2020-05-02, 21:57
Medlem
"Reagerer kraftig på Hagen-saken"
"– Jeg synes det er ganske mange likheter mellom disse to sakene, sier drapsdømte Veronica Orderud til TV 2."
https://www.tv2.no/a/11419441/
Citera
2020-05-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Se det positiva i saken. Man lär sig lite norska också. Men det tar tid att läsa förstås. Hur kan norrmännen skriva på vår Flashback? Har dom ingen egen Flashback i Norge? Eller hur många norrmän finns det i Sverige? Men norrmännen vet ju mer än svenskarna om omständigheterna runt TH, så det är ju positivt förstås.

Ingen god norsk ekvivalent forum til deres svenske flashback 😭👍.
Citera
2020-05-02, 22:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Neivel. Dette må da bety at siktelsen har vektlagt muligheten for at Tom Hagen alene, og uten bistand fra andre, har drept sin kone.

Holden nevner ingenting om Tom Hagens kompetanse på ... å drepe, å skjule lik, å skjule drapsåstedet i Sloraveien, å fingere et falsk åsted for kidnapping ... og heller ikke om kompetansen på å spille forferdet og fortvilet ektemann i årevis etter ugjerningen.

Holden mener Tom Hagen mangler digiatal kompetanse, og heller ikke å skaffe seg bistand. Som om det skulle bevise at Tom Hagen ikke har begått alle de andre grusomme ugjerningene han er siktet for.

Dagens Næringsliv har dette oppslaget om Tom Hagen 29. april 2020. Det er en pluss-artikkel, så det er ikke mye av teksten som er synlig for gratis-lesere.

Tom Hagen realiserte eiendomsprosjekt mens politiet jaktet konas drapsmann

Tekst til fotografi.

Hvem som mest smertelig mangler kompetanse, av Hagen og Holden, synes å gi seg selv.

Man kan jo da lure på hvordan de har klart å både motta og sende krypterte eposter, og utføre betalinger i kryptovaluta...

Hvem hjalp han med dette, da? Og hvis han visstnok ikke engang skulle være i stand til å "innhente bistand til det", hvordan har da dette foregått?

Dessuten så ville de fleste noe yngre personer kjapt kunne finne ut av hvordan man gjør dette, uten å være noe spesialist på hverken det ene eller det andre, bare litt gjennomsnittlig google-fu kommer man langt med.

Jeg syns bare det høres så dumt ut å påstå at han ikke engang liksom skulle være i stand til å "innhente bistand til det"...
Senast redigerad av Niffy 2020-05-02 kl. 22:04.
Citera
2020-05-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Man kan jo da lure på hvordan de har klart å både motta og sende krypterte eposter, og utføre betalinger i kryptovaluta...

Hvem hjalp han med dette, da? Og hvis han visstnok ikke engang skulle være i stand til å "innhente bistand til det", hvordan har da dette foregått?

Dessuten så ville de fleste noe yngre personer kjapt kunne finne ut av hvordan man gjør dette, uten å være noe spesialist på hverken det ene eller det andre, bare litt gjennomsnittlig google-fu kommer man langt med.

Jeg syns bare det høres så dumt ut å påstå at han ikke engang liksom skulle være i stand til å "innhente bistand til det"...

Ja.

Uttalelsen sier mer om Svein Holden enn om Tom Hagen.
Citera
2020-05-02, 22:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Städskrubben kanske?
Förmodligen sant men tveksamt om det håller i rätten.
Citera
2020-05-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Til Dagbladet sier Holden at klienten ikke har digital kunnskap til å gjennomføre det han står siktet for - heller ikke til å innhente bistand til det.

- Jeg har gjennom de siste 17 månedene fått et godt blikk inn i hans digitale kompetanse, og det er etter min oppfatning et godt argument for at han ikke kan ha villedet politiet på den måten saken forutsetter, sier Holden til Dagbladet."
https://www.dagbladet.no/nyheter/avviser-polititeori-kan-ikke-nok-om-data/72423505

Nei vel?
Hvorfor har han ikke kunnskap til å innhente bistand om digital kunnskap?

Dette forsto jeg ikke.

"Samtidig uttalte advokaten at han han anser grunnlaget for pågripelsen som svært mager.

- Etter min mening er det ingen bevis i saken som klart peker i retning av Tom Hagen som gjerningsmann eller medvirker, uttdyper Holden.

- Er ikke dette vanlig forsvarerprat?

- Nei, virkelig ikke. Jeg mener fast og bestemt at det er et svært spinkelt grunnlag."

Advokaten har rätt. Det är för komplicerat för Tom Hagen att ha ett Monerokonto.

Min slutsats är att det inte finns något Monerokonto. Det är den stora bluffen.

Tom Hagen har inte kunnat betala in pengar till ett Monerokonto eftersom det är inte är möjligt rent tekniskt utan att lämna spår. Att överföra pengar måste ske från ett bankkonto om det så är till ett anonymt Monerokonto.

