Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Klister93
Synnerven är fòr tunn/förtvinad. Född med det. Vill inte gå in på vad sjukdomen heter (vet inte varför känns bara jobbigt). Men det finns inget botemedel idag tyvärr. Har bara fått bita i det sura äpplet so far.
Okej jag förstår om du inte vill berätta.
Kan berätta av egen erfarenhet att det ibland finns botemedel för sjukdomar men att läkare ofta inte känner till det.
Jag fick en hjärntumör vilket fick mig att söka information om cancer.
Som tur var hade jag en mycket sällsynt tumör vid namn gangliogliom.
Och det är bara 10% som dör av den inom loppet av 10 år.
Poängen jag vill komma fram till dock är att jag hittade en behandling som kallas för immunterapi vilket forskare fått nobelpriset för och som sägs vara lika revolutionerande som penicillin. Den har tagir bort folks tumörer helt och behandlingen är skonsam för kroppen.
Ändå visste inte min läkare om vad immunterapi var trots att jag fick informationen från Malou i TV 4.
Jag har själv också en ögonsjukdom som ögonläkaren misstänker är karatekonus, vilken också kallas för akademikerns ögonsjukdom.
Den har ökat sista tiden och jag tror att det är för att folk sitter och läser på för nära avstånd hela tiden.
Akademikerns ögonsjukdom är ju vanligare bland akademiker eftersom de ofta läst mycket böcker.
Läkemedelsindustrin vill inte att folk ska bli friska för de vill kunna sälja läkemedel.
Jag har också epilepsi men läkaren har inte sagt ett knyst om att keto-diet kan ta bort epilepsin. Och han skriver inte ut det lämpligaste epilepsimedicinen heller.
Om jag var du så hade jag läst på väldigt mycket om min ögonsjukdom.
Jag själv inser att datorn nog inte är så hälsosam för mina ögon och att jag måste se saker på olika avstånd mer ofta.
Jag har en projektor som jag låter filma saker på olika avstånd med så att jag inte tittar på samma skärm på samma avstånd hela tiden.