2020-05-03, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är vad jag har misstänkt också.
Det är mycket som pekar på HD, även om det inte behöver betyda att hon är skyldig till mordet.
SD har kanske sagt att han vill skydda HD, barnens mor, men att han själv är oskyldig.

Det är ju åklagarens jobb att bevisa vem som är mördaren.

Om man vet vem som är skyldig då har man väl inte skyldighet att anmäla detta
?

Kan det bli "skyddande av brottsling" om man förtiger sådant kanske?
Citera
2020-05-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok då handlar det om att männen sovit själva hemma och alibina inte kunnat verifieras till 100%. Jag kan inte tro att SD eller någon vågar skicka osannfärdiga dokument till TR. Hans advokat skulle avråda från det å det bestämdaste också. Man kan muntligt prata hur mycket goja man vill men det blir genast en annan sak när det blir skriftligt och ska signeras dessutom. Det vet väl varenda förnuftiga människa att man sätter inget på pränt som man inte kan stå för.

S syfte med brevet var sannolikt ett desperat försök att skapa de tvivel han kan ha tyckt att IB misslyckades med.

S försöker helt enkelt påverka rätten inför deras bedömning och tar upp detaljer som han menar är fel. Han har haft tid att leta och klura på det han sett i FUP och hört i rättssalen. Han sa i rätten att han blev avrådd av IB att framföra sin lista på alla "fel", men det kunde inte kontrollfreaket S acceptera och han skrev sitt brev.

Betänk att S är en vanelögnare sen många år tillbaka. I första förhöret försökte han kasta ljus mot PN och JS, men i sitt kompisbrev till den store Björn har han skapat en icke namngiven hord där han nämner att två bor i Norrland och att de skulle inte ha hunnit, eller ngt liknande.
Han aktar sig för att namnge någon i brevet, men han gör ändå ett medvetet försök att skapa tvivel. Detta fast han vet att alla är kontrollerade.

Jag tror du får omvärdera din tanke om att en figur som SD plötsligt inte skulle kunna ljuga i en text till rätten.

Det handlar om en mordmisstänkt person som skrattar åt andras grodor i rätten.

En som har bedragit sin maka och ljugit många år.

En som inte drar sig för att fuska i geocaching och på jobbet.

En som raderat tusentals bilder och olika konversationer i sina enheter för de kritiska datumen 11-12 maj och 14-15 maj. Raderade och skrev över mobilminnet nån minut innan förhör.

Har fotograferats av polisens övervakningskamera som visar ett färskt rivsår på underbenet. Det har han fått den 10 maj, säger han i förhör.
När polisen kollat med bilder från det datumet, ändrar han sig och säger att han pillat upp en skorpa på polisstationen!

En som går hemifrån utan mobil när hen ringt polis och larmat om hotfulla typer.

Ger olika historier i förhör och i rätten.

Har varit ute och cyklat flera varv under mordkvällen, men i rätten ändrade han sig till att det skedde någon vecka innan.

En som har påstått att det blir blodbad när han har sex med L, fast han i andra förhör beskriver sexet som normalt liknande mellanmjölk.

En som håller sin bästa och oroliga polare på halster och skriver "bara jag vet". Det är ren djävulskap!

Om S skrivit JAG ÄR OSKYLDIG! HJÄLP MIG! istället för att ynka om att det gjorde ont att bli beskriven som ett monster, så kanske hans brev kunnat påverka gemene man utanför rätten.

Glöm inte att S sa till en kompispolis han mötte vid parkeringen 15 maj att "det här kommer aldrig lösas". Detta visste han redan när L var försvunnen. Konstigt, va?

