Ja, det är väl, om något, en klart underskattad maträtt.
Alla älskar ju det ändå, i hemlighet eller mera öppet, men ändå är det ingen som går omkring och basunerar ut sin kärlek till den fattiga riddare.
Bara i sällsynta fall kan någon restaurangs meny ståta med maträtten, och då allt som oftast som frukost.
Dryck då ...
"Flädersaft"
Ja, det är verkligen en underbar dryck.
Särskilt om den är hemmalagad, på egenplockad fläder.
Dessa stunder då man inser att enkelt kallt kranvatten kan vara det godaste som finns...
Annars förstår jag inte att abore inte är en svindyr eftertraktad fiskerätt i hela världen.
Nu äter jag inte detta själv, men efter vad jag hört, och sett på lunchmenyer, så äts stekt sill med löksås och potatis. Är det möjligen regionalt hur man äter? Jag talar om Småland.
Skönt att någon fattar.
Nej stekt saltsill äts med samma tillbehör i hela landet.
Kläm grillade mackor.. dvs i våffeljärn eller gärna i en smörgåsgrill...
Nåt jag tycker man missar när man gör dessa mackor är att bryna insidan av brödet innan man pressar utsidan av brödet gyllen brunt, går även bra att karamellisera ost i stekpannan så det blir brynt på båda sidor och sen lägga det utanpå brödet och mycket annat gott till som en finhackad sallad
I övrigt anser jag att smörgåsröror med bröd, baugette och tillbehör som en middag är underskattat fast det är nyttig mat så länge brödet innehåller fibrer. Inte ofta folk gör sånt känns det som för det är många varor bla
Folk gillar ju subway men sällan orkar man knopa ihop såna mackor själv ;-)
Nu äter jag inte detta själv, men efter vad jag hört, och sett på lunchmenyer, så äts stekt sill med löksås och potatis. Är det möjligen regionalt hur man äter? Jag talar om Småland.
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Skönt att någon fattar.
Nej stekt saltsill äts med samma tillbehör i hela landet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!