Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Läser just nu (åter) 149/516, förhör med HD:s chef MT. Jag har lagt in ett par radbrytnignar.
"Sjuksköterskorna på avdelningen börjar dela medicin ca kl. 07:30 vilket gör att Maria tänker att klockan måste ha varit mellan 07:30 till 08:00 då de hade samtalet som pågick i ca 5 minuter. Hanna befann sig vid tid för samtalet utanför Marias kontor, hon hade ställt medicinvagnen där och delade mediciner då de möttes. Det var inga fler personer med vid samtalet.
Patienterna på avdelningen får medicin på morgonen och ibland vid kl. 12 och kl. 14. En del patienter har även intravenösa mediciner, exempelvis antibiotika, vars tidsintervaller kan variera. Läkemedel kan administreras många gånger under ett arbetspass.
Marias minnesbild är att Hanna har vagnen med sig, vilket man inte har vid medicindelning vid andra tillfällen under dagen än under morgonen och under kvällen. Den aktuella dagen var inte Hanna på plats på kvällen.
Vid övrig medicindelning under dagen tar man endast med dosen och ingen vagn. På morgonen däremot har nästan alla patienterar medicin och vagnen är därav med.
Utöver det faktum att Hanna har med sig vagnen så vet Maria att samtalet sker på morgonen med anledning av att det är vid den angivna tiden som hon normalt har sina samtal med sjuksköterskorna.
Hon vet med säkerhet att hon inte pratade med Hanna mer under dagen. De pratade därav inte om Lenas försvinnande vid fler tillfällen den dagen."
MT är mycket säker och trovärdig enligt mitt förmenande.
(Detta kanske redan var utrett, men jag ligger lite efter i tråden, och eftersom jag har sidan uppe så passar jag på att citera.)
"Hanna berättade att
Lenas pappa ringt runt till dem som känner Lena för att fråga om någon visste var hon var då hon var borta på morgonen.
Hon sa även att "de letar efter henne" och "det är så typiskt att det ska hända nu när vi ska åka utomlands, nu ska väl Stefan sitta och oroa sig för vart hon är hela resan". Maria och Hanna pratade om att det var konstigt att Lena var förvunnen och Hanna sa, "någonting måste ha hänt". Hanna hade fått informationen direkt
från Lenas pappa eller via Stefan, Maria minns inte vem av dem som
pappan hade ringt till."
Det här stämmer väl i varje fall inte? Att Le*nas pappa ringt runt? Han kände väl inte till relationen mellan Le*na och SD?
Kan inte SD ha ringt till avdelningen och pratat med HD på morgonen efter att N*a kontaktat honom?