Citat:
Ursprungligen postat av
qirtero
Vad fick du för biverkningar av arimidex? aromasin är snällare.
Värt att poängtera är att jag inte är helt säker på att det var arimidexen som spökade men jag är ganska säker.
Körde testo-e 300mg/e5d och hade otroligt högt östro när jag testade mitt östrovärde i vecka 5-6.
Så från och med vecka 6 började jag med adex 0.5/eod (första 3-4 dagarna tog jag 0.5mg varje dag). Jag fick otroliga bieffekter av 0.5mg adex. Trötthet, svaghetskänsla, mina händer domnade av, blodtrycket/pulsen gick upp och jag kände mig lite desorienterad från och till. Detta slutade med att jag inte kunde gymma under denna period.
Jag beslutade för att se om det var adexen som gjorde att jag fick dessa bieffekter(vad kunde det annars vara!?). Jag slutade med adexen under några dagar och mina problem tynade bort sakta men säkert och jag kände mig relativt normal och ok igen. Piggare, bättre motivation och svaghetskänslan försvann. Moment 22, då mitt östrovärde var högt och jag var tvungen att få ner det lite.
Efter lite googlande och sökningar så bestämde jag mig för att testa ett annat upplägg av arimidexen.
(Några av mina bieffekter stod som "mycket vanliga bieffekter" på fass.se bl.a.) Det var det som gjorde att mina tankar gick till att det kunde vara arimidexen som spökade också.
Mitten av vecka 8 började jag med adex 0.125mg eed istället.
Mitten av vecka 9 började mitt välmående stiga markant. Jag kände att pulsen gick ned till normalt läge och blodtrycket tillbaka på normala nivåer. Jag hade äntligen ork och energi till att lyfta vikter igen utan att vara rädd för att svimma av... VÄLMÅENDE PÅ TOP!
Jag tror helt enkelt att jag är känslig och reagerar starkt på arimidexen. Och jag vet att mitt östrovärde låg alldeles för högt på 0.125mg/eed men samtidigt så mådde jag väldigt bra så körde vidare kuren igenom på det.
Nu är det snart dags för en ny kur och vill helst få ordning på mitt östrovärde denna gången, och ska jag det behöver jag testa något annat än arimidexen. Det var lite därför jag frågade om Aromasin. Finns där något annat att ta för att sänka östrot så tar jag tacksamt emot tips.
Allt gott,
imlikenono