2020-05-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Så, mao. TH kan ha gått ut en bakdør, dratt hjem i full fart, og så tilbake til jobb, er det det du mener?

Jeg kan ikke kategorisk si at det ikke er mulig. Jeg kjenner ikke bygget, hans møteagenda, kontorlokale, datatrafikk og alt annet som kan bekrefte hans eventuelle tilstedeværelse. Men jeg tviler på det, for skulle han ta den veien hjem for å drepe kjerringa så var det planlagt, og med to håndtlangere ville det vel vært bedre å overlate jobben til dem så han selv hadde alibi.
Citera
2020-05-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
I følge artikkelen i VG https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJVvqk/se-bildene-politiet-paa-sporjakt-i-tom-hagens-garasje så har en glassmester vært å gjort undersøkelser?
Hva kan det være? Knust glass i boligen/innbrudd (slik som Orderud), kan det være fingeravtrykk på glass eller andre forslag?

Kanskje politiet under ransakingen har skadet eller knust en glassrute? Et uhell.
Citera
2020-05-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligdame
Jeg har fulgt med på denne saken siden saken kom ut i fjor, og jeg har lest mye i denne tråden.

Det som er ubegripelig er hvordan GM har ankommet/parkert/kommet seg ut igjen usett. Huset er utrolig tilgjengelig. Man ser også at det er utrolig mange boliger rundt. Dette må da virkelig ha vært et sjangsespill hvis man ankommer med bil.
Hvis man ser på adressen til Hagen på google maps ser man at det går en gangvei gjennom et skogholt før man kommer ut på en tilsynelatende trafikkert vei.

Hvis man ser på husets innkjørsel ser det jo ut som det er svært vanskelig å parkere en bil der uten å bli sett. Med mindre man parkerer den i garasjen. Kan GM ha kjørt inn sin bil i garasjen til Hagen, for å flytte kvinnen ut i bilen gjennom garasjen? (Det er Garasjeadgang gjennom huset). Ser også i dag at VG skriver at politiet har brukt mye tid på å sikre spor i garasjen..

Eller kan det være mulig å gjemme en bil i skogholtet, hvor GM har tatt seg til fots til huset for og så tilbake til bilen med kvinnen?

Eller kan det ha vært at GM har blitt kjørt og hentet?

Når dette er så profesjonelt gjort, ville det skurre for meg om GM hadde satt en fremmed bil midt i tunet til Hagen. Når man har vært nabo med noen i 20 år er jo dette noe man legger merke til, spesielt hvis de ikke pleier kanskje å ha mye besøk. Men så er det jo dette med at politiet ikke gikk ut med at fru hagen var forsvunnet før mange måneder senere, som kan gjøre at folk glemmer.

Noen av mine andre spekulasjoner:
- Dagen før pågripelsen gikk VG ut og skrev noe om at politiet visste hvem som hadde befunnet seg i Sloraveien 31.10.18. Et av flere drypp som har kommet frem ila vinteren. Tenker at dette kunne få Hagen til å bli nervøs, og at han kanskje har snakket med noen som kan ha noe med forsvinningen å gjøre (som ble overhørt av politiet pga avlyttingsutstyr) og Hagen har sagt noe som gjorde at politiet har trodd det fantes noen spor/dokumenter/kvitteringer o.l som gjorde at de trengte å ransake.

- Dette skjedde på Halloween. Er dette tilfeldig? Kan det vært enklere for GM å forflytte seg senere på dagen, med utkledningsutstyr o.l

- Denne såkalte gjerningsbilen som har fjernet AEH, den må antageligvis blitt byttet ut, hvis GM ikke tilholder seg i Lørenskog område. Hvor er den blitt av?

Jeg har en teori om at GM kan ha brukt en bil som ligner på en bil som har brukt å parkere utenfor Hagens hus, for at naboer ikke skulle observere en fremmed bil.

Hvor bilen har blitt av i så fall: Den kan ha blitt kjørt til utlandet og/eller den kan ha blitt satt fyr på.
Citera
2020-05-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg har en teori om at GM kan ha brukt en bil som ligner på en bil som har brukt å parkere utenfor Hagens hus, for at naboer ikke skulle observere en fremmed bil.

Hvor bilen har blitt av i så fall: Den kan ha blitt kjørt til utlandet og/eller den kan ha blitt satt fyr på.

Det er greit at man ikke blir observert, men er egentlig sjansen så stor? Bilen er uansett stjålet og risikoen minimal. Det ville vekke like mye nysgjerrighet om noen så Hagens bil med en fremmed kar med Balkan-ansikt i bilen. Da ville man glane for å hilse; men jøss, satt det en jugoslaver i Hagens bil. Da er det like greit med en sølv døv bil som ingen ser på.
Citera
2020-05-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Hva vet du om det? Har du sjekket datatrafikk fra hans kontor, eller samtaler han har hatt med kollegaer? Det er vel i hvert fall klart at han ikke har forlatt arbeidsplassen, med mindre han har klatret over det høye gjerdet.

