2020-05-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Har ni daytraders gjort brA affärer?
Har några olika konton, men i faktiska siffror skulle jag säga att jag ligger 10-15% plus på 1m. Då har vi två konton där jag är aktiv och ett där innehavet legat över corona.
Citera
2020-05-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awddle
Haha alltså vad gör du på värdepapper delen av forumet. Om 6 månader kan han ha tredubblat sina pengar, förlorat allt, det kan tredubblat på 1 månad eller förloras på en vecka. Poängen, tid har ingen egentlig betydelse. Allt kan hända

Du går bara off topic. Jag med för den delen. Det är fan inte ofta det kommer några egentliga diskussioner om värdepapper har jag märkt eller inlägg om värdepapper/företag. Andra som märkt det med?

Hehe. Hela forumet har blivit så. Svart/vitt Förnekare/Alarmister. Välj sida! Sä jävla viktigt att ”vinna” diskussioner. Oavsett ämnen verkar det som. Sen verkar det vara känsligt det här med pengar. Mycket missunnsamhet, avundsjuka, skadeglädje, bitterhet et.c som lyser genom. Men det kan man ju märka irl också. Många är så jävla intresserade av andras ekonomi. Orka liksom...En och annan smygkommunist kan man ju skönja, som bara hatar allt liksom. Krypto-delen är riktigt komisk.
Citera
2020-05-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Ja tror man det så är det bara att pump in pengarna nu. Du kommer säkert vara jätte lycklig om 6 månader.

Du sa ju att börsen skulle ner ytterligare 40% i mitten av mars i denna tråd? Då blir dina spekulationer mindre intressanta..
Citera
2020-05-02, 19:11
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Den här tråden vill jag specefikt ska handla om när ni tycker att börsen generellt eller enskillda bolag blivit så billiga att det är läge att gå in:

A för längre sikt +6 månader
B swingtrade

Kort och gott är frågan;

När ni köper vad och med vilken horisont?

Jag vet att det finns andra trådar om corona och börsen men jag inbillar mig att många ser den uppkommna situationen som ett bra läge och att det är motiverat att ha en tråd helt vigd till att diskutera tidpunkt.

Citat:
Ursprungligen postat av awddle
Haha alltså vad gör du på värdepapper delen av forumet. Om 6 månader kan han ha tredubblat sina pengar, förlorat allt, det kan tredubblat på 1 månad eller förloras på en vecka. Poängen, tid har ingen egentlig betydelse. Allt kan hända

Du går bara off topic. Jag med för den delen. Det är fan inte ofta det kommer några egentliga diskussioner om värdepapper har jag märkt eller inlägg om värdepapper/företag. Andra som märkt det med?
Ett par fetningar ovan av mig.

TS önskar just att tråden specefikt ska handla om när det är läge att gå in på börsen generellt eller i enskillda bolag.

Kan det ens vara så att tiden att gå in inte har någon betydelse på lång sikt?
Nej det tror jag inte. Kan man köpa aktier till 50 % av tidigare pris måste det ju vara bättre än att köpa samma aktier till 25 % av tidigare pris.

För swingtrading blir det säkert intressanta tider framöver när kurserna svänger upp och ned.
Handelsbanken har pendlat mellan 75:- och 85:- kronor ungefär, så det är bara att köpa och sälja och köpa igen.
Bull- och bearcertifikat och/eller korta och långa mini futures på olja, silver och guld har också funkat bra tycker jag, trots vissa missar.
Senast redigerad av Surtruten 2020-05-02 kl. 19:16.
Citera
2020-05-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehe. Hela forumet har blivit så. Svart/vitt Förnekare/Alarmister. Välj sida! Sä jävla viktigt att ”vinna” diskussioner. Oavsett ämnen verkar det som. Sen verkar det vara känsligt det här med pengar. Mycket missunnsamhet, avundsjuka, skadeglädje, bitterhet et.c som lyser genom. Men det kan man ju märka irl också. Många är så jävla intresserade av andras ekonomi. Orka liksom...En och annan smygkommunist kan man ju skönja, som bara hatar allt liksom. Krypto-delen är riktigt komisk.
Håller med 100%. Det är så otroligt lustigt hur jävla sjuk utvecklingen har blivit.

