2020-05-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, helt hårreisende.

Snakk å lage 5 fjær til 15 høns for hver minste ting.
Citera
2020-05-02, 20:33
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Men är det verkligen möjligt att datera spår av olika personer med en säkerhet på timmar/minuter? Så att det går att säga "AE:s och TH:s DNA finns avsatta på kvastskaftet med ett tidsmellanrum som med 99,5 % konfidens kan bestämmas till högst 30 min" eller liknande?

Hur stort material har man att stödja sig på för en sådan slutsats i så fall? Har referensmaterialen verkligen exakt samma nivåer av luftfuktighet, temperatur, träslag i kvastskaftet etc som i det aktuella fallet? Och vilken möjlighet har en tingsrätt bestående av personer utan expertkunskaper i analytisk- / biokemi att avgöra om detta är rimligt eller bara bullshit?

Jag gillar vetenskap; men jag ogillar vetenskapens tyranni!

Problemet her er at de fikk hold politiet unna huset i hele 3 dager eller 72 timer med å skape en illusjon om at huset var overvåket og det var også nærområdet. Dermed kunne ikke politiet gå inn og sikre bevis, og de 72 timene er ganske bregrensende for den type bevissikring vil jeg tro.

Har feks et lik først blitt kaldt så er vel det med å tidfeste det helt nøyaktig (drapet) redusert i nøyaktighet? Dette som et eksempel fra en "ikke fagmann", men jeg tror du ser hva jeg mener?

Det som er veldig spennende med disse 72 timene er jo hva som kan fordunste, forvitre eller forsvinne av tekniske bevis "av seg selv" pga eksponering mot kansje bare luft og dert er deep forensic stuff som man må lese seg opp på. Feks kan du fjerne blod med noe som så trenger feks 24 timer for å fjerne seg selv i ettertid som syre what not?
Citera
2020-05-02, 20:33
Medlem
Forresten ganske interessant å se hvordan VG forhåndsdømmer TH og dikter opp historier og teorier om hvordan dette KAN ha skjedd.
Håper disse journalistene blir saksøkt og dratt til doms. Jeg mener at ingen skal henges ut i media før de er dømt. Og knapt nok da. Med hensyn til familie.
Citera
2020-05-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Forresten ganske interessant å se hvordan VG forhåndsdømmer TH og dikter opp historier og teorier om hvordan dette KAN ha skjedd.
Håper disse journalistene blir saksøkt og dratt til doms. Jeg mener at ingen skal henges ut i media før de er dømt. Og knapt nok da. Med hensyn til familie.

Saksøkt for hva da liksom ?
Citera
2020-05-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Fikk en veldig ekkel følelse nå, gikk inn på Trym Hagen (sønn sin Fb konto) og ser at han er plutselig er konsulent for Kvitfjell Eiendom. Seinest i går klokken 10.45 har han publisert et nytt bilde hvor han står og røyker sammen med noen andre som ikke røyker på en trapp.
Ga meg kuldegysninger fordi jeg trodde barna hadde mer enn nok med å overleve dette, men den godeste Trym ser ut til å nyte livet. Skikkelig ekkelt etter min mening, og er ikke feil Trym heller.

For 2 dager siden var han med i en søskenflokk som ikke kunne tenke seg at faren hadde gjort noe slikt, skulle tro han hadde mer enn nok, isteden står han frem som en kakelakk.

En annen ting Trym er sikkert ikke TH sin sønn, hvordan kan TH som har beholdt håret fremtil han var 70 år få en sønn som er skallet i 30- 40 årsalderen.

Den som röker i trappen är inte sonen. Han är den som står längst ner.
Citera
2020-05-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Merkelig innlegg å komme med nå, andre bandmedlemmer har oppdatert informasjon om ny singel for e stund siden, ikke nå.. Men jeg synes uansett det er likhetstrekk mellom TH og Trym, utseendemessig, men virker lite like i oppførsel

Skal jeg være ærlig ville jeg ikke finne et mer upassende tidspungt å lansere en ny låt. Det er vel så respektløst både overfor mor og far. Det er nok noen gener enten man mener utseende eller personlighet som er til de grader respektløst. Så er man tilbake til hva faens barn har dette ekteparet laget. Jeg vet det er stygt sagt, men kunne man finne en mer upassende dato og lansere en låt, neppe.

