Citat:
Ursprungligen postat av
TheFortress
Först: Det är väldigt tråkigt att behöva läsa sig igenom allt käbbel i tråden. Uppmaning till mod: vore bra ifall ni kan försöka begränsa personliga påhopp och dylikt i syfte att bibehålla god diskussionsnivå i tråden.
Med det sagt så skulle jag vilja föra fram en tanke kring detta fall som jag inte riktigt blir kvitt efter att ha läst den 613-sidiga FUP:en.
Jag har absolut inga problem med att rätt gärningsman är dömd samt att KL utreds och granskas både för det ena och det andra som är relaterat till skjutningen av HOL. Jag hade möjligen önskat ännu högre straff för GM, men så ser läget ut. Resten återstår att se längre fram.
Hur som haver, känslan som jag inte blir kvitt är HOL:s konstanta återkommande till betydelsen av pengarna i FUP:en. Till och med när förhörsledarna inte ens bryr sig om att ta upp pengarnas betydelse verkar han vilja ta upp detta. Jag tänker då främst på värdet av klockan som han bär (70.000 SEK), den dyra TV:n som KL slår sönder, värdet på lägenheten, stugan, 10 MSEK som HOL har ”givit” till KL i samband med bodelningen, etc. Jag blir således inte kvitt känslan av att detta är viktigt för honom och jag undrar varför. Han är otroligt noggrann i sina utsagor och jag får dessvärre intrycket av att han absolut kan spela psykologiska spel med sin omgivning. Och i synnerhet med KL. Liksom att både HOL och KL kan vara manipulativa. Det kanske återspeglar hela deras relation, vad vet jag, men jag får intrycket av att de har varit lika destruktiva för varandra och att det hela har urartat. Därmed vill jag absolut inte på något sätt mena på att han skall bli beskjuten eller riskera livet, bara att det är min uppfattning efter att ha läst FUP:en.
Jag vill verkligen inte försvara KL heller, men jag undrar ifall någon annan har reflekterat över HOL:s utsagor i FUP:en?
Märkligt att du inte inkommit tidigare med analyser.
"Oh, jag vill verkligen inte.. "
Men insinuera vill du. Lägg ner dina omskrivningar och mumla ur skägget.
Det blir bara patetisk med invävt i en Wall of text.
Här får du en näsduk i förväg.
Att han meddelar summan vid bodelning är inte ett dugg märkvärdigt.
Med frågor från FL.
Det som är märkligt är vart KL har gjort av dem.
Att hon drämt en köttyxa i tvn är helt sjukt.
För övrigt har det varit klockstölder i området.
HOL har dock kvar sin väldigt dyra så det var föga motivet.