2020-05-03, 14:54
Medlem
Sharm0tas avatar
Paret som påstods ha druckit akvarierengöringsmedel för att Trump skulle ha uppmanat dem fortsätter att roa omvärlden. Dessa demokrater...

Citat:
Woman Who Blamed Trump after Giving Her Husband Fish-Tank Cleaner Now Under Investigation for Murder

https://news.yahoo.com/woman-blamed-trump-giving-her-133613382.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly93d3cuZ29vZ2xlLnNlLw&guce_referrer_sig=AQAAAIpo1 hG7ojTqJInMKbhExmhzKXu8ziIE6uhrMlR6rgU2drf9UNAIm4o 0Ei68r_T7jldaSWsuj-tDxx Lvu3rKVZQLx1GwY7Y26leP6Np3bi3kVvjunE_zRhTkl36XmUCl 3LmHTjfeEh0bqk6RizVcItdnCZ3bFZ7VKQ0l6Nnvis5U

Citera
2020-05-03, 14:55
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så det funkar inte för dem att använda munskydd, är det vad du säger?
Jag säger att ditt eviga trollande är tröttsamt, det är vad jag säger. Funkar det åt ena hållet funkar det åt det andra också.

Du argumenterar för att vi andra ska behandla dig som en spetälsk, din dumma jävel. Om alla måste använda munskydd för att du äntrar rummet är det du som är problemet. Personligen skulle jag lösa ditt problem med en fryspåse och silvertejp om det vore lagligt. Ditt jävla kräk.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-05-03 kl. 14:57.
Citera
2020-05-03, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Är det ingen härinne som tänker?

Viruset slog ut wuhan och världen men resten av kina klarade sig

https://www.ft.com/content/5c172455-e967-45a5-84c8-47efc3788b08

Kinas arbetslöshet beräknas bli högt tack vare Covid-19
Citat:
China is struggling to cope with a rise in unemployment in the wake of the coronavirus pandemic, with payment of benefits stalling and questions being raised about the real number of jobless in the country.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Vi hade sett ökning nu. Det gör vi inte. Finland hade 10 döda idag. Norge 0.

Hur många dagar går det från att man får smittan till man dör, enligt din uppfattning..?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag säger att ditt eviga trollande är tröttsamt, det är vad jag säger. Funkar det åt ena hållet funkar det åt det andra också.
Så varför då inte låta de som behöver det använda det. Det är väl inget underligt med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Är du helt oförmögen att tänka en självständig tanke? Lösningen heter naturligtvis ökad tillverkning av en vital bristvara, inte att försöka ransonera sig ur krisen.

Eh, nej, otrevliga människa med nicket hora, jag tänker alldeles finemang bara inte som du tack och lov. Du har uppenbarligen inte förstått att Sverige är beroende av andra länder i sin tillverkning av varor.
Om t.ex. etanol som behövs för att tillverka handsprit blir en bristvara i Sverige (vilket det kanske är nu) så måste man importera detta från andra länder och då måste man först ha tillstånd för den importen plus att priset på etanol går upp massor så man kanske inte har råd att importera så mycket.
Detsamma gäller för tillverkning av allt annat som behövs i Sverige, vi är beroende av import från utlandet eller att kunna tillverka saker inom Sverige utan att behöva betala ett hutlöst pris för att det är en bristvara.
Det finns även en miljöaspekt på det hela.
Citera
2020-05-03, 14:58
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så varför då inte låta de som behöver det använda det. Det är väl inget underligt med det.
Gå tillbaka och läs min edit, din idiot.
Citera
2020-05-03, 14:58
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du såg alltså sängar fulla med c19 patienter? Du fick förstås strosa omkring inne på avdelningarna.
Låter lite märkligt måste jag säga

Han strosade inte omkring utan satt ner och gjorde sedan observationer över det överfulla läget med sjuka människor som åkte eller rörde sig förbi honom.
Citera
2020-05-03, 14:59
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag håller iofs med om att det är där misslyckandet ligger, men med en nedstängning hade i alla fall färre av de anställde i äldrevården varit smittade, vilket hade minskat omfattningen av katastrofen.

Om man VERKLIGEN hade haft som strategi att skydda de äldre och IMPLEMENTERAT den strategin, så hade nog strategin varit rätt. En hel del av det Tegnell säger låter faktiskt bra, men det genomförs ju inte i praktiken. Se på tjafset om skyddsutrustning eller inte. Man skulle ju omedelbart infört absolut tvång på det och sett till att skaffa in de mängder utrustning som behövdes. Besöksförbudet skulle ha lagts in omedelbart. Finns tusen andra saker man kunde ha gjort, men inte gjorde. (Och som svar kommer här radas upp den ena ursäkten efter den andra till varför det "inte går").

Många äldreboenden införde besöksförbud som rekommendation innan den stora, men på de boenden jag vet om så spred det sig iallafall. Jag håller absolut med om skyddsutrustning som var mycket bristfällig i början av epidemin (och som nu igen verkar vara i fara). De personal jag vet om som blev mycket sjuka, hade endast visir och inget munskydd - så var rekommendationen då. Riktigt illa.
Citera
2020-05-03, 15:00
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Eh, nej, otrevliga människa med nicket hora, jag tänker alldeles finemang bara inte som du tack och lov. Du har uppenbarligen inte förstått att Sverige är beroende av andra länder i sin tillverkning av varor.
Om t.ex. etanol som behövs för att tillverka handsprit blir en bristvara i Sverige (vilket det kanske är nu) så måste man importera detta från andra länder och då måste man först ha tillstånd för den importen plus att priset på etanol går upp massor så man kanske inte har råd att importera så mycket.
Detsamma gäller för tillverkning av allt annat som behövs i Sverige, vi är beroende av import från utlandet eller att kunna tillverka saker inom Sverige utan att behöva betala ett hutlöst pris för att det är en bristvara.
Det finns även en miljöaspekt på det hela.
Vilket jävla svammel. Ditt jollrande är orsaken till att vi är beroende av omvärlden, ”ujjjujjuj vi kan ju aldrig rå på den egna situationen”. Jävla knähund.

https://www.srsafety.se/about-us
Citera
2020-05-03, 15:01
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Det hänger inte ihop.

Glädjesiffror ramlar in varje dag nu, R sägs vara 0.85.

Samtidigt säger man att vi bara är i början, vi räknar med 8000-20000 döda.

Jag begriper det då inte.
R mindre än ett innebär att färre blir smittade varje dag, inte att döda återupstår.
Under tiden som färre och färre nya fall upptäcks så insjuknar ju de som smittats redan.

Belgien rapporterar ungefär 700 dödsfall per miljon invånare, hittills. Där har antalet dagligen rapporterade nya fall nu gått ned rejält. Men fortfarande ökar givetvis det totala antalet smittade och det totala antalet döda.

Samma sak kommer att inträffa i Sverige.
Om denna våg av Covid-epidemin slutar med fler eller färre än åtta tusen döda, det är svårt att sia om. Men inte är det väl så svårt att begripa att det blir i den storleksordningen, när Sverige redan nu är uppe i 300 döda per miljon?
Citera
2020-05-03, 15:02
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Här menar dem att nikotin kanske skyddar. I Sverige finns det en stor grupp människor som enbart snusar. Om inga snusare har blivit sjuka kommer jag nog börja med denna vana..

Har själv återupptagit tuggande av tuggtobak vilket var väldigt nostalgiskt. Många rapporter från Kina pekar i alla fall på att nikotin hjälper mot COVID-19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in