2020-05-04, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Prioritering sker alltid överallt inom sjukvården. I hela världen faktiskt. Det är så det är.

"– Jag och många av mina kollegor mår direkt dåligt av att tvingas låta människor dö framför våra ögon, när vi vet att de hade haft en hygglig chans att överleva ifall de fått intensivvård. Detta händer flera gånger dagligen, säger en annan."

Du är en lögnare. Du är samhällsfarlig. Du förtjänar hamna i fängelse för lögner och desinformation. Du är anmäld pga trolleri.
Citera
2020-05-04, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Från operationsköterskor. Samma utrustning som de brukar hantera.

Nu är du verkligen ute och cyklar. Du får en chans till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Om man inte visste bättre så skulle man kunna tro tro att du jobbar på MSB i någon pågående propaganda/desinformationskampanj. För det du skriver i ditt försvar av FHM (innehåll och antal inlägg) är så absurt, irrationellt och uppenbart felaktigt att vem som helst med kunskaper i högstadieengelska och tillgång till internet kan vederlägga det du påstår.

Fakta är fakta.

Det är bara att titta på vilka som har påbud om munskydd utomhus. i Princip ingen mer än några Asiatiska länder plus Spanien.

Sen har vi några fler som har påbud på tunnelbana o kollektivtrafik.

Resten , nej.

Jag tror 98% av världens myndigheter har mer koll än random flashback-snubbe.
Citera
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Poängen med munskydd är att inte smitta andra utan att man är medveten om det eftersom man smittar trots avsaknad av symptom.

Men om nu både personen som nyser och personen som står i närheten har munskydd är det väl uppenbart att risken för smitta minskar.

Det är helt logiskt att munskyddet kommer ta emot en stor del av dropparna från en nysning, spott eller hostning. Jag förstår inte ens hur man kan hävda något annat. Aerosoler däremot, skulle kunna andas rakt igenom munskyddet.
Citera
2020-05-04, 19:44
Medlem
Citat:
Muynskydd har noll effekt utomhus och det är därför 98% av världen inte har påbud på dem här. Hur svårt ska det vara att fatta?

En kikare är inte så effektiv att läsa med heller.

Det är först när man är på en viss distans den fungerar bäst.

Ungefär som munskydd fungerar bäst i närkontakt och inte på avstånd.

Så kan du sluta med detta ohederliga argumenterande?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Du påstår att vi har tomma IVA-platser pga avsaknad av personal. Det är inte överensstämmande med sanningen och nu vet vi alla hur du förhåller dig till den.

Finns videon där sjuksköterskor bekräftar det, samtidigt som man snabbutbildar den personalen.

Att du ljuger och inte kan tala sanning har du nog bevisat genom att vara extremt bias mot allting som ifrågasätter vänstern, som du har tidigare bevisat. Så det känns som att dina ord inte väger någon tyng här.

Tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Undrar vilka Ulf-utredarens egentliga syften är? Varför är han så rabiat angående sin version av COVID-19?
Kanske är han bara tokig...

Inga syften alls.

Det är inte min veriosn av Covid-19. Jag pratar fakta och verklighet. Du med flera om sverigehat och trams. Där skiljer vi oss.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Vad ljuger jag om?

Vi har fortfarande gott om sjukvårdsplatser i Sverige. Det blir ju inte mer sant bara för att du upprepar samma lögn.

Presenterades senast idag klockan 14.

lol, allt. Du har inte backat upp något du har sagt med en enda källa utan skriker att alla har fel helt enkelt
Citera
Medlem
Citat:
Muynskydd har noll effekt utomhus och det är därför 98% av världen inte har påbud på dem här. Hur svårt ska det vara att fatta?

Kan vi få en källa på att 98% inte har påbud? Jag får det nämligen till att 50% har rekomendationer, men då måste jag ju titta på en felaktig källa.
Citera
2020-05-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Det är helt logiskt att munskyddet kommer ta emot en stor del av dropparna från en nysning, spott eller hostning. Jag förstår inte ens hur man kan hävda något annat. Aerosoler däremot, skulle kunna andas rakt igenom munskyddet.

Ja men jag pratar om att minska smitta inte att totalt förhindra den.
Citera
Medlem
Citat:
HAHAHA!

Va fan skulle handskar hjälpa nu helt plötsligt??? Smittar det via naglarna nu också eller vad?

Herregud vilken okunskap. Handskar är bara ett extra lager hud. Skyddar ingenting.

Och munskydd är fortfarande inte problemet inom äldrevården oavsett vad du påstår. Vi fick rapporten idag och den presenterades klockan 14.

Att ljuga om annat då är väldigt dumt.

Tja, det påstås ju vara en kontaktsmitta också och då hjälper ju givetvis korrekt använda handskar.

Svenska lögnrapporter har som sagt inget värde. De förstår ju inte, eller förnekar, att asymtomatisk smittspridning och spridning genom luften är de två stora problemen med denna smitta. Mot dessa problem så hade munskydd hjälpt en hel del.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är ju redan draget skatt på lönen.

Det drogs inte på karensdagen, som du inte fick pengar för på lönen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in