2020-05-02, 20:59
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Jag har lätt gynekomasti sedan flera år tillbaka. Vi snackar knölar på max 2-3 cm, men för det mesta är det nog vätska/fett som ansamlats runt vårtgårdarna som fö. är rätt stora av, för mig, okänd anledning.
Jag tror att min testosteronproduktion är hyffsat normal i grunden, men att min aromatisering är för hög. Särskilt när jag är i hårda träningsperioder och testosteronet därav ökar naturligt.
Jag kan bygga muskler, men känner ändå att något inte är helt OK. Fettfördelningen lägger sig även på höfterna mer än vad jag tycker mig se på andra män. Ibland känns det som att det inte spelar någon roll hur mycket jag än deffar, det går ändå inte att få bort.

Mina frågor är:

1) Kan jag ta enbart aromatashämmare för att lösa detta?
2) Kan jag sluta med aromatashämmare utan att östrogenet slår bakut och peakar efteråt?
3) Måste jag återkommande använda aromatashämmare för att ha kontroll över min kropp?
3) Läste någon tipsa om inh-ar som man tydligen kan beställa på ebay? Har förstått att Letrozole är det jag borde använda i mitt fall (eller?). Men jag tror jag kan få svårt att få tag på detta.

Du har mycket teorier och funderingar men få fakta. Du kanske ska börja med att göra ett XL blodprov på Werlabs?
Vore oansvarig av oss att svara på dina frågor utan att basera det på fakta.

Mvh Exodus
Citera
2020-05-02, 21:15
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Du har mycket teorier och funderingar men få fakta. Du kanske ska börja med att göra ett XL blodprov på Werlabs?
Vore oansvarig av oss att svara på dina frågor utan att basera det på fakta.

Mvh Exodus
Jag förstår definitivt att det verkar som det, och det stämmer väl på sätt och vis lite också. Men jag har tagit blodprover ett antal gånger via vanlig sjukvård men inte fått hjälp. Jag nämnde inte det, för jag skrev tidigare om detta i tråden om Nebido/TRT och tänkte att det blev kaka på kaka om jag skrev samma sak direkt här. Jag ville att frågan skulle handla om aromatashämmare specifikt.. Men du har ju rätt.
Fö. ska jag göra en utredning via Rewell.
Citera
2020-05-02, 22:49
Medlem
informaticss avatar
År 2013 ställdes en fråga här på forumet om någon testat INH-AR, men det är ju väldigt länge sedan. Sedan dess har det återkommande tipsats om detta preparat:

- "fungerar väldigt bra och är inte så otroligt potent och svårdoserad som tex Arimidex"
- "jag bytte ut Arimidex mot Megabol inh-AR från ebay, vilket jag tycker fungerade mycket bättre"
- "håller östrogenet i schack ganska bra med inh-ar. Arimidex gick inte alls, aldeles för potent"
- "För övrigt provar jag också "Megabol Inh-ar" aromatashämmare, vilket verkar fungera rätt bra"
- "För mig fungerade inh-ar från ebay bäst, som är skapat för att användas som en aromatashämmare"

Visserligen tror jag detta är skrivet av samma användare, men det ser ju onekligen lovande ut.

Är det en AI som fungerar, eller är det en bluff? Läser man innehållsförteckningen får man lite samma känsla som diverse produkter man kan köpa på exempelvis gymgrossisten, som TESTOXEED, AnimalFUEL, CrazyLocoTestoXXX, MutantTest, Ashwagandha, etc., etc.
Jag tänkte att vi bryter ner innehållsförteckningen och försöker ta reda på exakt vad allt är:

Det som står som huvudingredienser är följande tre substanser:
1) Testo-3 - aromatase inhibiting compound complex PhEN-X1004 200 mg
Jag hittar ingenting om PhEN-X1004. Vad är det? Finns det någon som kan tyda?
2) (2S)-2-(3,4-dihydroxyphenyl)-7-hydroxy-2,3-dihydrochromen-4-one
(2S)-2-(3,4-dihydroxyphenyl)-7-hydroxy-2,3-dihydrochromen-4-one är Butin, en flavanon eller sk. polyfenolisk fytokemikalie - dvs. en antioxidant som finns i bla. kärnor på citrusfrukter.
3) 2-(3,4-Dihydroxyphenyl)- 5,7-dihydroxy-4-chromenone
Även detta en flavanon som är väldigt vanligt förekommande i bla. blad.

