2020-05-02, 15:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Oftast är det precis det som krävs, att man verkligen når botten. Men det är i sig ingen garanti på att allt blir en dans på rosor. Vissa styr upp sina liv, kämpar stenhårt för att få tillbaka allt man förlorat och när allt man nått alla sina mål....Pang tar man ett återfall och spiralen neråt börjar och det blir en repris på allt igen. Människans psyke är mycket underligt och vissa lär sig aldrig.
Rent generellt. Ja.

Vi diskuterar dock en dam med tidigare domar för våld mot tjänsteman och nu misstänkt för försök till mord på barnens far.
Så högt pris får det inte ha.

KL spelar i en annan division än "bara" sviter från en skilsmässa - med alkoholproblematik redan innan dess enligt släkt, vänner förutom HOL. Nåt som även barnen vittnar om i utredningar, även våld.

Välutbildad, mångmiljonär. Säkert en omtyckt mor innan hon ballade ur totalt.

Stackars barn.
Som varit väldigt nära att förlora sin far också.
Senast redigerad av develi 2020-05-02 kl. 15:47.
Citera
2020-05-02, 15:50
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Rent generellt. Ja.

Vi diskuterar dock en dam med tidigare domar för våld mot tjänsteman och nu misstänkt för försök till mord på barnens far.
Så högt pris får det inte ha.

KL spelar i en annan division än "bara" sviter från en skilsmässa - med alkoholproblematik redan innan dess enligt släkt, vänner förutom HOL. Nåt som även barnen vittnar om i utredningar, även våld.

Välutbildad, mångmiljonär. Säkert en omtyckt mor innan hon ballade ur totalt.

Stackars barn.
Som varit väldigt nära att förlora sin far också.

Ja det är synd att se ett sådant nerfall, speciellt när det är barn med i bilden. Jag hoppas att hon kan styra upp sitt liv igen.
Citera
2020-05-02, 15:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Ja det är synd att se ett sådant nerfall, speciellt när det är barn med i bilden. Jag hoppas att hon kan styra upp sitt liv igen.
Att hon kan komma på fötter är möjligt, det finns hopp och mirakel. Skulder kan ordna sig, utbildning och ny inriktning likaså.
Tillnyktring, mer ordnade sociala förhållanden, psykiatrisk behandling finns till förfogande.

Risken är att hon som sagt hatat och supit bort det bästa hon har.
Det är ett högt pris.
Senast redigerad av develi 2020-05-02 kl. 16:12.
Citera
2020-05-02, 16:36
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Att hon kan komma på fötter är möjligt, det finns hopp och mirakel. Skulder kan ordna sig, utbildning och ny inriktning likaså.
Tillnyktring, mer ordnade sociala förhållanden, psykiatrisk behandling finns till förfogande.

Risken är att hon som sagt hatat och supit bort det bästa hon har.

Allt är som sagt möjligt, men då hon är 52 år gammal, en tid i livet då självdisciplin har hjälpt en in på den rätta banan och någonting man kan luta sig mot när sinnet förfaller.. ..Så är jag rädd för att det man ser nu är början på slutet.

Nåja, nu går jag händelserna i förväg. Det hela ska gå till åtal först, rättegång, tingsrätt, hovrätt och så vidare.
Citera
2020-05-02, 16:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Allt är som sagt möjligt, men då hon är 52 år gammal, en tid i livet då självdisciplin har hjälpt en in på den rätta banan och någonting man kan luta sig mot när sinnet förfaller.. ..Så är jag rädd för att det man ser nu är början på slutet.

Nåja, nu går jag händelserna i förväg. Det hela ska gå till åtal först, rättegång, tingsrätt, hovrätt och så vidare.
Vad än utslaget blir är jag är tveksam, för jag tror som sagt hon har en personlighetsstörning i grunden. Vilket inte underlättar introspektion, sluta projicera och inse vart problematiken i huvudsak befinner sig:
Hon själv.

Men hon kan iaf begränsa sig och må bättre om hon kan göra nåt åt missbruket och låta barnen bli primära istället för vinet.
Citera
2020-05-02, 17:22
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Vad än utslaget blir är jag är tveksam, för jag tror som sagt hon har en personlighetsstörning i grunden. Vilket inte underlättar introspektion, sluta projicera och inse vart problematiken i huvudsak befinner sig:
Hon själv.

Sant, men det kommer nog inte att hända här om mina fördomar kommer att stämma in.

Citat:
Men hon kan iaf begränsa sig och må bättre om hon kan göra nåt åt missbruket och låta barnen bli primära istället för vinet.

Ja, om hon kan erkänna missbruket. Jag tror dock inte hon är i en position där hon kan erkänna det. Vilket gör att det här fallet skevar lite mot verkligheten som vi alla andra uppfattar den.
Citera
2020-05-02, 18:01
Medlem
TheFortresss avatar
Först: Det är väldigt tråkigt att behöva läsa sig igenom allt käbbel i tråden. Uppmaning till mod: vore bra ifall ni kan försöka begränsa personliga påhopp och dylikt i syfte att bibehålla god diskussionsnivå i tråden.

Med det sagt så skulle jag vilja föra fram en tanke kring detta fall som jag inte riktigt blir kvitt efter att ha läst den 613-sidiga FUP:en.

Jag har absolut inga problem med att rätt gärningsman är dömd samt att KL utreds och granskas både för det ena och det andra som är relaterat till skjutningen av HOL. Jag hade möjligen önskat ännu högre straff för GM, men så ser läget ut. Resten återstår att se längre fram.

