Citat:
Ursprungligen postat av
YeahLikeWhoa
Fast lugna ner dig nu. Jag som en ganska frispråkig tjej har fått tagit betydligt mycket mer skit AV just tjejer ÄN av killar genom åren. Om machokulturen är mer accepterad än vad en "tjej med skinn på näsan är" så kan jag säga att det är mååånga kvinnor som är en bidragande faktor till det isf. Tjejer har mkt mer problem med en annan rättfram tjej än vad killar har enligt min uppfattning.
Samma sak som med feminismen som stoltserar med rätten och lika värde för kvinnor, jag som en tjej som inte passar in i mallen för hur en feminist "ska" se ut har fått motta så jävla mkt skit från just kvinnor som säger sig vara just feminister. Dubbelmoralen skiner igenom hårt.
Sedan har dåligt beteende inget som helst att göra med starka kvinnor, ett dåligt beteende som vissa tjejer har visat upp i BB ska inte kommas undan med för att det är just tjejer. Det ska behandlas på samma sätt som om det gällde en kille, absolut INTE med dödshot osv, det ska ingen människa behöva utstå, oavsett kön. Men ett dåligt beteende ska kunna kritiseras oavsett kön.
Förlåt för OT men det var refererat till ditt inlägg ang länken.