Övriga ingredienser är:
extracts (Agaricus mushroom, Urticae siccum nettle, Trigonella foenum-graecum fenugreek seeds), silicon dioxide, magnesium stearate, gelatin capsule.
Detta verkar handla om vanlig trädgårdschampinjon, som är allmänt känd som en naturlig aromatashämmare, nässelrot och bockhornsklöver - också vanligt förekommande i vanliga kosttillskott som man kan köpa på Ica.

Ju mer jag läser om detta desto mer tycker jag det verkar som rent skitsnack. Det enda frågetecknet är, vad är PhEN-X1004? Eftersom allt annat är lätt att få i sig om man äter en allsidig kost så måste ju detta vara något helt otroligt potent. Och då är frågan - varför ens inkludera alla de övriga ingredienserna i preparatet? Detta sänker ju trovärdigheten ganska mycket.

Skulle även vilja lägga till några citat från amazon.co.uk, vilka får mig att känna ännu mer misstänksam:
- "This did nothing"
- "Did nothing"
- "Brown powder smells of curry! Absolute rip off. Has made me completely re-evaluate amazon! It was their ‘choice’ award as well 😂"
- "Doesn’t work waste money only"
- "nothing more than a placebo"
Senast redigerad av informatics 2020-05-02 kl. 22:57.
Citera
2020-06-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Värt att poängtera är att jag inte är helt säker på att det var arimidexen som spökade men jag är ganska säker.
Körde testo-e 300mg/e5d och hade otroligt högt östro när jag testade mitt östrovärde i vecka 5-6.
Så från och med vecka 6 började jag med adex 0.5/eod (första 3-4 dagarna tog jag 0.5mg varje dag). Jag fick otroliga bieffekter av 0.5mg adex. Trötthet, svaghetskänsla, mina händer domnade av, blodtrycket/pulsen gick upp och jag kände mig lite desorienterad från och till. Detta slutade med att jag inte kunde gymma under denna period.

Jag beslutade för att se om det var adexen som gjorde att jag fick dessa bieffekter(vad kunde det annars vara!?). Jag slutade med adexen under några dagar och mina problem tynade bort sakta men säkert och jag kände mig relativt normal och ok igen. Piggare, bättre motivation och svaghetskänslan försvann. Moment 22, då mitt östrovärde var högt och jag var tvungen att få ner det lite.

Efter lite googlande och sökningar så bestämde jag mig för att testa ett annat upplägg av arimidexen.
(Några av mina bieffekter stod som "mycket vanliga bieffekter" på fass.se bl.a.) Det var det som gjorde att mina tankar gick till att det kunde vara arimidexen som spökade också.

Mitten av vecka 8 började jag med adex 0.125mg eed istället.
Mitten av vecka 9 började mitt välmående stiga markant. Jag kände att pulsen gick ned till normalt läge och blodtrycket tillbaka på normala nivåer. Jag hade äntligen ork och energi till att lyfta vikter igen utan att vara rädd för att svimma av... VÄLMÅENDE PÅ TOP!

Jag tror helt enkelt att jag är känslig och reagerar starkt på arimidexen. Och jag vet att mitt östrovärde låg alldeles för högt på 0.125mg/eed men samtidigt så mådde jag väldigt bra så körde vidare kuren igenom på det.

Nu är det snart dags för en ny kur och vill helst få ordning på mitt östrovärde denna gången, och ska jag det behöver jag testa något annat än arimidexen. Det var lite därför jag frågade om Aromasin. Finns där något annat att ta för att sänka östrot så tar jag tacksamt emot tips.

Allt gott,
imlikenono

vad fan är eed? Alltså kan folk lära sig hur de använder förkortningar?

Citat:
Ursprungligen postat av blirre01
Haft gyno sen 13 års ålder och är 18 nu. Kurar med dbol och testo E samt tar 1,25mg letro varannan dag. Bröstvårtorna sticker ut en del men gör ej ont men letro gör det varken bättre eller sämre. Tror ni att det är en bra idé att kanske öka mängden letro till kanske 2,5mg varnnan dag eller 1,25mg varje dag?

Mvh Orolig 18 åring.

Har du kurat i 13-årsåldern???
Senast redigerad av Sandcat 2020-06-03 kl. 18:10.
Citera
2020-06-09, 11:27
Medlem
Nosstocks avatar
Aromasin dödat allt östrogen?

