Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Jag delar din uppfattning. Jag har fått ett bra intryck av KP. Han vet givetvis att det är helt omöjligt att presentera någonting bräckligt som omedelbart kan genomskådas.
Att han trots den intensiva granskning som utredningen utsatts för genom åren vågar påstå att han har lösningen tyder på att han har hittat något substantiellt.
Vi har väl alla tänkt på DNA, mordvapnet eller något annat som utgör bindande bevisning. Kanske ett erkännande från någon som var inblandad, någon som lämnat över mordvapnet till PU?
Jag hoppas för KP:s skull och för allas vår skull att det han redovisar är solida bevis som innebär att fallet faktiskt är löst.
Vi närmar oss sanningens minut. Jag accepterar vilken lösning som helst bara den bevisligen är den rätta.
Hur kul och intressant det än är att diskutera teorier med kunniga och tänkande människor i den här tråden så finns det ett inte helt oangenämt liv att ägna sig åt.😊
Ja, det skall bli väldigt intressant att höra hans redogörelse. Bevisningen blir som du säger mkt spännande att få sig till lags. Om det är teknisk bevisning i form av vapen eller andra spår är jag inte helt säker på. Iaf inte som enda bevisning.
Ju mer jag funderat desto mer lutar jag åt att man fått en tydlig redogörelse från GM eller medhjälpare. Många gnäller om att detta inte skulle räcka, men det beror ju på vad som berättas. KP vet så oerhört mkt mer än vi om alla omständigheter, och det kan mycket väl tänkas att en berättelse som innehåller fakta som bara GM kan känna till räcker. Ponera att LP hörde exakt vad GM sa före skottet, eller att bara GM och PU vet exakt varför OP befann sig just där och då, men att man sparat denna godbit för just ett sådant här scenario. Det räcker knappast för en fällande dom, men ett erkännande som supportas av stödbevisning och en fullständig redogörelse för händelseförloppet med en efterföljande berättelse om vapnets öde skulle kunna ge ett avslut för de flesta.
Oavsett vad tror jag vi kommer få nöja oss med en redogörelse, något åtal känns oerhört långsiktigt att tro på. Tyvärr.