nei d r ikke klart, politiet sier han ikke har alibi for hele tidspkt den dagen hun ble borte
Citera
2020-05-03, 17:35
Medlem
Citat:
Det er greit at man ikke blir observert, men er egentlig sjansen så stor? Bilen er uansett stjålet og risikoen minimal. Det ville vekke like mye nysgjerrighet om noen så Hagens bil med en fremmed kar med Balkan-ansikt i bilen. Da ville man glane for å hilse; men jøss, satt det en jugoslaver i Hagens bil. Da er det like greit med en sølv døv bil som ingen ser på.
ja en ev medpassasjer MÅ jo ha gjort seg svært synlig i bilen, helst hengt ut av vindu..
Citera
2020-05-03, 17:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT

Jo, og når det ble sökt i Langvatnet fant de to bilskilt. Jeg har alltid lurt på om de kan ha hatt noe med saken å gjøre. Men det vet sikkert politiet.
Citera
2020-05-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligdame
bare spekulasjoner igjen men: Når man betaler sikkert en høy sum for et drap, vil man da være delaktig i drapet? tenker at han vet så lite som mulig, antageligvis ikke hvor hun er engang. Hvis jeg hadde leid noen til å drepe noen for meg ville jeg jo ikke gjort noe selv.

Men også, jeg mener å ha lest at politiet kan bevise at SPROX skoene er avsatt ETTER at AEH er flyttet ut av boligen. Så event. kan TH ha brukt de 45 min fra han kom hjem til å plante disse sporene og kvitte seg med bla. skoene. Kanskje hevet dem i en søppelkasse på et offentlig sted, på vei for å møte politiet. De vil jo aldri bli funnet.

Det virker usannsynlig at det har vært mange menn i sloraveien 4 for å ta med seg en 70 år gammel dame. Kanskje de ikke ville ta sjansen på både å "slåss" og så plante disse sporene. Så kanskje strips, sprox sko og brevet var TH sin jobb. + litt vasking for å være sikker.
det har aldri vært skrevet noe om funn av ukjent DNA i boligen så mye mulig TH har gjort mye av jobben selv, men det er drøyt etter så mange års ekteskskap, men tipper han er kald nok. Han må uansett ha bidratt m mye informasjon om naboer, innsyn, kameraer o.l. Om det er stort sett folk i nabolaget i samme alder kjenner de til hverandres rutiner, det sammen med månedslang spaning for å gjøre seg kjent kan være årsaken til at ingen har sett bil utenfor huset, en likhund burde markert om hun ble drept i huset, men alt står jo ikke i media heller
Citera
2020-05-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
I følge artikkelen i VG https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJVvqk/se-bildene-politiet-paa-sporjakt-i-tom-hagens-garasje så har en glassmester vært å gjort undersøkelser?
Hva kan det være? Knust glass i boligen/innbrudd (slik som Orderud), kan det være fingeravtrykk på glass eller andre forslag?
Ja, fingeravtrykk og/eller andre spor på vindusglass. Kanskje et eller flere vindusglass ble beslaglagt for å undersøkes, og glassmesteren byttet disse ut med nye slik at politiet kunne ta med seg de gamle?

Eller glassmesteren ble tilkalt for å stadfeste om noen av glassene var blitt byttet ut og for å se hvilken type glass det var el.l.?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 17:57.
Citera
2020-05-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExcuseMe
Det er kanskje du som burde oppsøke psykiater? Du tolker innlegget mitt akkurat som det passer deg, og tar det så langt fra hva jeg spurte om som mulig! Det var overhodet ikke poenget mitt, men din FANTASI! For øvrig svarer jeg deg ikke mer på drittslenginga di! Du vet null og niks om meg, og har tydelig stort behov for å slenge dritt til andre. Du får bare fortsette med det om det gleder deg. Du får null respons fra meg heretter.

Henger meg på denne!
Citera
2020-05-03, 18:00
Medlem
Några funderingar
En bil uppges att kört på en gångväg bredvid THs hus.
När var det?
Vem såg bilen, vad var det för bilmärke.

I början av tråden stod det att AEH strax innan sitt försvinnande lämnat sina uppdrag i THs olika bolag?
AEH hade Facebook, men ingen av barnen hade länk till hennes som mamma. Medan de hade andra släktingar med såsom moster mm

Någonstans stod det att TH inte deltog i häktningsförhandlingen när vissa dokument genomgicks. Är detta vanligt i norsk domstol?
Citera
2020-05-03, 18:02
Bannlyst
Citat:
Jeg kan ikke kategorisk si at det ikke er mulig. Jeg kjenner ikke bygget, hans møteagenda, kontorlokale, datatrafikk og alt annet som kan bekrefte hans eventuelle tilstedeværelse. Men jeg tviler på det, for skulle han ta den veien hjem for å drepe kjerringa så var det planlagt, og med to håndtlangere ville det vel vært bedre å overlate jobben til dem så han selv hadde alibi.

Du kommer med den ene selvmotsigelsen etter den andre. I det ene øyeblikket snakker du om at man må klatre over et høyt gjerde for å komme vekk fra Futurumbygget uten å bli fanget av kamera, og i neste øyeblikk skriver du at du ikke kjenner bygget. Jeg vet ikke om du ser det selv, men dine selvmotsigelser fremstiller deg som en som man lett tar med en klype salt.
Du påstår at teltene utenfor huset ble tatt vekk etter noen timer, men kan ikke underbygge dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in