2020-05-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hmm, joda, interessant hvis man ser på motorlyden og låselydene i sammenheng, så blir det jo et interessant bilde, men som da "sauser" denne personen jeg tenker på ennå mer inn i saken.

Men hvis kilden er avlytningsutstyret, så må jo denne kjøringen og låsingen ha funnet sted mellom sommer 2019 og 19. desember 2019.
Rydde i garasjen, frakte et møbel, rydde og kjøre søppel på fyllinga, you name it, alle slike ting er jo helt naturlige ting, og innebærer en del knoting med biler på gårdsplass og åpning av dører, og ville ikke vært påfallende, tenker jeg.

Jeg bare har problemer med å se hva som skulle være interessant med å påvise slik aktivitet på gårdsplassen og inngangsdøren så lenge etterpå, i hvert fall ut i fra det vi vet om saken.
Men for alt vi vet kan tidspunktet for aktiviteten settes i sammenheng med andre spor og utviklinger som fant sted på det samme tidspunktet, andre samtaler som har blitt plukket opp i huset f.eks, og derfor bli mistenkelig.

Nøkkelen fra garasjen var jo "borte" Spørs om TH jr kan være i besittelse av den da
Citera
2020-05-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Er Holden både vitne og forsvarsadvokat nå, allsidig den mannen der
Vet ikke.

Godt spørsmål fra journalisten? Se sitat under.

"Samtidig uttalte advokaten at han han anser grunnlaget for pågripelsen som svært mager.

- Etter min mening er det ingen bevis i saken som klart peker i retning av Tom Hagen som gjerningsmann eller medvirker, uttdyper Holden.

- Er ikke dette vanlig forsvarerprat?

- Nei, virkelig ikke. Jeg mener fast og bestemt at det er et svært spinkelt grunnlag."
Citera
2020-05-02, 21:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Vet ikke.

Godt spørsmål fra journalisten? Se sitat under.

"Samtidig uttalte advokaten at han han anser grunnlaget for pågripelsen som svært mager.

- Etter min mening er det ingen bevis i saken som klart peker i retning av Tom Hagen som gjerningsmann eller medvirker, uttdyper Holden.

- Nei, virkelig ikke. Jeg mener fast og bestemt at det er et svært spinkelt grunnlag."

Hva ellers skal han si, liksom...
Citera
2020-05-02, 21:25
Medlem
Citat:
Har en av dere datoene for:

1) Tidsperioden for den frivillige avlyttingen av THs telefon, som han senere sa fra om at han ønsket å avslutte grunnet ønske om privatliv (og hvilken dato han sa fra om at han ønsket å avslutte dette).

2) Tidsperioden for den hemmelige avlyttingen av hans hus.

3) Datoer for kontakt fra og til "motparten" i "kidnappingssaken".

2) Var det sommeren 2019 - 19. desember 2019?

Har noen av dere datoer og tidsrom for de andre tingene i sitatet over?

Var Hagens hus avlyttet på noen av tidspunktene Hagen var i kontakt med "motparten" og/eller på det tidspunktet Hagen betalte penger til "motparten"?
Kan politiet ha hørt Hagen og medhjelper snakke sammen under disse operasjonene dersom dette ble gjort i Hagens hus og Hagen trengte elektronisk hjelp fra en medhjelper?

Kanskje politiet har lydopptak av at H og medhjelper sitter og diskuterer og dikter opp hva "motparten" skal skrive til Hagen?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-02 kl. 21:33.
Citera
2020-05-02, 21:26
Medlem
Citat:
Hva ellers skal han si, liksom...
Du har rett
Citera
2020-05-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Tenk om det ikke er TH?
At det faktisk er en kidnapping sak og at de har tjent 10 millioner kr på det? (Betalingen for å se livsbevis).
Nå godter de seg over at liket aldri blir funnet, og at en annen er mistenkt?

Hvis dette hadde vært en ekte kidnapping hadde etterforskningen fått et helt annet forløp og en helt annen utvikling.

Milliardæren Tom Hagen har selv konstruert dekkhistorie om kidnapping og løsepengekrav i kryptovaluta. For å skjule drap på sin kone. Detaljene i dekkhistorien er så ekstraordinære og oppsiktsvekkende at saken har fått medieoppmerksomhet verden rundt.

Og så skylder dere på VG?

Ta deg sammen.
Citera
2020-05-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis dette hadde vært en ekte kidnapping hadde etterforskningen fått et helt annet forløp og en helt annen utvikling.

Milliardæren Tom Hagen har selv konstruert dekkhistorie om kidnapping og løsepengekrav i kryptovaluta. For å skjule drap på sin kone. Detaljene i dekkhistorien er så ekstraordinære og oppsiktsvekkende at saken har fått medieoppmerksomhet verden rundt.

Og så skylder dere på VG?

Ta deg sammen.

Hvis de hadde visst helt sikkert at det var TH og ikke en ekte kidnapping, så hadde han vært tatt for lenge siden. Det er jo tydeligvis ingen som VET, så at du kan si at du vet at han har gjort det, så burde du vel ringe inn...