Listan är längre, men orkar inte skriva mer. Jag ska lyda S råd och ta mig ut i naturen istället. Som du förstått tror jag inte S bangar en sekund för att ljuga i vare sig brev eller muntligt.
Senast redigerad av Ulanna 2020-05-03 kl. 11:36.
Citera
2020-05-03, 11:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Då kanske Lena gick ut genom altandörren tidigare och SD kom tillbaka för att avlägsna spår och gick ut genom ytterdörren och lämnade den på glänt. Med tanke på att Aron inte hört ytterdörren då hon gick ut och det inte hittats några meddelande om att hon skulle komma ut så kan han ha stått där och påkalllat uppmärksamhet från Lena.

Hade det varit någon annan än Stefan som Lena skulle gå ut och träffa tror jag att man funnit någon form av meddelande om träff. Är väl bara Stefan som smugit omkring utanför folks fönster i området efter vad som framkommit.

Ja, och det är bara Stefan som raderar den sista konversationen mellan första vittnesförhöret 15 maj och det andra förhöret. I rätten förklarar han sitt beteende med att han bara var vittne och inte hade någon betydelse för försvinnandet eftersom han var oskyldig. Han tyckte att han hade visat konversationen redan.

Men hade han visat hela konversationen... det får vi inga svar på.

För att ta ett exempel av många som bara Stefan gör.
Citera
2020-05-03, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vareviga gång något talar mot honom som GM så vipps så dyker supermanipuleraren upp som vore han en Marvelfigur. Han har manipulerat halva Hjärsta, HD, JG, LW, Vänner, Catchare, Ungar, HDs föräldrar, sina egna föräldrar och grannar men framförallt polishuset och utredningen och nu advokaten.

Givet den exempellösa inbillningskraft som misslyckats binda honom vid mordet ska nu läggas det absoluta hjärnspöket att SD lurat advokaten att säga - Jag vet att han inte är den som mördade Lena.

Vissa är så vana vid att ljuga jämt och ständigt att de gör det per automatik. Utan minsta ansträngning.

Det är när de hamnar i en allvarlig knipa som inte bara går att snacka bort, såsom nu SD är i, som det blir problem med att minnas.

Det problemet har inte en uppriktig och sannfärdig person.
Citera
2020-05-03, 11:41
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Skulle dock vara intressant att veta hur IB kan komma med ett sånt uttalande utan att ens delge rätten detta i sin slutplädering. Hans ålder betyder inte nödvändigtvis att han skulle vara fri från påverkan av en manipulativ individ.

IB kanske har ett ess i rockärmen, som han kommer att ta fram när tillfälle kommer.

Ålder brukar följa med erfarenhet, kan du utveckla att IB har blivit manipulerad, vore trevligt att se din version av att SD:s påverkan har manipulerat IB?
Citera
2020-05-03, 11:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD har antagligen berättat (sant eller osant) för advokaten att HD är mördaren.
SD är van att manipulera och kan ha övertygat advokaten om detta.
Advokaten har tystnadsplikt.
(Undantaget är om SD skulle erkänna för advokaten att han själv är mördaren, då får inte advokaten ljuga i domstolen.)
Försöker du/ni verkligen tuta i tråden att SD lyckas manipulera den åsneaktiga advokaten till att "Jag vet att han inte är den som mördade Lena."?

Citera
2020-05-03, 12:14
Medlem
Citat:
Det är vad jag har misstänkt också.
Det är mycket som pekar på HD, även om det inte behöver betyda att hon är skyldig till mordet.
SD har kanske sagt att han vill skydda HD, barnens mor, men att han själv är oskyldig.

Det är ju åklagarens jobb att bevisa vem som är mördaren.

Om man vet vem som är skyldig då har man väl inte skyldighet att anmäla detta?

Om SD och HD skulle ha begått mordet gemensamt och i samförstånd så skulle det inte förvåna mig det minsta. Tvärtom!

Det som (OBS) eventuellt skulle få mig att tveka inför HDs medverkan är att hon har skiljt sig från SD, trivs med att bo själv och verkar ha gått vidare i livet med Sillen.

Eller är den stackars Sillen oförskyllt inblandad som ett slags alibi i en djävulsk komplott?

