2020-05-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej, det finns några yngre med underliggande sjukdomar som a) behöver intensivvård b) inte klarar sig.

Det har vi ju hört sen dag 1.

Japp, så ingen kan känna sig säker. Inte ens elitfotbollspelare på 22 år kan känna sig säkra.

Min teori är att dessa elitidrottare är så övertränade att det är till deras nackdel.
Citera
2020-05-03, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Problemet med Lombardiet var ju att smittan hade ett så stort fäste innan man egentligen förstod vad som var på gång. Så vår hypotetiska lösningar hade inte fungerat.

Så är det. Men det är svårt att vara säker på vad som är största anledningen till minskningen där? Är det karantänen i sig eller har dom kommit såpass långt i smittan att flockimmunitet börjat göra sig gällande
i Lombardiet?
Citera
2020-05-03, 19:12
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så är det. Men det är svårt att vara säker på vad som är största anledningen till minskningen där? Är det karantänen i sig eller har dom kommit såpass långt i smittan att flockimmunitet börjat göra sig gällande
i Lombardiet?

Troligen en mix av de två.
Citera
Medlem
Citat:
i Lombardiet?

Det är väl säkert en kombination. Precis som Stockholm.
Hur mycket varje sak gör för sig, är nog svårt att säga. Märks väl när man börjar öppna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Nu är det ju UPPENBART att KINA släppte lös detta virus. När ska VI HÄMNAS?
Vi kan väl skicka dit våra Somalier så får de se vad kul det är med ovälkomna parasiter.
Citera
2020-05-03, 19:13
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
i Lombardiet?

Troligtvis en symbios. Men kikar man på andra länder med karantän så har de till viss del lyckats med att få en mindre smittspridning eller som i Kinas fall få stopp på den i princip.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Svarar bara för att Luigi är ett lite roligt namn då jag ser framför mig gubben från tv-spelet.

Men, om "Luigi" då är ute på uteserveringar och smittar massa andra 20-somethings som bor hemma hos hela tjocka släkten, så borde det i sin tur bli ännu fler smittade äldre, kan jag tycka... Då alla dessa går väl hem och umgås med släkten. Men jag kanske missade nåt.

Smittan kanske dras in i hemmen ändå med tanke på att hushållen ändå måste ut och handla mat osv. Då är det ju en nackdel om gamla farmor är inlåst med potentiella smittspridare hela dagarna.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
[Det kan skapa falsk trygghet, testerna kan ju ändå visa fel svar, bara för man gör det i andra länder passar det inte i vårt samhälle...]

Haha tack för dagens bästa! Jag tror vi behöver mer kämpaglöd och lite tro på att något faktiskt går att åstadkomma, här i landet! Men vi tycks fastna så lätt i våra "åsnan Ior" -svar här i Sverige, vad gäller åtgärder och framsteg.. Tyvärr.

Jag glömde: "det skulle kräva oerhört omfattande lagändringar med ett riksdagsval emellan..."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Luigi va ute och festade till det igår. Rätt paj idag är han.

Vem är det som är paj? Lite dumt å va ute å festa nu i virus tider, alla uteställen borde vara bommade.
Citera
2020-05-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Unga drabbas ju knappt av coronaviruset, eller hur var det nu?

https://www.businessinsider.com/non-elderly-americans-are-getting-severely-ill-with-covid-19-2020-4?r=US&IR=T
Younger adults are getting seriously sick and ending up in the hospital because of the coronavirus, and it's alarming doctors

NYC COVID-19 Deaths Among Confirmed Cases
Age Group
0 to 17 6 deaths
18 to 44 534 deaths
45 to 64 2937 deaths
65 to 74 3260 deaths
75 and over 6417 deaths

NYC COVID-19 Hospitalizations Among Confirmed Cases
Age Group / Ever Hospitalized Cases / All Cases
0 to 17 286 (7%) 3897
18 to 44 6032 (10%) 61376
45 to 64 14729 (24%) 61424
65 to 74 9709 (47%) 20813
75 and over 11956 (63%) 19045

Japp. Dock blir siffrorna säkerligen lägre i länder med bättre grundhälsa och sjukvård än i staterna. Spontan tanke är att många yngre avlidna eller svårt sjuka människor dessvärre har underligga sjukdomar som inte diagnostiserats
Kan man se samma mönster i Sverige exempelvis?
Citera
2020-05-03, 19:14
Bannlyst
Citat:
Smittan kanske dras in i hemmen ändå med tanke på att hushållen ändå måste ut och handla mat osv. Då är det ju en nackdel om gamla farmor är inlåst med potentiella smittspridare hela dagarna.

Jo men va ska de här stackars Luigis göra? Det finns tusentals Luigi som inte vet att de bär på smittan.
Och de är tvungna att bo hemma med Costanzor. Går inte riktigt att bygga nya bostäder för isolering mitt i pandemin.
Citera
2020-05-03, 19:15
Medlem
HejaFinlands avatar
En 27-åring som dog. Var kan man se hur många som har dött i olika åldrar?

https://www.kristianstadsbladet.se/nyheter/27-arige-robin-dog-i-corona/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in