2020-05-03, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är det. Men det hindrar inte dig som privatperson att sy ditt eget munskydd. Sätt på dig det, visa att du stödjer oss andra som använder det! Tillsammans är vi starka, låt dem inte söndra oss. Våga vägra FHM - använd munskydd! Jag kommer att tacka dig, de som arbetar i offentlig sektor kommer att tacka dig! Skit i vad andra tycker - vill dom dö så är det upp till dem! DET är civil olydnad, i ett land som vill att du ska offra dig utan "given consent! Jag har inte skrivit på för det här fucking experimentet!

Snacka om att ha panikat. Herregud.
Citera
2020-05-03, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jo då... det är redan bråk på min arbetsplats om detta. Som sagt, en smitthärd om det inte används rätt.

Har jag rekommenderat att det används fel?
Citera
2020-05-03, 03:31
Medlem
Citat:
Ja som 1/6 del av lösningen. Äldreboenden har mer än detta problemet. Skyddsutrustning var ett av dom men hade ensamt inte löst nånting.

Precis lika lite som munskydd haft effekt på övriga världens länder när du tittar runt.

Ingen har påstått att munskydd ensamt löser alla problem.

Diskussionen handlar om hurvida det hjälper bromsa smitta eller inte.
Citera
2020-05-03, 03:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Snacka om att ha panikat. Herregud.

Jag har ingen panik, har du? Jag drar mitt strå till stacken, gör du? Vi är liksom tillsammans om det här, alla sitter i samma båt, ja förutom du då. Jag bryr mig om mina medmänniskor, tror faktiskt inte ens att du vet vad det innebär. Fortsätt du på din linje.
Citera
Medlem
Citat:
På stan där du tvingas vara så nära folk...där ska du inte vara. En långt bättre åtgärd och det som rekommenderas.

Nu går det i vissa fall inte att undvika närkontakt på stan och det är dessa situationer vi diskuterade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jaha så du litar på CNN?

Cloth coverings är väl ännu värre... och rekommendationer. Och vi vet hur bra USA lyckats hittills med viruset...

Snart går de om Sverige i andel döda.

Nä, CNN är en skitkanal egentligen. Men de har haft reportage ifrån sydkorea och där har forskare mycket tydligt berättat vilket som är det enskilt största delen i deras lyckosamma strategi. Testningen.
Citera
2020-05-03, 03:34
Medlem
Citat:
Har jag rekommenderat att det används fel?

Med tanke på att de blir plaskblöta väldigt snabbt så... jag vet inte hur du ska lösa det riktigt. Gå runt med ett packe på dig? Vad ska du göra av den andra smitthärden då?
Citera
2020-05-03, 03:35
Medlem
Citat:
Ingen har påstått att munskydd ensamt löser alla problem.

Diskussionen handlar om hurvida det hjälper bromsa smitta eller inte.

Ja och ingenting tyder ju på det idag. En effekt så liten att den i så fall inte ens är mätbar och då är det såklart lika bra att skita i den.

finns ingenting nånstans som tyder på att munskydd skulle fungera random på stan särskilt väl.

Länder MED munskydd har gått åt helvete. Länder MED munskydd har gått bra.

Länder UTAN munskydd går superbra. Länder UTAN munskydd har gått åt helvete.

En salig kompott.
Citera
2020-05-03, 03:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Och du kommer förstås att bära munskydd imorgon?
.

Jag har munskydd, ja, när jag är ute bland människor, i affärer exempelvis. Nyttjar inte allmänna kommunikationer p.g.a. smittorisken.
Citera
2020-05-03, 03:36
Medlem
Citat:
Cloth coverings är väl ännu värre... och rekommendationer. Och vi vet hur bra USA lyckats hittills med viruset...

Snart går de om Sverige i andel döda.

Nä, CNN är en skitkanal egentligen. Men de har haft reportage ifrån sydkorea och där har forskare mycket tydligt berättat vilket som är det enskilt största delen i deras lyckosamma strategi. Testningen.

Nu var det CNN du baserade din övertygelse på tidigare.

Har jag argumenterat emot tester? Nej. Det finns ingen motsättning mellan tester och munskydd.

Sydkorea säger själva att de hjälper det är därför de utrustat alla med dem.
Citera
2020-05-03, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Du kommer med subjektiva påstående som du vill försöka få igenom som om det vore sanningar.
Ingen har en sanning om coronaviruset. Inte ens superduperexperter i WHO.

Att R talet är under 1, att det skulle vara "väldigt troligt" är sant bara om man hejar på Sveriges linje.
Sanningen är att Sverige är ett av de sämsta länder i världen på att testa (och detta är inga påstående utan fakta).
Eftersom detta med R-talet utgår ifrån folk som har syntom och då mörkertalet är något enorm här i Sverige, så är det i princip inget mer än bullshit att prata om "väldigt troligt".

Visst, det kan du säga till folk som har ring i näsan, så de kanske tror dej. Men alla som har lite vett i skallen fattar att det är bara lögn. Att den nyheten finns som första nyhet på ab/expressen/dn säger i princip noll, då de redan har förvrängt en massa information och fått låta dåliga saker som om de vara bra saker.

Nej, det är knappast "väldigt troligt" att R är under noll. Att det sedan det påståtts av Tegnell som hittills inte haft en enda rätt gör saken förstås värre.

När det gäller kurvan som pekar neråt. Förutom att det är skrattretande att utgå ifrån en kurva som utgår ifrån antal döda som ju kan komma in även 2 veckor senare, finns ytterligare en annan aspekt.
För ca 4 veckor sen var folk mycket mer instängda än de senaste 2 veckor.
Eftersom även i lilla dumma Sverige man fattat att det finns ett farligt virus som härjar, är det så att till och med i Sverige försöker man vara försiktig.

Men de senaste 2 veckor har man tydligt sett mycket mer folk ute. Nu är det så att covid-19 är ingen sjukdom som dödar folk inom 24 timmar. Utan det tar lite mer än så.
Den kurvan som pekar (i dina allucinationer) neråt kommer ändå gå upp pga folk bryr sig mindre och mindre.
Och att folk bryr sig mindre och mindre är pga de mördande styrande samt de oärliga människor som du.
Ursäkta förlora inte din dyrbara tid . ULF UTREDAREN ÄR TROLL. Han inte ens läser
andras argument och länkar.
Om du högerklickar hans namn och hans alla inlägg Det är något lurt.
Högerklicka kolla hans alla inlägg kl 0.45 . 2 styck inlägg samma minut.
Kolla inlägget 01:06 och 01:09
Ingen kan inte läsa andras mycket långt inlägg och svara så långt svar.
Han har läst och skrivit mer än 130 jätte långa inlägg senaste 24 timmar.
Han behöver normalt 20 timmar på sig d
att läsa och svara i med långa svar.
hydroxychloroquine används mycket förberedd vissa länder sjukdomens början. Exempel alla covid patienter får hydroxychloroquine i Turkiet .
Favipiravir används också mycket
De tycker att de här medicinerna bromsar och
förkortar behandlingen. Mindre personer hamnar IVA.
Sverige är mycket försiktigt med de här medicinerna. Sverige bodde också använda
tillgängliga verktygen.
Citera
2020-05-03, 03:37
Medlem
Citat:
Nu går det i vissa fall inte att undvika närkontakt på stan och det är dessa situationer vi diskuterade.

till 90% går det alldeles utmärkt. Och de övriga få %:en är det ju knappast som driver den här smittan. Den drivs av allt att döma inomhus som alla andra virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in