2020-05-03, 13:20
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men det är ju en meningslös frihet om inte tillför något annat än just att man kan gå in i hus. Tro det eller ej men för mycket frihet gör inte nödvändigtvis ett bättre spel. Särskilt inte om spelet har ett narrativ. Det är dessutom en dopaminfälla som får dig att göra samma sak gång på annan trots att du inte utför något av värde.

Jag skulle hellre se att dom hus man kan gå in i erbjuder fler möjligheter till interaktivitet. Ja, och givetvis även fler hus att gå in i. Men inte alla. För det kommer inte gå att fylla dom med saker av värde. Det är dessutom ett actionspel, inte ett RPG.

Med allt detta sagt så vet jag att jag börjar bli gammal och att väldigt många hellre är "fria" i ett spel istället för att se den frihet man faktiskt har i verkliga livet.

Värdet med att gå in i hus är väl extremt uppenbart? Hört talas om inbrott? Voila, en ny aktivitet som utöver extra cash kan erbjuda lite variation i form av stealth och nervpirr + olika svårighetsgrader och belöningar beroende på vilket hus man ger sig på.
Citera
2020-05-03, 13:22
Medlem
Halloween2s avatar
Hört flera rykten.

Man är en kvinna
Man kommer vara i 80talets Miami
Man kommer kunna utforska hela Amerika

Med mera med mera
Citera
2020-05-03, 13:25
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
GTA är ett misslyckat spel för psykopater som gillar att döda barn och våldta negrer. Jag förstår ärligt inte varför ni hyllar detta spel när det inte finns någon handling utan man bara ska skjuta människor. Hoppas det aldrig släpps!

Men vad kul att du tycker så,hoppas du får en fortsatt miserabel dag .
Citera
2020-05-03, 14:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Hoppas det inte är så. Riktigt girigt om man väljer den vägen med prem, däremot kan man underhålla spelet på en helt ny nivå. Kolla WoW t.ex. som kostar per månad att spela.

Rockstar drog in enorma summor av det nya GTA. Helt otroligt hur mycket dom drog in inte bara via sales men GTA Online drog in en massa pengar.
Ja, men WoW är ju ett onlinespel för massor av spelare. Vi är många som vill att vårt GTA ska vara SP och offline helt och hållet.
Citera
2020-05-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, men WoW är ju ett onlinespel för massor av spelare. Vi är många som vill att vårt GTA ska vara SP och offline helt och hållet.
Jo, det är sant. Hoppas dom fortsätter så dom har gjort på senaste släppen! Nice att kunna ha chansen att spela utan att vara beroende av att vara uppkopplad till internet
Citera
2020-05-03, 14:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Värdet med att gå in i hus är väl extremt uppenbart? Hört talas om inbrott? Voila, en ny aktivitet som utöver extra cash kan erbjuda lite variation i form av stealth och nervpirr + olika svårighetsgrader och belöningar beroende på vilket hus man ger sig på.
I ett spelserie där man kör heister som får Heat att blekna, där man landar ett propellerplan i ett fraktflyg, där man stjäl hemlig militär utrustning? Det känns så futtigt. Jag menar, hur många bilar bärgade du som du inte var tvungen att ta och hur många gånger var det kul att spöa och råna horor, egentligen?

Men som sagt, de flesta som är från senare generationer än min verkar vilja ha verklighetssimulatorer istället för att vara ute i det verkliga livet.

Jag kan komma på massor av sätt att implementera en inbrottsdel utan att för den sakens skull göra så att man kan gå in i varenda bostad.
Citera
2020-05-03, 14:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Kul om de tog tillbaks möjligheterna att göra inbrott, med risk för att de som ligger och sover kan vakna och attackera en.

Det har ju byggt upp en stor värld som man nästan inte kan interagera alls med. Vore kul om det blev lite liv i alla betongklumpar också.
Mer interaktion säger jag verkligen inte nej till. Saker som att man inte kan träna på strandgymmet i V störde mig något kopiöst.
Citera
2020-05-03, 15:44
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
GTA är ett misslyckat spel för psykopater som gillar att döda barn och våldta negrer. Jag förstår ärligt inte varför ni hyllar detta spel när det inte finns någon handling utan man bara ska skjuta människor. Hoppas det aldrig släpps!

I så fall skulle psykopaterna bli gräsligt besvikna på GTA; det finns inga barn alls att döda och man kan inte våldta någon, neger eller inte.
Citera
2020-05-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Hoppas det blir ett en-spelarläge igen. Totalfiasko med tre karaktärer då storyn blev enormt lidande av allt hoppande icke-kontinuitet i det spel i serien som inte får nämnas.

Enligt min mening var tre karaktärer riktigt trevligt och skapade variation. Faktum är att GTA V är det första GTA jag faktiskt orkade ta mig igenom. Första GTA jag testade var f.ö. det allra första GTA.
Citera
2020-05-03, 18:46
Medlem
Hoppas de går tillbaks till GTA II och gör ett spel i samma anda och spelsätt.
Citera
2020-05-03, 19:38
Medlem
volvo 240s avatar
Jo läste det här för nån vecka sedan och det låter helt värdelöst. Och PC-varianten av IV var ju extremt buggig och hade stora prestandaproblem, hörde även att PC-versonen av V inte var sådär superbra jämf med konsolversionerna.. Jo jag vet att serien kommer från konsol men så fort de gick till 3D så var det ju helt överlägset att spela de på PC. Bara en sådan sak som att kkunna sikta ordentligt. Det perfektades ju i SA, även när IV flöt som det skulle så var mekaniken i det helt vajsing jämfört medSA. Och ett jäkla coversystem på det, mkt roligare att få ducka själv och letta upp egna skydd än at t trycka på en knapp.. Sorgligt Och games as service kan ju dra åt helvete.
Citera
2020-05-03, 20:18
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Hoppas att vi får återvända till Vice City, helst 80-talet.
GTA V var bra men där fanns inte särskilt mycket att göra när man klarat det.
Världen känns död.

Vill ha tillbaka så att man kan köpa fastigheter och affärsrörelser precis som i Vice City.
På så sätt kan man tjäna pengar under spelets gång och det var jävligt kul i Vice City då det kändes som man ägde halva stan när man köpt upp allt som gick att köpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in