Jag har slängt in 20mg Aromasin ED i min kur (700mg Testo E och 300mg Tren E EW).
Jag slängde in Aromasin för jag behövde AI, och har kört det knappt i en vecka.

Men redan efter ett par dagar har jag känt mig mindre kåt och mindre energi, det känns som mitt östrogen är på 0 nu som om jag kört Letro.

Ska jag sänka doseringen på Aromasin?
Citera
2020-06-09, 11:35
Medlem
Ja sänk!
Citera
2020-06-09, 12:02
Medlem
Det finns en studie på aromasin i män, kan se om jag hittar den men den visade följande:

- 24 timmar efter en 25mg dosering minskade östrogennivåerna med 70-80% från där dom var innan du tog tabletten.
- 72 timmar senare var östrogennivåerna fortfarande 40% mindre även fast substansen ej fanns kvar i kroppen längre.
- 120 timmar senare gick östrogennivåerna tillbaka till där de var från början stabilt utan någon rebound-effekt som t.ex Arimidex skulle skapa.

Jag skulle rekommendera dig att sakta minska doseringen och pröva dig fram och gärna ta blodprover efter 3 veckor på den nya dosen och inte chansa, minska till 20mg eod och ta sedan ett blodprov och utgå från det. Är det fortfarande för lågt så minskar du till 20mg e3d.
Citera
2020-06-09, 14:59
Medlem
-Gustavssons avatar
Eod.
Citera
2020-06-11, 21:51
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Ja för Werlabs tester även om dom är avsedda för kvinnor kan väl knappast vara så felaktiga? Har som sagt mätt tidigare och då legat runt 140, men två senaste proven alltså strax under och över 400...

Så svårt att tro att det ska vara fejk-arimidex, det kommer från engelskt apotek och ser legit ut. Men 0.5mg ED i 2v och ändå 400+ känns ju bara fel.

Vill inte hänga ut shoppen men det rör sig om Anastrozole 1mg, 28 tab-förp från Teva UK Ltd. Vit ask med brun cirkel på, säljs för 750:-..

Tack för input. Får försöka gå försiktigt fram och hitta en ny mildare ai under tiden. Frontat 1.25mg idag, tänkte köra 0.625mg ed veckan ut och sen äta det eod i nån vecka, borde väl inte kunna krascha mig?
Fick du någon ordning på dethär? Jag köra samma Arimidex och tyckte initialt att det hjälpte med 0,5mg eod men efter ca en vecka vet jag inte. Binder vätska så det skvalpar runt fötterna. Måste prova något annat.
Citera
2020-06-11, 21:57
Medlem
zezonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandcat
vad fan är eed? Alltså kan folk lära sig hur de använder förkortningar?

Har du kurat i 13-årsåldern???

Man kan även få gyno i puberteten....
Citera
2020-06-12, 09:04
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Fick du någon ordning på dethär? Jag köra samma Arimidex och tyckte initialt att det hjälpte med 0,5mg eod men efter ca en vecka vet jag inte. Binder vätska så det skvalpar runt fötterna. Måste prova något annat.

Det fick jag. Bytte till letrozole som jag vet är äkta, och på tolv dagar sänkte jag östrot till under 70, alltså 430+ till under 70 på under två veckor... Letro är starka grejer.

Sedan gick jag över på arimidex från svenskt apotek, vilket funkade som förväntat.

Den där Teva-arimidexen kan du kasta åt helvete. Jag har en fin klump i bröstet nu tack vare den skiten, som tur är syns det inte alltför mycket.
Citera
2020-06-12, 09:35
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Det fick jag. Bytte till letrozole som jag vet är äkta, och på tolv dagar sänkte jag östrot till under 70, alltså 430+ till under 70 på under två veckor... Letro är starka grejer.

Sedan gick jag över på arimidex från svenskt apotek, vilket funkade som förväntat.

Den där Teva-arimidexen kan du kasta åt helvete. Jag har en fin klump i bröstet nu tack vare den skiten, som tur är syns det inte alltför mycket.

20mg Nolva har halverat en knöl och massa för mig, håller fortfarande på, men det tar tid. 12v nu, kommer fortsätta så länge jag märker en tillbakagång. Eftersom din gyno är väldigt ny skulle jag kasta in det.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in