2020-05-03, 03:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men, vi har ett virus som har skapat en pandemi. Vi har inget vaccin eller medicin mot viruset. Hur kan du då tro att det bara skall försvinna?
Mässling kämpar vi fortfarande emot med att vaccinera alla innan de blir smittade, eller hur.

Så med andra ord kommer COVID-19 eller som vi kallar det, kinesiska sjukan, att sprida sig över Sverige.

Du argumenterar med en idiot, det är lönlöst. Ge upp innan det förtär dig!
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Trodde väl det.

Klart att Tegnell säger att den är under 1 för att låta som att den kommer försvinna
Tja, antalet nya dagliga konstaterade fall har legat ganska lika sedan påsken. Senaste veckan snarare en försiktig minskning.

Samma utveckling i Skåne.

Antalet inlagda på sjukhus minskar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Med tanke på att de blir plaskblöta väldigt snabbt så... jag vet inte hur du ska lösa det riktigt. Gå runt med ett packe på dig? Vad ska du göra av den andra smitthärden då?

Enkelt. Man sätter på dem när man inte kan undvika närkontakt.

Såna situationer ska man inte befinna sig i länge ändå.
Citera
2020-05-03, 03:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Tja, föreställ dig motsvarande situation om ryssarna avancerade mot huvudstaden...

Bortom all kritik för ett land som Sverige år 2020.

Man säger att man skulle kunna försvara Stockholm i en vecka, det hade tagit 5 minuter med nuvarande ledning. Patetiskt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Nu var det CNN du baserade din övertygelse på tidigare.

Har jag argumenterat emot tester? Nej. Det finns ingen motsättning mellan tester och munskydd.

Sydkorea säger själva att de hjälper det är därför de utrustat alla med dem.

Nej, jag baserade min övertygelse på forskare ifrån Sydkorea som var på CNN. Inte på CNN själva. De har såklart ingen aning.

Ja, självklart måste de säga att det hjälper. De sitter ju med dem på flygplanen och i storstan i vanliga fall också så. Men det är ju inte det som fått stopp på nån smitta. Det är testningen.

Ett land om bara hade kört med munskydd hade blivit katastrof på tio röda.
Citera
Medlem
Citat:
Ja och ingenting tyder ju på det idag. En effekt så liten att den i så fall inte ens är mätbar och då är det såklart lika bra att skita i den.

finns ingenting nånstans som tyder på att munskydd skulle fungera random på stan särskilt väl.

Länder MED munskydd har gått åt helvete. Länder MED munskydd har gått bra.

Länder UTAN munskydd går superbra. Länder UTAN munskydd har gått åt helvete.

En salig kompott.

Jo allt tyder på att munskydd hjälper

https://www.sciencemag.org/news/2020/03/not-wearing-masks-protect-against-coronavirus-big-mistake-top-chinese-scientist-says#
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Får han inte vara här för dig? Det är många andra som har häckat här dagarna i ända i ett par månader nu - en del har spammat ner tråden rätt bra också, enligt mig.

Vad tror du förresten - kommer man att hitta en lösning på viruseländet? Ska de godkänna Remdesivir för att användas mot Covid-19? Blir undrande över det faktiskt då jag läste för ett litet tag sedan att någon någonstans hade kommit fram till att det inte var så vidare värst verksamt mot det här, nu verkar det ok ändå?
Alla kan vara här och alla åsikter kan få plats naturligtvis.
Men inte för att trolla. Man måste åtminstone läsa andras svar och argumentera sedan eller hur? Hans mening bara förvränga fakta och manipulera. Ingen människa i jorden kan läsa 8 långa inlägg och svara med 8 långa inläg i 10
minuter.
Remdesivir kan godkännas troligen.
Det är stöd medicin ingen behandling.
Citera
2020-05-03, 03:40
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Med tanke på att de blir plaskblöta väldigt snabbt så... jag vet inte hur du ska lösa det riktigt. Gå runt med ett packe på dig? Vad ska du göra av den andra smitthärden då?
Ett munskydd i sjukvården brukar i snitt användas 20 minuter innan det kasseras. Behövs tillverkas många munskydd för att täcka privatpersoners behov.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Jag tror mer på Japans, Taiwans, Kinas, Sydkoreas folkhälsomyndigheter än Sveriges.

De länderna har dessutom högre iq än Sverige. Det är av hänsyn till andra man bär mask. I Sverige sitter varenda jävel i sitt kontorslandskap i februari och snörvlar för att de vill undvika karensdagen.

HUR svårt ska det va att lära sig att hantera ett munskydd? Det är ju ett fördummande av den svenska befolkningen från FHM att gå ut med kommentarer som, "om det används fel kan det bli en smittohärd".
Citera
Medlem
Citat:
till 90% går det alldeles utmärkt. Och de övriga få %:en är det ju knappast som driver den här smittan. Den drivs av allt att döma inomhus som alla andra virus.

Ja på äldreboende t ex

https://www.arbetarskydd.se/arbetsmiljo/kommunal-vi-fortsatter-lagga-skyddsstopp-6993503
Citera
2020-05-03, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Enkelt. Man sätter på dem när man inte kan undvika närkontakt.

Såna situationer ska man inte befinna sig i länge ändå.

Jo men, hålla på och fippla av och på den smitthärden ute på... räcker med det jag ser på jobbet.

Det kostar nog mer än det smakar och har en otroligt begränsad effekt på det stora hela. Kommer inte stoppa nån smitta överhuvudtaget .
Citera
2020-05-03, 03:41
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tja, antalet nya dagliga konstaterade fall har legat ganska lika sedan påsken. Senaste veckan snarare en försiktig minskning.

Samma utveckling i Skåne.

Antalet inlagda på sjukhus minskar.

Som sagt, konstaterade.

Mörkertalet är enormt med tanke på att vi inte har testat några överhuvudtaget. Så r0 är ren gissning hittills.

Att Tegenll påstår att den är under 1 är lite skrattretande med tanke på att Sverige har testat minst av alla typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in