2020-05-04, 11:03
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vid förhör med en forensiker, finns på YT, nämner han att han hade i uppgift att analysera eventuella skospår på LW:s kropp och kläder. Det gick inte att göra en analys för det fanns för lite att gå på. Advokaterna ville tolka det som att det fanns något som tydde på att spåren inte kom från SD:s skor.
Forensikern underströk att innebörden i hans utlåtande var att det fanns för lite material att gå på, det gick inte att analysera. Resultatet blev inte att det inte kom från SD. Det var inte hans slutsats. Han kunder inte säga varken bu eller bä.
I nuläget.
Sådant kan ju ändras med förfinade sökmetoder.

Om man läser Sakkunnigutlåtanden 160 till exempel sid 61 så står det så här:

"I materialet iakttogs ett djurhår samt fem hårstrån, men dessa är inte lämpade för DNA-analys med NFC:s standardmetodik".

160/53

"I ett undersökt område d), se bild 3, påvisades DNA. Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att huvuddelen av DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Den mindre delen av DNA:t kan inte utvärderas för jämförelse mot person".

Det är proppfullt med uttalanden av den typen, och det betyder just det.
DNA kan inte utvärderas för jämförelse mot person.
Nu.

Så läser jag rapporten.

Tack för ditt svar, jag har också läst detta.

Det jag vände mig emot var just ordet massor av materialet vilket jag anser inte stämmer, för mig är ordet massor, en uppsjö/mycket/många.

Man behöver inte överdriva, sanningen blir inte mera trovärdig för det.
Senast redigerad av Smhf 2020-05-04 kl. 11:15.
Citera
2020-05-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror han är en person som sätter sig själv först. Hellre skydda Davidssons än väcka deras vrede.

JG ringde polisen och tipsade dessa att söka efter LW i HD:s hus. Där borde han redan väckt deras vrede... men kanske är förlåten, var han inte ute på geo med SOA häromdagen?

Vid tiden för samtalet visste inte JG att SD/LW fortsatt hade en "förbjuden" relation.

Vad fick honom att överhuvudtaget tänka tanken att paret D skulle ha med LW:s försvinnande att göra?
Var det något annat bråk med LW under tiden som SD/HD/SOA/JG var inblandade i?

Inte någonstans i FUP har jag sett att det ekonomiska vad gäller GEO-eventet har tagits upp, hur mycket pengar blev utbetalda?
Citera
2020-05-04, 11:16
Medlem
https://www.rmv.se/aktuellt/psykopatiska-drag-psykopati-rattspsykiatri-howner/
Citera
2020-05-04, 11:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
JG ringde polisen och tipsade dessa att söka efter LW i HD:s hus. Där borde han redan väckt deras vrede... men kanske är förlåten, var han inte ute på geo med SOA häromdagen?

Vid tiden för samtalet visste inte JG att SD/LW fortsatt hade en "förbjuden" relation.

Vad fick honom att överhuvudtaget tänka tanken att paret D skulle ha med LW:s försvinnande att göra?
Var det något annat bråk med LW under tiden som SD/HD/SOA/JG var inblandade i?

Inte någonstans i FUP har jag sett att det ekonomiska vad gäller GEO-eventet har tagits upp, hur mycket pengar blev utbetalda?

Varför skulle HD inte haft motiv att undanröja LW som JG eventuellt misstänkte? Enligt hennes terapeut betedde sig Lena sjukt och vidrigt mot HD i princip ändra fram till mordet.
Citera
2020-05-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
https://www.rmv.se/aktuellt/psykopatiska-drag-psykopati-rattspsykiatri-howner/

Det spekuleras mycket om SD är psykopat. Här en artikel från Rättspsykiatri. Vad sägs?
Citera
2020-05-04, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför skulle HD inte haft motiv att undanröja LW som JG eventuellt misstänkte? Enligt hennes terapeut betedde sig Lena sjukt och vidrigt mot HD i princip ändra fram till mordet.
Enligt vems terapeut? HDs? LWs?
Självklart hade HD alla motiv i världen att ta död på LW. Fler motiv än SD. De var två involverade. Om det har jag inga tvivel längre. Efter mordet verkade ju HD och SD nykära och började åka runt på små resor utan barnen. Så rart.
Citera
2020-05-04, 11:32
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
JellyGrey tror han är SteelyGray? Han bör med rätta ha skuldkänslor för sitt stora svek mot Lena som han fortsatte med i rättssalen.
Jag fattar inte hur han hade mage att kontakta N*a ett år efter mordet i någon slags låtsad "bry sig om".
L gjorde Hannas jobb i Geotouren och fick inte den cred hon var berättigad. Istället stod H plötsligt pigg i frontlinjen och tog åt sig äran vid invigningen.