Det är dags att polisen synar den transaktionen, som aldrig skett.
Citera
2020-05-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det kan nog vara en ny och spännande upplevelse för honom.
Som kunnat ha full kontroll på både sitt eget och andras liv innan.

Det var nog inte så roligt för AEH heller att efter att ha lagt merparten av sitt liv på att vara hustru, mamma och sköta markservice åt TH, att till slut behöva bli överfallen i sitt eget trygga hem.

Jag hoppas TH har gott om tid att fundera på sitt liv därinne. Så mycket pengar och därigenom all världens möjligheter att ge till sina nära och kära, men det enda han verkar ha tänkt på är att samla mer och mer och mer pengar. En sådan tragisk person. Tycker synd om hans familj som drabbats av honom.
Han är inte dömd ännu. Det kan ju ha varit roligt att ha varit hustru och mamma också. Äktenskapet kan ju Inte ha varit dåligt precis hela tiden. Kanske lite mot slutet.
Citera
2020-05-02, 22:24
Medlem
[
En annen ting Trym er sikkert ikke TH sin sønn, hvordan kan TH som har beholdt håret fremtil han var 70 år få en sønn som er skallet i 30- 40 årsalderen.[/quote]

Menns hårvekst eller tap av hår som voksen/eldre arves via morslinjen, dvs mors far. så sjekk hvordan AEHs far så ut som godt voksen :-)
Citera
2020-05-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
1)Advokaten har rätt. Det är för komplicerat för Tom Hagen att ha ett Monerokonto.

2) Min slutsats är att det inte finns något Monerokonto. Det är den stora bluffen.

Tom Hagen har inte kunnat betala in pengar till ett Monerokonto eftersom det är inte är möjligt rent tekniskt utan att lämna spår. Att överföra pengar måste ske från ett bankkonto om det så är till ett anonymt Monerokonto.

Takk for svar!
1) Hvis det er for komplisert for TH å ha en slik konto, så er det jo ikke umulig for han å få hjelp av noen til det? Holden sa at TH ikke har kunnskap til å innhente bistand.

" sier Holden at klienten ikke har digital kunnskap til å gjennomføre det han står siktet for - heller ikke til å innhente bistand til det."

2) Jeg har ikke greie på monero, men hvis det er slik som du sier så må jo politiet ha funnet ut at det er slik som du skriver hvis det ikke ble foretatt noen transaksjon.
Citera
2020-05-02, 22:41
Medlem
Teori:
9:14- samtalen: AE er i live og det er hun som ringer.

En annen bil enn THs bil har stått parkert i THs/AEs garasje i lengre tid, kanskje bilen ble parkert der i løpet av natten eller kvelden før eller enda tidligere.

GM kommer gående til huset i Sloraveien og låser seg inn og angriper og dreper AE etter kl 9:14.
Deretter blir AE plassert i den nevnte bilen som står i garasjen, og GM tar seg til fots fra huset.

Senere samme dag blir denne bilen som innegolder AEs lik hentet og kjørt til et sted der AE blir skjult (gravd ned el.l.).

En annen person enn GM kan ha hentet bilen.

GM eller en annen person kan ha plantet sporene (inkl trusselbrevet) i huset.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-02 kl. 22:47.
Citera
2020-05-02, 22:52
Medlem
Citat:
Det är intressant hur folk ifrågasätter om EH var lycklig när 50% av oss skiljer sig för mycket mindre än EH hade anledningar till. Om hon var lycklig, kan betyda att hon inte var lika olycklig som vanligt. Hon kanske var inne i en period utan våld och trakasserier.

När man blir äldre vill man bara vara ifred, komma till ro, och göra det man tycker om i vardagen. Som att umgås med barn och barnbarn, träffa vänner och som EH ha en hund. Jag har svårt att tro att EH skulle vilja ha en ny karl. Det är mest männen som inte kan leva själva, när frun lämnar dem. Att man har en annan kvinna betyder inte att man vill leva med ny partner.
Jeg tror at du har rett i det du skriver. Takk for svar!

Citat:
Det är förståeligt att Tom Hagen vill ha samma advokat efter alla turer, som inte är lätta att sätta sig in i. Att för Tom Hagen få en ny advokat och anförtro sig till honom skulle vara omöjligt.

Det kan se ut som jäv, men om EHs biståndsadvokat Lier sköter sitt jobb, behöver det inte bli problem.

Detta är ett brottmål med mycket kompetenta utredare från polisen. Den civilrättsliga delen avgörs därefter.

Det är trots allt domstolen som avgör hur detta kommer sluta.
Takk for svar og informasjon!
Citera
2020-05-02, 22:54
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Advokaten har rätt. Det är för komplicerat för Tom Hagen att ha ett Monerokonto.

Min slutsats är att det inte finns något Monerokonto. Det är den stora bluffen.

Det är tekniskt möjligt för TH att betala ut pengar till vem somhelst utan spår. Är man miljardär så är sannolikheten stor att man har en del brevlådeföretag och diverse hemliga konton i skatteparadis. Exempelvis Caymanöarna. Med sånna bankkonton kan du ha skattebefriade pengar som blir jättesvårt för polisen att koppla till TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in