård i det humanistiska konungariket..

Prioritering sker alltid överallt inom sjukvården. I hela världen faktiskt. Det är så det är.
Citera
2020-05-04, 19:41
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det kom inte alldeles för sent. Kom samtidigt som Norge och det är ju inte där smittan kommit ifrån. Så det har ju noll betydelse. Dessutom hade väldigt många boenden redan besöksförbud långt innan 1:a April.

Så vad skulle man ha försökt med menar du?

Italien har i praktiken övergett sin lockdown för flera veckor sedan. Folket har sedan länge tröttnat här och 40 000 företag har brutit mot reglerna.

Så det där med fas 1,2,3 och sån skit är ju mest byråkratiskt trams.

Italien ska strax öppna restaurang och barer.

Nån karantän runt Lombardiet hade inte funkat nej. Precis lika lite som i Helsingfors. En pajasåtgärd.

Nu vet inte jag exakt vad man skulle gjort. Har ingen erfarenhet. Men man kunde ju försökt isolera de äldre. Se till att personal inte träffar alla åldringar. Sett till att ha testkit och munskydd. Detta borde planerats redan i januari när regeringen och FHM kom överens om att det är äldre äldre som skulle skyddas.

Italien har inte övergett någon lockdown. Du vet inte vad du pratar om. Kanske i södra delarna men i norr är det över förväntan. De allra flesta sköter sig.
Italien har gått in i fas 2 idag vilket betyder att du kan träffa familjen igen samt att restauranger kan erbjuda hämtmat. Som regelverket är nu öppnas inte restauranger och barer förrän 18 maj. Men eftersom lockdown inte är en exakt plan kan det ske innan om allt ser bra ut. Vissa regioner där smittan inte är utbredd kan också ha egna regler.
Citera
Bannlyst
Citat:
Citera var Uffe skrev "geografiska Europa".

Vad än Uffe skrev kan nordeuropa aldrig bli västeuropa.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Man kan ju undra om man dubblerar sina IVA platser, var hämtar man personalen till detta? Du kan inte flytta om uskor och sjuksköterskor till IVA då det krävs speciell utbildning. Vården var redan i kris innan covid-19 så kan du berätta var man hitta all denna IVA utbildade personal?
Från operationsköterskor. Samma utrustning som de brukar hantera.
Citera
2020-05-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
This:

EDIT: Man får inget svar på resultatet dock.

Tänkte just skriva det att du gör en god gärning, men får inte en belöning tillbaka.

Jag kan dock berömma dig om det skulle kännas bättre så :-)

P.S. det är inte så hemskt med ett litet stick i fingertoppen. Tänk på alla diabetiker.. :-(
Citera
2020-05-04, 19:42
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bland annat Blekinge har ju bidragit med tre team till Stockholmtrakten.

Sjukvården är mycket skickliga på att omfördela resurser efter behov. På det hela taget är sjukvården ett extremt väloljat maskineri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in