Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
"Til Dagbladet sier Holden at klienten ikke har digital kunnskap til å gjennomføre det han står siktet for -
heller ikke til å innhente bistand til det.
- Jeg har gjennom de siste 17 månedene fått et godt blikk inn i hans digitale kompetanse, og det er etter min oppfatning et godt argument for at han ikke kan ha villedet politiet på den måten saken forutsetter, sier Holden til Dagbladet."
https://www.dagbladet.no/nyheter/avviser-polititeori-kan-ikke-nok-om-data/72423505
Nei vel?
Hvorfor har han ikke kunnskap til å innhente bistand om digital kunnskap?
Dette forsto jeg ikke.
"Samtidig uttalte advokaten at han han anser grunnlaget for pågripelsen som svært mager.
- Etter min mening er det ingen bevis i saken som klart peker i retning av Tom Hagen som gjerningsmann eller medvirker, uttdyper Holden.
-
Er ikke dette vanlig forsvarerprat?
- Nei, virkelig ikke. Jeg mener fast og bestemt at det er et svært spinkelt grunnlag."
Neivel. Dette må da bety at siktelsen har vektlagt muligheten for at Tom Hagen alene, og uten bistand fra andre, har drept sin kone.
Holden nevner ingenting om Tom Hagens kompetanse på ... å drepe, å skjule lik, å skjule drapsåstedet i Sloraveien, å fingere et falsk åsted for kidnapping ... og heller ikke om kompetansen på å spille forferdet og fortvilet ektemann i årevis etter ugjerningen.
Holden mener Tom Hagen mangler digiatal kompetanse, og heller ikke å skaffe seg bistand. Som om det skulle bevise at Tom Hagen ikke har begått alle de andre grusomme ugjerningene han er siktet for.
Dagens Næringsliv har dette oppslaget om Tom Hagen 29. april 2020. Det er en pluss-artikkel, så det er ikke mye av teksten som er synlig for gratis-lesere.
Tom Hagen realiserte eiendomsprosjekt mens politiet jaktet konas drapsmann
Citat:
Etter at forsvinningen til Anne-Elisabeth Hagen gikk fra å være en bortføringssak til en drapssak, har Tom Hagen jobbet frem to store nye prosjekter i eiendomsmarkedet.
Tekst til fotografi.
Citat:
Etter å ha kjøpt et gigantisk landområde i Fetsund i 1998, presenterte Tom Hagen prosjektet om næringspark som han etter 20 år begynner å høste av.
Hvem som mest smertelig mangler kompetanse, av Hagen og Holden, synes å gi seg selv.