Citat:
Ursprungligen postat av
Corona-Ezpecial
Man förväntade sig inte det som skulle komma trots att FHM i februari fått information om hur snabbt viruset spred sig. Istället tror jag att dom hoppades på att utbrottet skulle stanna i Kina, när det började dyka upp fall i Sverige så kallades dom "isolerade fall" och FHM sa att det inte fanns risk för vidare spridning.
Dom har hela tiden haft en slapp och nonchalant inställning till viruset när dom redan i februari borde förberett landet inför en ev pandemi.
- Anders Tegnell har ägnat sin kraft åt att tillrättavisa alla som har försökt hejda Covid-19.
Citat:
Ursprungligen postat av
Corona-Ezpecial
Gå in på aftonbladet och sök på Folkhälsomyndigheten och Corona så ser du vad dom har sagt och hur dom har agerat från första början fram tills idag, det är mycket att gå igenom men samtidigt en påminnelse för hur illa FHM skött allt. Det var väldigt tidigt i pandemin som dom bestämde att inte stoppa smittan, möjligheterna fanns till ett mycket mer aggressivt agerande när det begav sig men istället gjorde dom INGENTING! Idag har vi en situation som kunde ha undvikits och resultatet är katastrofalt.
- Jag funderar på vilka möjligheter som hade funnits att kväsa Covid-19 globalt, ifall inte Europa hade släppt in viruset och därefter låtit viruset få fäste i befolkningen. Asiaterna bekämpade Covid-19 hårt, medan européerna lät Covid-19 frodas, tills det var hopplöst svårt att försöka att utrota viruset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Corona-Ezpecial
Om du räknar på ett snitt på 60 döda/dygn fram tills augusti så kommer vi att ha närmare 9,000 döda i Covid ink dagens siffra över döda.
- Utöver tusentals dödsfall, så finns även risken att överlevare drabbas av bestående skador. Anders Tegnell kan komma att bli en ny Neurosedyn-skandal.
Därutöver så har Covid-19 skapat ekonomisk kris. Hur mycket av den ekonomiska krisen hade kunnat undvikas ifall Folkhälsomyndigheten hade agerat vettigare från början? Anders Tegnell håller på att ruinera Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Corona-Ezpecial
Jag kommer inte glömma detta när det blir val 2022, aldrig att jag lägger min röst på regeringens block!
- Jag klandrar Anders Tegnell mer än jag klandrar regeringen. Men när dödssiffrorna kom in, så borde regeringen ha insett att dom hade blivit lurade av Anders Tegnell.