Hur som helst: hur mycket än HD skulle kunnat tänkas ha hållit i mordvapnet så är SD ändå högst delaktig. Hur kan han annars så bestämt hävda redan 15e maj 2018 att han vet att mordet inte kommer klaras upp?
Senast redigerad av zilvereko 2020-05-03 kl. 12:19.
Citera
2020-05-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Försöker du/ni verkligen tuta i tråden att SD lyckas manipulera den åsneaktiga advokaten till att "Jag vet att han inte är den som mördade Lena."?

Härads-Psykopaten SD är en manipulatör av den absolut värsta sorten, dessutom är vederbörande en mycket smart sådan.

Citat Örebro-Poliserna: - "St*fan Davidss*n är en riktigt smart person" ... slut citat /

Det har hitintills visat sig, att denne Härads-Psykopat är beredd att ta till vilka metoder som helst om någon försöker att sätta sig upp mot vederbörande och sålunda trilska Kungen's tankar och vilja.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan det bli "skyddande av brottsling" om man förtiger sådant kanske?

Inte som sk närstående. Skulle SD behöva vittna i en framtida rättegång där HD står som mord åtalad så vittnar han ju inte under ed.
Citera
2020-05-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte som sk närstående. Skulle SD behöva vittna i en framtida rättegång där HD står som mord åtalad så vittnar han ju inte under ed.
Mened kan han inte fällas för, inte heller HD. Men "skyddande av brottsling" är ju något annat. Ex om man (även som närstående) hjälper till att städa undan efter ett mord. Fast jag vet inte om tystnad ingår i rubriceringen.
Citera
2020-05-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ja, och det är bara Stefan som raderar den sista konversationen mellan första vittnesförhöret 15 maj och det andra förhöret. I rätten förklarar han sitt beteende med att han bara var vittne och inte hade någon betydelse för försvinnandet eftersom han var oskyldig. Han tyckte att han hade visat konversationen redan.

Men hade han visat hela konversationen... det får vi inga svar på.

För att ta ett exempel av många som bara Stefan gör.

Hal som en ål!

Så gör ingen oskyldig!

Försöker inte ens spela oskyldig genom att oroa sig eller försöka hjälpa till att bringa klarhet i vad som hänt. Han som höll koll i området... hm!

Verkligen en obehaglig typ! Hanna, JG och svärfar också, vilket gäng...

Svårt att ta in alla dessa udda typer, fattar inte att inte grannar och övriga vänner och bekanta tagit fullständigt avstånd. Antagligen vågar de inte, vägrar tro att övriga runt omkring kan tycka dessa har ett normalt beteende. Varken runt mordet eller övriga livet...

Stackars barnen, både Lenas och Stefans. Tur att Lenas barn har sin pappa som verkar stabil!

Vilken skam Davidssons döttrar måste känna med Hanna och Stefan som föräldrar och denne morfar som grädde på moset... puh.
Citera
2020-05-03, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Hal som en ål!

Så gör ingen oskyldig!

Försöker inte ens spela oskyldig genom att oroa sig eller försöka hjälpa till att bringa klarhet i vad som hänt. Han som höll koll i området... hm!

Verkligen en obehaglig typ! Hanna, JG och svärfar också, vilket gäng...

Svårt att ta in alla dessa udda typer, fattar inte att inte grannar och övriga vänner och bekanta tagit fullständigt avstånd. Antagligen vågar de inte, vägrar tro att övriga runt omkring kan tycka dessa har ett normalt beteende. Varken runt mordet eller övriga livet...

Stackars barnen, både Lenas och Stefans. Tur att Lenas barn har sin pappa som verkar stabil!

Vilken skam Davidssons döttrar måste känna med Hanna och Stefan som föräldrar och denne morfar som grädde på moset... puh.
Enligt uppgift så HAR de faktiskt tagit avstånd. Han har inte mycket umgänge nu överhuvudtaget. Han är en paria. Jag hoppas verkligen att SDs döttrar har trygga vuxna i sin närhet, som de kan vända sig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in