JG den store hymlaren var först ut att "sörja" Lena med bild på fb. Oj, vad synd det var om den skenhelige svikaren som valde bort sin vän till förmån för storlögnaren S.

J hade chansen att räta upp sig i förhör och i rätten, men han är tydligen rutten falskspelare rakt igenom.
Ah nej det är så jävla vidrigt beteende så man baxnar ju..

Men nu har han kört all in för att pleasa Davidssons och för varje dag med Stefan i det fria, blir den stora svarta stenen i hans bröst tyngre och tyngre skulle jag tro. När Corona lugnar ner sig blir det lättare att märka av hur folk distanserar sig också.

Jag tror inte SOA eller Jerry är direkt inblandande(möjligtvis att Jerry omedvetet städat undan bevis) och jag hoppas deras geoturer handlar om hur fan de kan eller ska lösa den här härvan!

Eller så kanske geoturerna handlar om att sondera Jerry, se om han kommer fortsätta vara lojal eller om Davidssons har ytterligare ett problem att städa undan..
Citera
2020-05-04, 11:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Enligt vems terapeut? HDs? LWs?
Självklart hade HD alla motiv i världen att ta död på LW. Fler motiv än SD. De var två involverade. Om det har jag inga tvivel längre. Efter mordet verkade ju HD och SD nykära och började åka runt på små resor utan barnen. Så rart.

Förlåt. Var visst otydlig. HD:s terapeut. Men hen bedömer givetvis utifrån vad HD berättar.
Citera
2020-05-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ah nej det är så jävla vidrigt beteende så man baxnar ju..

Men nu har han kört all in för att pleasa Davidssons och för varje dag med Stefan i det fria, blir den stora svarta stenen i hans bröst tyngre och tyngre skulle jag tro. När Corona lugnar ner sig blir det lättare att märka av hur folk distanserar sig också.

Jag tror inte SOA eller Jerry är direkt inblandande(möjligtvis att Jerry omedvetet städat undan bevis) och jag hoppas deras geoturer handlar om hur fan de kan eller ska lösa den här härvan!

Eller så kanske geoturerna handlar om att sondera Jerry, se om han kommer fortsätta vara lojal eller om Davidssons har ytterligare ett problem att städa undan..
Om något händer en person som är nära SD, då lär ingen domare Lindén kunna rädda honom. Frågan är hur länge JG orkar hålla ut. Han måste ha misstankar som han går och grunnar på. Att alltid vara osäker på om SD är mördaren eller ej kan inte vara nyttigt för vänskapsförhållandet.
Citera
2020-05-04, 11:38
Medlem
Citat:
Förlåt. Var visst otydlig. HD:s terapeut. Men hen bedömer givetvis utifrån vad HD berättar.
Tack! Har inte en terapeut tystnadsplikt? Hur vet man vad terapeuten tycker? Kommer det från HDs mun så är ju detta väldigt subjektivt och dessutom har HD ett väldigt dåligt minne, för att inte tala om att hon varit medicinerad i många år. Och hon hatade LW.
Citera
2020-05-04, 11:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Tack! Har inte en terapeut tystnadsplikt? Hur vet man vad terapeuten tycker? Kommer det från HDs mun så är ju detta väldigt subjektivt och dessutom har HD ett väldigt dåligt minne, för att inte tala om att hon varit medicinerad i många år. Och hon hatade LW.

Fanns väl med i FUP? Terapeutens förhör?
Tystnadsplikten gäller inte när polisen utreder mord.
Citera
2020-05-04, 11:51
Medlem
Citat:
Fanns väl med i FUP? Terapeutens förhör?
Tystnadsplikten gäller inte när polisen utreder mord.
Är det inte enbart en domstol som kan beordra bort tystnadsplikten? Nå, om du inte har aktbilagan och sida så är det bara för mig att leta. Du får gärna pm:a namnet på terapeuten om du råkar ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in