Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Ett par föreningar ovan av mig.
TS önskar just att tråden specefikt ska handla om när det är läge att gå in på börsen generellt eller i enskillda bolag.
Kan det ens vara så att tiden att gå in inte har någon betydelse på lång sikt?
Nej det tror jag inte. Kan man köpa aktier till 50 % av tidigare pris måste det ju vara bättre än att köpa samma aktier till 25 % av tidigare pris.
För swingtrading blir det säkert intressanta tider framöver när kurserna svänger upp och ned.
Handelsbanken har pendlat mellan 75:- och 85:- kronor ungefär, så det är bara att köpa och sälja och köpa igen.
Bull- och bearcertifikat och/eller korta och långa mini futures på olja, silver och guld har också funkat bra tycker jag, trots vissa missar.
Precis. Men den person jag citera skrev bara sarkastiskt att om andra personen kommer vara lika lycklig om 6 månader. Vilket betyder ingenting för hur vet hen marknadens läge men inte minst ens personens investeringar. Att bara säga 6 månader framåt har ingen direkt orsak till någonting specifikt när det kommer till vinst eller förlust.
Poängen var bara att tid har ingen egentlig betydelse när man bara skriver "oh 6 månader framåt".
Tid kan ha stor betydelse beroende på kontexten och innehållet. Men med detta innehåll, inte alls. För personen går off-topic. Utvecklar inte något om aktier eller bolag. Bara en person som inte ens investerar i värdepapper om jag skulle få gissa som läst för mycket nyheter och vill dra ned atmosfären i denna tråd. Sedan, gjorde jag det med
Sen när det kommer till tid och aktier. Tid kan påverka aktier på många sätt, snabb ökning och snabba försäljningar med mera
Dålig dag på börsen igen dock. Rött. Men, fortfarande långa vägar till mars nivån. Kollar på dj usa
Pallar fan inte skriva om sånt här skit. Dags att tjäna pengar