Hvorfor står det også at han har startet i ny jobb som konsulent for Kvitfjell. Hvordan er det i det hele tatt mulig og ha å dårlige sosiale antenner som denne sønnen har uten at de stammer fra TH selv. Er rasende over det jeg leser fordi det er så avslørende hvilken ufølsom type dette er.
Dette er en fyr som i likhet med faren driter i alt rundt seg.
Citera
2020-05-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Skal jeg være ærlig ville jeg ikke finne et mer upassende tidspungt å lansere en ny låt. Det er vel så respektløst både overfor mor og far. Det er nok noen gener enten man mener utseende eller personlighet som er til de grader respektløst. Så er man tilbake til hva faens barn har dette ekteparet laget. Jeg vet det er stygt sagt, men kunne man finne en mer upassende dato og lansere en låt, neppe.

Hvorfor står det også at han har startet i ny jobb som konsulent for Kvitfjell. Hvordan er det i det hele tatt mulig og ha å dårlige sosiale antenner som denne sønnen har uten at de stammer fra TH selv. Er rasende over det jeg leser fordi det er så avslørende hvilken ufølsom type dette er.
Dette er en fyr som i likhet med faren driter i alt rundt seg.

På FB står det at han har jobba som konsulent for Kvitfjell siden 2014?
Citera
2020-05-02, 20:53
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
journalisterna i sådana här hänseenden är för jävliga, under all kritik och JA jag tycker också de och tidningen skall dömas!
Citera
2020-05-02, 20:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Har det vært opplyst noe mer om motorduren, og har dere teorier om hvorfor politiet er opptatt av motordur?

Ja, det står jo i den store artikkelen i VG i dag, har du ikke lest den?

"19. desember er VG på stedet og ser Birkeland og politiet i aksjon. De lytter til låselyder og til hvilken motordur som kan høres fra en Ford Focus.

Alle bilmodeller har sin bestemte lydsignatur, opplyser politiet.

Bilen blir gjentatte ganger kjørt frem og tilbake i innkjørselen.

Kan bilen være et spor?"

https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Mitt fetade.

Vi vet jo hvem som kjører en Ford Focus......................

Litt spesielt er det jo også at den samme personen skal være mottageren av 09.14-samtalen.
Senast redigerad av Niffy 2020-05-02 kl. 20:56.
Citera
2020-05-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Trym Hagen har bara rakat av sig håret! 😂

Hvorfor tro? Tror han på den måten at han kan omgå sin skjebne, han kommer så klart til å bli rik så snart faren sitter i buret, og valget av dag for å proklamere sin skive sier mye om ha. Henger han på søstrene i trangen til å rettferdiggjøre sin mor, eller driter han tynt i om hans oppofrene mor er tatt av dage. Uansett har han ingen personlighet, en personlighet ville respektert sin mor såpass at han hadde utsatt disse tingene. Jeg vet ikke når det kom opp at han var involvert i Kvitfjell. Uansett er det så til de grader respektløst overfor sin mor og sin far som han proklamerer er uskyldig at man kan bli kvalm av mindre. Angrer allerede at jeg gikk inn på denne siden for fyren står for meg som et prakteksempel på en type som forråder sin mor og støtter sin far i håp om å få tak i noen penger. Helt avskyelig.
Citera
2020-05-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, det står jo i den store artikkelen i VG i dag, har du ikke lest den?

"19. desember er VG på stedet og ser Birkeland og politiet i aksjon. De lytter til låselyder og til hvilken motordur som kan høres fra en Ford Focus.

Alle bilmodeller har sin bestemte lydsignatur, opplyser politiet.

Bilen blir gjentatte ganger kjørt frem og tilbake i innkjørselen.

Kan bilen være et spor?"

https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Mitt fetade.

Vi vet jo hvem som kjører en Ford Focus......................

Det var helt klart lyder som avlyttingsutstyret hadde fanget opp som de ville ha svar på.
Citera
2020-05-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Trym er ikke han som står å røyker. Trym er han helt til høyre. Det er nok ekte sønn for øynene er ganske like som THs. Og spesielt likner han på TH slik TH så ut når han var ung. Det med Kvitfjell og konsulent har nok stått hele tiden.
Betyr vel svært lite, poenget er at han midt i tragedien poster et slikt bilde. Jeg blir kvalm, nesten enda mer kvalm enn av faren hans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in