Citat:
Ursprungligen postat av
AtlasMountain
Till att börja med är jag böjd att hålla med dig i stort. Ett par korta funderingar dock:
1. Även med en konspiration modell mindre lär ju flera av WT-obs och andra underligheter inte ha med saken att göra.
2. Finns det någon jämförbar data? Vi pratar om den överlägset mest skärskådade aftonen i Stockholms historia, min tanke är att det kanske såg ut så här varje fredagkväll utan att vi vet... Nu tror jag knappast det, men mitt minne av stockholmsnätterna på 80- och 90-talet är att man nog såg en hel del skumt.
Har ingen speciell poäng, bara några lösa tankar...

Absolut, håller helt med dig. Det jag efterlyser är just en förklaring rörande WT-männen, inte ett bevis på att samtliga hade med Palmemordet att göra. Det är en helt orealistisk tanke.
Dag Andersson berättade ju 2006 att han undersökte ett 80-tal WT-observationer. Tänk vilken jättekonspirationsgrupp det skulle ha varit!!
Nej, jag menar bara att WT behöver förklaras. Dvs KP kan lämna en trovärdig förklaring till varför så många WT-män var ute den här kvällen. Särskilt de två på GS tunnelbana.
När det gäller "skumma personer" i övrigt är det precis som du säger. När fokus läggs på en enda kväll så som skett med Palmemordet blir det absurt många saker som granskas in i minsta detalj.
Jag för min del tycker nog man kan avfärda 99 procent av dessa "skumma personer" i relation till Palmemordet.
Personer jag fortsatt är intresserad av är
1) Grandmannen - bevakar uppenbarligen någon och har inte gett sig tillkänna. Bara försvinner.
2) Tensonmannen - går bakom paret Palme 1 minut före mordet. Okänd man. Bara försvinner.
3) De båda WT-männen på GS tunnelbana+ Prims WT-man+WT-mannen vid Hötorgets T-bana.
Ja, det är säkert någon till, men de här är jag intresserad av. Behöver förklaras.