Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ok då handlar det om att männen sovit själva hemma och alibina inte kunnat verifieras till 100%. Jag kan inte tro att SD eller någon vågar skicka osannfärdiga dokument till TR. Hans advokat skulle avråda från det å det bestämdaste också. Man kan muntligt prata hur mycket goja man vill men det blir genast en annan sak när det blir skriftligt och ska signeras dessutom. Det vet väl varenda förnuftiga människa att man sätter inget på pränt som man inte kan stå för.
S syfte med brevet var sannolikt ett desperat försök att skapa de tvivel han kan ha tyckt att IB misslyckades med.
S försöker helt enkelt påverka rätten inför deras bedömning och tar upp detaljer som han menar är fel. Han har haft tid att leta och klura på det han sett i FUP och hört i rättssalen. Han sa i rätten att han blev avrådd av IB att framföra sin lista på alla "fel", men det kunde inte kontrollfreaket S acceptera och han skrev sitt brev.
Betänk att S är en vanelögnare sen många år tillbaka. I första förhöret försökte han kasta ljus mot PN och JS, men i sitt kompisbrev till den store Björn har han skapat en icke namngiven hord där han nämner att två bor i Norrland och att de skulle inte ha hunnit, eller ngt liknande.
Han aktar sig för att namnge någon i brevet, men han gör ändå ett medvetet försök att skapa tvivel. Detta fast han vet att alla är kontrollerade.
Jag tror du får omvärdera din tanke om att en figur som SD plötsligt inte skulle kunna ljuga i en text till rätten.
Det handlar om en mordmisstänkt person som skrattar åt andras grodor i rätten.
En som har bedragit sin maka och ljugit många år.
En som inte drar sig för att fuska i geocaching och på jobbet.
En som raderat tusentals bilder och olika konversationer i sina enheter för de kritiska datumen 11-12 maj och 14-15 maj. Raderade och skrev över mobilminnet nån minut innan förhör.
Har fotograferats av polisens övervakningskamera som visar ett färskt rivsår på underbenet. Det har han fått den 10 maj, säger han i förhör.
När polisen kollat med bilder från det datumet, ändrar han sig och säger att han pillat upp en skorpa på polisstationen!
En som går hemifrån utan mobil när hen ringt polis och larmat om hotfulla typer.
Ger olika historier i förhör och i rätten.
Har varit ute och cyklat flera varv under mordkvällen, men i rätten ändrade han sig till att det skedde någon vecka innan.
En som har påstått att det blir blodbad när han har sex med L, fast han i andra förhör beskriver sexet som normalt liknande mellanmjölk.
En som håller sin bästa och oroliga polare på halster och skriver "bara jag vet". Det är ren djävulskap!
Om S skrivit JAG ÄR OSKYLDIG! HJÄLP MIG! istället för att ynka om att det gjorde ont att bli beskriven som ett monster, så kanske hans brev kunnat påverka gemene man utanför rätten.
Glöm inte att S sa till en kompispolis han mötte vid parkeringen 15 maj att "det här kommer aldrig lösas". Detta visste han redan när L var försvunnen. Konstigt, va?
Listan är längre, men orkar inte skriva mer. Jag ska lyda S råd och ta mig ut i naturen istället. Som du förstått tror jag inte S bangar en sekund för att ljuga i vare sig brev eller muntligt.