Citat:
Ursprungligen postat av
trumpetfanfar
Hade ett land haft obegränsade resurser och personal, så visst, kanske hade det kunnat stoppa något enstaka ytterligare fall av smitta.
Men alltså vi har otroligt stor mängd smittade i landet, om du så välde in 10st fulla 747or med smittade så tror jag det haft ytterst liten påverkan på läget.
Jag pratar inte bara om Sverige, jag pratar om alla länder som har stor allmän spridning.
Det går ju inte bara sitta och godtyckligt kasta in åtgärder, för att det ser häftigt ut i en nyhetsartikel förstår du väl? Alla länder har givetvis begränsade resurser, lägg dem där de gör bäst nytta.
Nja 7.5. % i sthlm bara enligt senaste mätningen, med vissa stadsdelar i princip nästan orörda. Och enligt FHM då även troligen på väg neråt. Samtidigt som sjukvården är rätt trötta i Sthlm. Så nog finns det ganska goda skäl att ha ett litet tält vid Arlanda med en eller ett par personal som står där.och testar, ingen dum investering kan jag tycka.
Nu sa de ju att de skulle skala upp testning så i så fall hade det nog inte varit ett problem. Men det har ju iofs pratats länge om kraftigt ökade testningar men inte hänt så där jättemkt, så det kanske är värre ställt med resurserna än vad man låter påskina. Trist i så fall. Men finns det ändå lite resurser att uppbringa nånstans så tycker jag de skall satsa på Arlanda, det är ett ypperligt sätt att hindra nya kluster i Sthlm, anser iaf jag.