2020-05-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sedan upplysningen har man också trott på vetenskap och teknik. Men S har blivit ett teknikfientligt parti som sin samarbetspartner MP. De som dör i Corona idag skulle ha räddats om 6 månader. För bara ett par veckor sedan sa ni att lika många kommer dö i andra länder de är bara i en annan "fas", och det bottnar i er misstro på teknik och vetenskap, viruset är något sorts gudomligt straff som alla måste få. Men allt eftersom fler länder stoppar viruset helt har ni börjat med dessa abstrakta "kostnader" som ni kommer skruva upp allteftersom det behövs för att försvara den svenska överdödligheten. Taiwan stängde aldrig ned så mycket som Sverige. Sydkorea gjorde det bara i en del av landet. Hongkong stängde ned ungefär som Sverige. Men Sverige påstod att viruset inte skulle få allmän spridning här när det redan fått det, och har sedan velat ha "lagom" spridning. Sveriges ekonomi kommer inte vara bättre än våra grannländers och mycket sämre än de länder i Östasien som Sverige vägrade att lyssna på. Men ni regimlojala kommer att försvara Sveriges linje oavsett utfall, du har redan bestämt att i slutänden kommer du räkna ut att överdödligheten var värd det. precis som de regimlojala i Kina eller Ryssland. De rysstroll ni oroar er för är precis som ni lojala med sin regim oavsett vad den bestämmer.

Fetade.

Jag tror snarare att det är Moder Jord och Naturen som slår tillbaka efter att i århundraden blivit systematiskt våldtagen av människans sätt att leva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Så du menar att de spred viruset med flit? För att dra med sig alla andra?

Absolut, kunde dom bara fördröja flygstopp ett par veckor så spred det sig.

Dom hade flygstopp Och resestopp inom landet tidigare
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Finska social- och hälsoministeriö sam THL (= samma som VHM här) rekommenderar INTE munskydd. Enligt dem kan användandet av munskydd ge en falsk känsla av trygghet plus att skydd gjorda av felaktig material kan försämra lugnhälsan (lungornas kapacitet blir sämre).

Men är de säkert i maskopi med Tegnell och försöker bara ta livet av så många som möjligt..

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006495343.html
Herregud. Sa jag att folk skulle återgå till sitt normala liv bara för att de har mask? Nääää!!!! Hur dum tror du folk är? Mask ska vara ett extra komplement utöver dagens rekommendationer. Får väl skicka med en bruksanvisning och visa upp instruktioner på TV. Lite som med tvätta händer instruktioner. Eller hur många högskolepoäng behövs i maskbärande?

Det är lite som att du inte tror att alla tjejer vet hur man behärskar sina mensskydd. Uppenbarligen vet vi det eftersom vi inte ser ut att blöda när som hels och precis så duktiga kan vi bli på att bära ansiktsmask på ett säkert sätt vid valda tillfällen. Mataffären exempelvis. Där borde det vara lagstadgat!

Sänker det lungkapaciteten att veckohandla sin mat med mask på sig i max en kvart?
Citera
Medlem
docentdisciplins avatar
Kraftig lagg i statistiken nu, region västra Götaland 0 döda 2 dagar i rad, region Stockholm (11,11, 2 döda senaste dagarna), Västmanland 0 tre dagar på raken o s v. Idag även kraftig lagg i antal nya fall (1). Region Stockholm tog lång helg på 4 dagar, så 4 dagar gamla uppgifter från IVA. Även intensivvårdsregistret är efter en hel del. Mer nu än under påsken. Man är väl trötta helt enkelt och behöver en längre vila nu på admin/register sidan. Även Dalarna tog lång paus (5 nya fall på 3 dagar).
Citera
2020-05-03, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tror inte du förstår vilka siffror som FHM redovisar. Dom kastar inte fram något..
Dessa 10 dödsfall är just de dödsfall som regionerna rapporterat sedan 11.30 igår.
Nu är det helg, så administratörerna på sjukhusen är lediga. De som jobbar, har viktigare saker för sig.

Varför är administratörerna på sjukhusen lediga? För att det är helg?
Det är helg i hela världen men eftersom det är pandemi ser det inte riktigt ut som de tar helgledigt som i Sverige.
Citera
2020-05-03, 14:13
Medlem
Citat:
Det tror jag inte. De, eller kanske bara en enda, blev smittade av sina fladdermöss eller av sina virusprover från fladdermöss, på labbet. Sedan spreds det och innan Kina tog tag i det på allvar hade folk redan flugit till andra delar av världen. De spred det knappast med flit.

Jo det gjorde dom för dom hade resestopp inom kina när dom fortfarande bråkade om att inte ha flygstopp till kina
Citera
2020-05-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Avvisad från platsen eller rättsliga påföljder. Böter och portad från en eventuell affär. Brottet är spridning av samhällsfarlig smitta. Det ska vara dyrt att smitta!

Ok. Hur långt vill du ta detta? Nästa års influensa? Vilka övriga sjukdomar? Hör aldrig någon skrika sig hes över de tusentals människoliv som influensa A och B lägger den sista droppen på för att avsluta, varje år...?

Jag gillar inte heller att ha människor inpå mig 24/7. Men jag har styrt mitt liv så jag slipper det. Ett tips till alla. Ni har ingen aning om vad för smittor ni utsätts för dagligen. Det syns varken med ögat eller i massmedia. Det finurliga är att kroppen lär sig detta och bekämpar det. Håller med om att man bör vara försiktig med sådant vi inte fått koll på ännu. Men hysteri är något helt annat. Rädda människor är väldigt farliga människor.