Hur som haver, känslan som jag inte blir kvitt är HOL:s konstanta återkommande till betydelsen av pengarna i FUP:en. Till och med när förhörsledarna inte ens bryr sig om att ta upp pengarnas betydelse verkar han vilja ta upp detta. Jag tänker då främst på värdet av klockan som han bär (70.000 SEK), den dyra TV:n som KL slår sönder, värdet på lägenheten, stugan, 10 MSEK som HOL har ”givit” till KL i samband med bodelningen, etc. Jag blir således inte kvitt känslan av att detta är viktigt för honom och jag undrar varför. Han är otroligt noggrann i sina utsagor och jag får dessvärre intrycket av att han absolut kan spela psykologiska spel med sin omgivning. Och i synnerhet med KL. Liksom att både HOL och KL kan vara manipulativa. Det kanske återspeglar hela deras relation, vad vet jag, men jag får intrycket av att de har varit lika destruktiva för varandra och att det hela har urartat. Därmed vill jag absolut inte på något sätt mena på att han skall bli beskjuten eller riskera livet, bara att det är min uppfattning efter att ha läst FUP:en.

Jag vill verkligen inte försvara KL heller, men jag undrar ifall någon annan har reflekterat över HOL:s utsagor i FUP:en?
Citera
2020-05-02, 18:10
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Först: Det är väldigt tråkigt att behöva läsa sig igenom allt käbbel i tråden. Uppmaning till mod: vore bra ifall ni kan försöka begränsa personliga påhopp och dylikt i syfte att bibehålla god diskussionsnivå i tråden.

Med det sagt så skulle jag vilja föra fram en tanke kring detta fall som jag inte riktigt blir kvitt efter att ha läst den 613-sidiga FUP:en.

Jag har absolut inga problem med att rätt gärningsman är dömd samt att KL utreds och granskas både för det ena och det andra som är relaterat till skjutningen av HOL. Jag hade möjligen önskat ännu högre straff för GM, men så ser läget ut. Resten återstår att se längre fram.

Hur som haver, känslan som jag inte blir kvitt är HOL:s konstanta återkommande till betydelsen av pengarna i FUP:en. Till och med när förhörsledarna inte ens bryr sig om att ta upp pengarnas betydelse verkar han vilja ta upp detta. Jag tänker då främst på värdet av klockan som han bär (70.000 SEK), den dyra TV:n som KL slår sönder, värdet på lägenheten, stugan, 10 MSEK som HOL har ”givit” till KL i samband med bodelningen, etc. Jag blir således inte kvitt känslan av att detta är viktigt för honom och jag undrar varför. Han är otroligt noggrann i sina utsagor och jag får dessvärre intrycket av att han absolut kan spela psykologiska spel med sin omgivning. Och i synnerhet med KL. Liksom att både HOL och KL kan vara manipulativa. Det kanske återspeglar hela deras relation, vad vet jag, men jag får intrycket av att de har varit lika destruktiva för varandra och att det hela har urartat. Därmed vill jag absolut inte på något sätt mena på att han skall bli beskjuten eller riskera livet, bara att det är min uppfattning efter att ha läst FUP:en.

Jag vill verkligen inte försvara KL heller, men jag undrar ifall någon annan har reflekterat över HOL:s utsagor i FUP:en?

Att han verkar orimligt småaktig?
Citera
2020-05-02, 18:25
Medlem
develis avatar
Citat:

Märkligt att du inte inkommit tidigare med analyser.

"Oh, jag vill verkligen inte.. "
Men insinuera vill du. Lägg ner dina omskrivningar och mumla ur skägget.
Det blir bara patetisk med invävt i en Wall of text.

Här får du en näsduk i förväg.

Att han meddelar summan vid bodelning är inte ett dugg märkvärdigt.
Med frågor från FL.

Det som är märkligt är vart KL har gjort av dem.

Att hon drämt en köttyxa i tvn är helt sjukt.

För övrigt har det varit klockstölder i området.
HOL har dock kvar sin väldigt dyra så det var föga motivet.
Senast redigerad av develi 2020-05-02 kl. 18:32.
Citera
2020-05-02, 18:30
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Att han verkar orimligt småaktig?

Så kan det vara. Frågan är bara varför. Med tanke på det som han säger i FUP:en om att han inte bryr sig om KL:s förehavanden. Nu är jag ingen psykolog, så jag ska hålla tungan rätt i mun, men jag får en uppfattning av att HOL och KL verkar triggas igång av den destruktiva relationen dem emellan, där KL blir mer explosiv och i själva verket ”dum” eftersom hon är så utagerande fastän det är HOL som håller i trådarna egentligen. Apropå psykologiska spel. Återigen, inget försvar av det som hände 2019, bara en tanke.
Citera
2020-05-02, 18:31
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Märkligt att du inte inkommit tidigare med analyser.

"Oh, jag vill verkligen inte.. "
Men insinuera vill du. Lägg ner dina omskrivningar och mumla ur skägget.
Det blir bara patetisk med invävt i en Wall of text.

Här får du en näsduk i förväg.

Jag analyserar det som har framkommit i FUP:en. Resten som du skriver, ser jag inte så väsentligt att bemöta. Trevlig lördag till dig.
Citera
2020-05-02, 18:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag analyserar det som har framkommit i FUP:en. Resten som du skriver, ser jag inte så väsentligt att bemöta. Trevlig lördag till dig.
Du missade resterande svar, tryckte tyvärr på sänd av misstag

Citat:
Att han meddelar summan vid bodelning är inte ett dugg märkvärdigt.
Med frågor från FL.

Det som är märkligt är vart KL har gjort av dem.

Att hon drämt en köttyxa i tvn är helt sjukt.

För övrigt har det varit klockstölder i området.
HOL har dock kvar sin väldigt dyra så det var föga motivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in