2020-05-03, 15:19
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
De hade lätt kunnat stänga högstadiet också
Hade definitivt kunnat, men är det nu verkligen så avgörande?
Givetvis finns det skäl för att inte stänga också.

Typ: omtanke om arbetarklassbarn (och underklassbarn) och i förlängningen om samhället på lång sikt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
It wouldn’t make sense, considering the huge difference in results from other antibody testing, which I believe we’ll see results more in line with. I think they’ll find around 10% in antibody testing.

Vi får som sagt se det nu i början på veckan. Men håller du inte med om att det är troligt att Giesecke är en utav dom som får tillgång till preliminära rapporter?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Klart att det testas mer nu och det är anledningen till många flera nya fall men det betyder också att detta är inte över på ett bra tag.
Förstår du ens vad du pratar om?
Citera
2020-05-03, 15:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kan du inte säga var jag hade fel i mina invändningar istället?

Det finns massvis med meningslös statistik som har diskuterats i tråden. Så jag vet inte vad du egentligen invänder dig mot? Ingen tvingar dig att svara på inlägg.
Citera
2020-05-03, 15:21
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
En tydlig nedgång i antalet döda/dag nu. På tre dagar mindre än 100 sammanlagt. Mycket bra trend nu.

Och sen kommer eftersläpningen igen och sabbar din fina nergång.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Och fortfarande har vi fler döda per en miljon invånare än USA. Dina siffror förändrar inte det hur mycket du än vill det.
Ja, det har vi.
Men medan skillnaderna till Finland och Norge är påtagliga, så är skillnaderna förhållandevis små när man jämför med både USA och åtskilliga EU-länder. Trots att det ekonomiska och sociala priset som vi i Sverige betalar är mycket lägre än i USA och åtskilliga EU-länder.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Jag är medveten om att de låga siffrorna i helgen är missledande pga eftersläppningar. Men skånes redovisade siffror har nästan alltid stämt och det känns som att vi har ännu en låg platå i Skåne, undra om den här slutet på Maj teorin stämmer eller om vi klarar oss relativt helskinnade.
Citera
2020-05-03, 15:22
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä, Grekland bekräftar såklart inte detta när det ser ut som det gör i spanien, Italien, Belgien, Frankrike, Schweiz, England, Irland, Nederländerna.

Många av de länder som klarat sig bäst i Europa har överhuvudtaget inte rört en munskydd.

Du menar som Sverige då? Vi har inga munskydd men har ändå den lägsta dödligheten i Europa och norden. Våra äldre är trygga med personal utan nån skyddsutrustning och tydligen så är vårt öppna samhälle en förebild. (OBS sarkastisk).
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det finns massvis med meningslös statistik som har diskuterats i tråden. Så jag vet inte vad du egentligen invänder dig mot? Ingen tvingar dig att svara på inlägg.

Om någon publicerar statistik som inte baseras på någon bra data överhuvudtaget så måste man väl ändå få ha invändningar? Säg nu var jag hade fel istället.

Påverkar inte olika länders testfrekvens nämnda statistik?
Citera
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fast denna vecka hade 4 dagar istället för 5 dagar.
Hur menar du, dör det bara människor på vardagar? Möjligen kan eftersläpningen i rapportering vara högre denna vecka, men jag tvivlar på att hela nedgången beror på det.
Citera
2020-05-03, 15:23
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Tänk vad sorgsen du kommer att bli den dagen eftersläpningen uteblir. Ditt liv kommer återigen bli tomt och innehållslöst.
Citera
2020-05-03, 15:23
Avstängd
Citat:

Till skillnad från dig så har jag förstått eftersläpningen. Och även med den så minskar antalet döda/dag sedan början av april. Tråkigt för dig, jag vet, men kul för alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in