Det du gapar om är inskränkning av människors frihet. Det är en slippery slope, och de flesta anser nog att ett liv utan frihet är inget liv värt att leva. Det finns en anledning till att kommunis-partier har 1-siffrigt politiskt stöd.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Sedan upplysningen har man också trott på vetenskap och teknik. Men S har blivit ett teknikfientligt parti som sin samarbetspartner MP. De som dör i Corona idag skulle ha räddats om 6 månader. För bara ett par veckor sedan sa ni att lika många kommer dö i andra länder de är bara i en annan "fas", och det bottnar i er misstro på teknik och vetenskap, viruset är något sorts gudomligt straff som alla måste få. Men allt eftersom fler länder stoppar viruset helt har ni börjat med dessa abstrakta "kostnader" som ni kommer skruva upp allteftersom det behövs för att försvara den svenska överdödligheten. Taiwan stängde aldrig ned så mycket som Sverige. Sydkorea gjorde det bara i en del av landet. Hongkong stängde ned ungefär som Sverige. Men Sverige påstod att viruset inte skulle få allmän spridning här när det redan fått det, och har sedan velat ha "lagom" spridning. Sveriges ekonomi kommer inte vara bättre än våra grannländers och mycket sämre än de länder i Östasien som Sverige vägrade att lyssna på. Men ni regimlojala kommer att försvara Sveriges linje oavsett utfall, du har redan bestämt att i slutänden kommer du räkna ut att överdödligheten var värd det. precis som de regimlojala i Kina eller Ryssland. De rysstroll ni oroar er för är precis som ni lojala med sin regim oavsett vad den bestämmer.

Det där drog du fram ur ditt eget arsle och är grunden till ditt övriga dravel.

Ungefär som att det skapades en hel häxologi utifrån lögnen om häxan.

Att du dessutom blandar ihop dina vidskepelser med vetenskap och teknik, för tankarna till scientologins auditering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
1. Nej, så är det inte utan man säger att torrhostan kan sitta i längre än övriga symptom och du kan gå till arbetet med hosta om du varit fri från de andra symptomen i 48 timmar.

” Stanna hemma så länge du känner dig sjuk. Om du blir sämre och inte klarar egenvård i hemmet kan du ringa 1177 för sjukvårds*rådgivning. Vänta minst två dygn efter att du blivit frisk innan du går till jobb eller skola. Du kan återgå till jobbet eller skolan även om du har kvarvarande torrhosta om det gått 7 dagar sedan du blev sjuk och du varit symtomfri i övrigt i minst två dygn.”

Källa FHM.se
Där ser man! Att man är smittfri efter 7 dagar av enbart hosta visste jag inte. Det är nog inte allmänt känt.

Det betyder oavsett att man inte behöver munskydd då. Skälet att man får återgå är ju för att man inte är i ”virus shedding” längre, dvs. inte smittar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är ju grejen som flera experter poängterar. Man måste se till det totala antalet döda, sedan även ekonomi för att se om något år minst för att kunna bestämma vilken taktik som var bäst. Man kan ju bara läsa i media i UK att det förekommit en massa mer sk domestic viloence under deras lockdown. Mycket tyder på många fler självmord också. Folk blir desperata.

Det är ju folk som inte kommer dö av corona men dö utav bestämmelser som togs pga corona. Saker som ekonomi kommer ju även ta folks liv i åratal. Självmord, folk som inte vågar uppsöka vården. Dör av cancer som inte längre kan behandlas osv.

Ja vi får se hur det går. Sverige rapporterar/testar inte alla som dör i corona. Jag såg att dödstalet för Sverige gått upp med 34,5 % - jämfört med samma period 2015-19. Men under samma period fanns en underrapportering av coronadödsfall, Man måste lägga på 31% på de svenska sifforna,för att få det verkliga antalet dödsfall.
Citera
2020-05-03, 14:16
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok. Hur långt vill du ta detta? Nästa års influensa? Vilka övriga sjukdomar? Hör aldrig någon skrika sig hes över de tusentals människoliv som influensa A och B lägger den sista droppen på för att avsluta, varje år...?

Jag gillar inte heller att ha människor inpå mig 24/7. Men jag har styrt mitt liv så jag slipper det. Ett tips till alla. Ni har ingen aning om vad för smittor ni utsätts för dagligen. Det syns varken med ögat eller i massmedia. Det finurliga är att kroppen lär sig detta och bekämpar det. Håller med om att man bör vara försiktig med sådant vi inte fått koll på ännu. Men hysteri är något helt annat. Rädda människor är väldigt farliga människor.

Det du gapar om är inskränkning av människors frihet. Det är en slippery slope, och de flesta anser nog att ett liv utan frihet är inget liv värt att leva. Det finns en anledning till att kommunis-partier har 1-siffrigt politiskt stöd.
Du behöver inte ta i så du skiter på dig. Det räcker med åtgärder mot covid-19, man behöver inte slänga hela kortleken på golvet bara för att det känns jobbigt.
Citera
2020-05-03, 14:18
Avslutad
Då var denna veckans RAPPORTERINGAR slut.

Det slutade på 485st avlidna, jämfört med förra veckans 558 RAPPORTERADE.

Ytterligare en vecka tillbaka var det 670 RAPPORTERADE avlidna.
Senast redigerad av trazke 2020-05-03 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in