Jeg har ikke sagt noe om VG. Jeg vet heller ikke hva jeg tror, ettersom jeg syns ulike bevis peker i ulik retning.

Det er vel heller du som må ta deg sammen her? Rart at du er så skråsikker.
Citera
2020-05-02, 21:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:
2) Var det sommeren 2019 - 19. desember 2019?

Har noen av dere datoer og tidsrom for de andre tingene i sitatet over?

Var Hagens hus avlyttet på noen av tidspunktene Hagen var i kontakt med "motparten" og/eller på det tidspunktet Hagen betalte penger til "motparten"?
Kan politiet ha hørt Hagen og medhjelper under disse operasjonene dersom dette ble gjort i Hagens hus og Hagen trengte elektronisk hjelp fra en medhjelper?

"Familien" skal visst ha gjort et siste forsøk på å sende melding til kidnapperne høsten 2019, via mail, men selvfølgelig ikke fått noe mer kontakt eller svar. Dette vil jo ha funnet sted mens avlytningen var aktiv.
Citera
2020-05-02, 21:36
Medlem
Citat:
"Familien" skal visst ha gjort et siste forsøk på å sende melding til kidnapperne høsten 2019, via mail, men selvfølgelig ikke fått noe mer kontakt eller svar. Dette vil jo ha funnet sted mens avlytningen var aktiv.
Takk for opplysning!
Citera
2020-05-02, 21:42
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Takk for opplysning!

Tidspunktet som er oppgitt som avslutningen av den frivillige telefonavlytningen er "november 2019", forresten, og det var TH som selv ba om at det skulle avsluttes.

Jeg vil tro telefonavlytningen ble satt i gang ganske raskt i saken, i tilfelle "kidnappere" skulle ta kontakt, osv.

Når TH ba om å få avsluttet telefonavlytningen, så tror jeg det var noen etterforskerne som satte seg opp og spisset ørene godt på den skjulte avlytningen, ja... Det hadde i hvert fall jeg gjort...
Citera
2020-05-02, 21:51
Medlem
Citat:
Tidspunktet som er oppgitt som avslutningen av den frivillige telefonavlytningen er "november 2019", forresten, og det var TH som selv ba om at det skulle avsluttes.

Jeg vil tro telefonavlytningen ble satt i gang ganske raskt i saken, i tilfelle "kidnappere" skulle ta kontakt, osv.

Når TH ba om å få avsluttet telefonavlytningen, så tror jeg det var noen etterforskerne som satte seg opp og spisset ørene godt på den skjulte avlytningen, ja... Det hadde i hvert fall jeg gjort...
Takk! TH begrunnet ønsket for å avslutte den frivillige avlyttingen av hans telefon, med "ønske om eller behov for privatliv" (husker ikke helt korrekt).
Da er det muligheter for at avslørende lyder kunne høres etter det tidspunktet ja
Citera
2020-05-02, 21:55
Medlem
Citat:
"Til Dagbladet sier Holden at klienten ikke har digital kunnskap til å gjennomføre det han står siktet for - heller ikke til å innhente bistand til det.

- Jeg har gjennom de siste 17 månedene fått et godt blikk inn i hans digitale kompetanse, og det er etter min oppfatning et godt argument for at han ikke kan ha villedet politiet på den måten saken forutsetter, sier Holden til Dagbladet."
https://www.dagbladet.no/nyheter/avviser-polititeori-kan-ikke-nok-om-data/72423505

Nei vel?
Hvorfor har han ikke kunnskap til å innhente bistand om digital kunnskap?

Dette forsto jeg ikke.

Neivel. Dette må da bety at siktelsen har vektlagt muligheten for at Tom Hagen alene, og uten bistand fra andre, har drept sin kone.

Holden nevner ingenting om Tom Hagens kompetanse på ... å drepe, å skjule lik, å skjule drapsåstedet i Sloraveien, å fingere et falsk åsted for kidnapping ... og heller ikke om kompetansen på å spille forferdet og fortvilet ektemann i årevis etter ugjerningen.

Holden mener Tom Hagen mangler digiatal kompetanse, og heller ikke å skaffe seg bistand. Som om det skulle bevise at Tom Hagen ikke har begått alle de andre grusomme ugjerningene han er siktet for.

Dagens Næringsliv har dette oppslaget om Tom Hagen 29. april 2020. Det er en pluss-artikkel, så det er ikke mye av teksten som er synlig for gratis-lesere.

Tom Hagen realiserte eiendomsprosjekt mens politiet jaktet konas drapsmann

Citat:
Etter at forsvinningen til Anne-Elisabeth Hagen gikk fra å være en bortføringssak til en drapssak, har Tom Hagen jobbet frem to store nye prosjekter i eiendomsmarkedet.

Tekst til fotografi.
Citat:
Etter å ha kjøpt et gigantisk landområde i Fetsund i 1998, presenterte Tom Hagen prosjektet om næringspark som han etter 20 år begynner å høste av.

Hvem som mest smertelig mangler kompetanse, av Hagen og Holden, synes å gi seg selv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in