Man kan bara inte ta en sak i taget och leva i nuet samt se hur utvecklingen blir. Utan man måste alltid tycka någonting före det händer och därefter trycka det i allas ansikte om hur dom hade rätt eller hur media får någonting att framstå på ett sätt men med enkel förståelse av sagda ämne kan man förstå det är helt fel och att det finns väldigt många dimensioner av dilemmor. Mycket problem med media är att man rapporterar endimensionellt, med en agenda och antingen vinkel som man försöker få fram
Citera
2020-05-02, 19:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Fast jag förstår inte din poäng för det var ju ingen pandemi 2017 och fanns ingen i sikte. Därav faller ju underlaget för diskussionen.
Poängen är att det som idag uppfattas som positiva nyheter, skulle ha uppfattats som väldigt negativa nyheter vid andra tillfällen med samma index.

Dagens sk. positiva nyheter borde uppfattas som negativa tycker jag.
Citera
2020-05-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ett par föreningar ovan av mig.

TS önskar just att tråden specefikt ska handla om när det är läge att gå in på börsen generellt eller i enskillda bolag.

Kan det ens vara så att tiden att gå in inte har någon betydelse på lång sikt?
Nej det tror jag inte. Kan man köpa aktier till 50 % av tidigare pris måste det ju vara bättre än att köpa samma aktier till 25 % av tidigare pris.

För swingtrading blir det säkert intressanta tider framöver när kurserna svänger upp och ned.
Handelsbanken har pendlat mellan 75:- och 85:- kronor ungefär, så det är bara att köpa och sälja och köpa igen.
Bull- och bearcertifikat och/eller korta och långa mini futures på olja, silver och guld har också funkat bra tycker jag, trots vissa missar.
Precis. Men den person jag citera skrev bara sarkastiskt att om andra personen kommer vara lika lycklig om 6 månader. Vilket betyder ingenting för hur vet hen marknadens läge men inte minst ens personens investeringar. Att bara säga 6 månader framåt har ingen direkt orsak till någonting specifikt när det kommer till vinst eller förlust.

Poängen var bara att tid har ingen egentlig betydelse när man bara skriver "oh 6 månader framåt".
Tid kan ha stor betydelse beroende på kontexten och innehållet. Men med detta innehåll, inte alls. För personen går off-topic. Utvecklar inte något om aktier eller bolag. Bara en person som inte ens investerar i värdepapper om jag skulle få gissa som läst för mycket nyheter och vill dra ned atmosfären i denna tråd. Sedan, gjorde jag det med

Sen när det kommer till tid och aktier. Tid kan påverka aktier på många sätt, snabb ökning och snabba försäljningar med mera

Dålig dag på börsen igen dock. Rött. Men, fortfarande långa vägar till mars nivån. Kollar på dj usa

Pallar fan inte skriva om sånt här skit. Dags att tjäna pengar
Senast redigerad av awddle 2020-05-02 kl. 19:34.
Citera
2020-05-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Scandic borde ju gynnas iaf

Det hoppas iaf jag på. Köpte för 30 för några veckor sedan. Nu 44.60. Hoppas att detta anrika företag klarar sig.
Citera
2020-05-02, 20:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
ISK Handelsbanken Tema Hälsa!
Citera
2020-05-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Poängen är att det som idag uppfattas som positiva nyheter, skulle ha uppfattats som väldigt negativa nyheter vid andra tillfällen med samma index.

Dagens sk. positiva nyheter borde uppfattas som negativa tycker jag.
Att jämföra två helt olika situationer som har två helt olika förutsättningar kan ju inte gå att göras? Hur anser du att det är en rimlig spekulation?
Citera
2020-05-02, 21:57
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Att jämföra två helt olika situationer som har två helt olika förutsättningar kan ju inte gå att göras? Hur anser du att det är en rimlig spekulation?
Okej!!
Då struntar vi i att jämföra.
Senast redigerad av Surtruten 2020-05-02 kl. 22:03.
Citera
2020-05-02, 22:03
Medlem
Tegnell gick ut med att det kan bli stopp för sommarresor inom Sverige. Hur tror ni det går för semesteraktier på måndag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in