2020-05-02, 16:16
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Uaktsomt drap er umulig. Hun var i live etter at han dro på jobb. Da må han i så fall ha dratt hjem i raseri ca 09.30, drept henne, ordnet alt uten at noen merket at han var lenge borte fra jobb, bilen sto også på jobb, for den ble sett av kameraer hele veien. Rigget åsted, kjørt bort kropp, tilbake til jobb, så hjem, ringe politiet. Det går ikke.
Varför inte? Tidsbrist
Citera
2020-05-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Ett "oaktsamt dråp" efter 9.14? Och sedan tog TH sin tidsmaskin och åkte fem månader tillbaka, för att börja planeringen av täckoperationen?

Nej, det får du ingen domstol att tro på!

Har skrevet tidligere at det er usannsynlig, men husk at vi vet fortsatt ikke hvem 9.15 samtalen gikk til.
Citera
2020-05-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Enig det er usannsynlig men man må alltid tenke alle muligheter. Dette innebærer så klart at hun ble drept kvelden/natten i forveien. Og at han tenkte ut alt dette i løpet av natten, men husk at vi vet fremdeles ikke hvem som ringte denne 9.15 samtalen. Der holder politiet kortene tett.

Men vi vet at samtalen var ekte, og at hun var i live.
Citera
2020-05-02, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Varför inte? Tidsbrist

Det er en teoretisk mulighet. Men jeg tror ikke den er mulig i praksis. Da må han ha vært borte fra jobb minimum en time. Og tatt en enorm risiko ved å mellomlagre kroppen.
Citera
2020-05-02, 16:22
Medlem
Citat:
Men vi vet at samtalen var ekte, og at hun var i live.

Ok men det er fremdeles vanskelig og skjønne at noen kan planlegge et drap på denne måten. De aller fleste drap skjer jo i affekt, men du har sikkert rett. Det er bare det at hele historien om kidnapping, planlagt drap etc. er så uvanlig her i Norden. Men som en sa her drapet på 15 årige Oscar viser jo at det finnes mennesker som er helt uberegnelig.
Citera
2020-05-02, 16:26
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Det er en teoretisk mulighet. Men jeg tror ikke den er mulig i praksis. Da må han ha vært borte fra jobb minimum en time. Og tatt en enorm risiko ved å mellomlagre kroppen.
Men mullig! ?
Citera
2020-05-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
KAn du vise til noe mere konkret en en feberaktig uttalelse om dette med TH og eierskapet av nordisk elnett? Det virker totalt koko på meg, men hører gjerne hvor du tar det fra...

Varför tog det så lång tid för polisen att gripa honom = försvunnen sedan 2018
så gripandet som hände nu kommer från högre makter än polis.
Tom sitter nu i utpressning ge oss tillgång till elnätet så glömmer vi det som hände frun.
Han kommer garanterad att friges från anklagelser till fruns död

Corona krisen handlar om global ekonomisk problem så det va lämplig läge att slå till

Trump issues executive order to protect power grid from attack

så saken är glas klar Tom Hagen har en roll i detta och han är fri man snart
Citera
2020-05-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Men mullig! ?

Teoretisk mulig. Hatt en sykkel stående, ankommet jobb, lagt mobilen der, sagt han ikke vil forstyrres, kommet seg ut og til sykkelen, ankommet Sloraveien rundt 09.30, begått ugjerningen, tilbake til jobb uten å bli sett, som om han aldri forlot stedet. Så hjem 13.30 og rigget åstedet før han ringte 112.
Citera
2020-05-02, 16:35
Medlem
Jag tror diskussionen om ett hypotetiskt möjligt affektdråp/olyckshändelse är irrelevant, främst av den orsaken att TH aldrig kommer att åberopa något sådant. Han är nog några kalibrer för smart för det, och vet att trovärdigheten automatiskt sjunker med en tiopotens för varje ny historia han levererar! Hellre åberopa konspirationer och polisiärt maktmissbruk!

(Det gick ju inte så bra för den där lille raketingenjören/ubåtskaptenen i Danmark heller. Vars historia icke länder till efterföljd..!)
Citera
2020-05-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg også mener at det nok finnes noe snusk i å opparbeide seg så mye penger fra to tomme hender. Nå er Fredriksen som du hinter til bosatt i London og folkeregistrert i Kypros så blir vanskelig og finne ut noe om han. Røkke fullt mulig. Men det er faktisk litt interessant at en mann som del av en søskenflokk på 13 barn, har klart og bygge opp en slik stor formue.

Jeg kjenner mennesker som har klart og bygge opp formuer utfra to tomme hender, som har hatt såkalt teft, og mange har klart å tjene mye penger, men veldig langt fra 1,7 (1,9 milliarder) Jeg tviler på at dette kun skyldes teft. Noe skyldes gjerrighet, som TH lider av men 1,9 milliarder.

Det er utrolig mye penger, og det er lett og tenke at hvis det ikke skyldes kriminalitet, så skyldes det iallefall at familien har fått lite gjennom oppveksten.
Sprøtt det som sto at en slektning hadde fortalt at TH samlet kronestykker i et halsbånd rundt halsen som barn.

Det er liten tvil om at penger gir han kick. Det får meg til å tenke over hvor mye AEH har ofret for dette ekteskapet. Det er ikke lite. Men hun var trolig en jordnær kvinne som krevde lite. Bare denne ektepakten som 2 stykker har undertegnet får det til å gå kaldt nedover ryggen, og jeg skulle gjerne visst hvilken forklaring TH har gitt politiet som grunn for dette. Og ikke minst disse vitnene hvem de enn er.
Hva gjør at hun har funnet seg i dette mon tro? Og hva er årsaken til at disse vitnene faktisk har skrevet under på at hun skulle få så lite. Har ikke de et ansvar i dette mon tro?

Dette er ikke en kvinne som har kommet inn i TH sitt liv etter mange år, dette er en kvinne som har født hans 3 barn, oppdradd de og tatt seg av hus og hjem så TH kunne drive på og øke formuen.

Hvor er samvittigheten hans tro? Hva er det verdt og få 3 felles barn og ta seg av hus og hjem. Er det virkelig ikke verdt mer. Kjenner jeg blir rasende bare pga. det.
Hvem er TH tro så er så til de grader urimelig. Og har vitnene til dette testamente et ansvar.

Hvor mye måtte AEH finne seg i for å spare de tre barna som nå plutselig støtter faren sin for familiefeider. Jeg ser for meg en kuet kvinne, dog også med barn som ikke klarte og vekke henne.
Det er så avskyelig at jeg har ikke ord.

Er det noen som har skjermdump av underskriftene på ektepakten som kan legge det ut på imgur ?
Citera
2020-05-02, 16:39
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Teoretisk mulig. Hatt en sykkel stående, ankommet jobb, lagt mobilen der, sagt han ikke vil forstyrres, kommet seg ut og til sykkelen, ankommet Sloraveien rundt 09.30, begått ugjerningen, tilbake til jobb uten å bli sett, som om han aldri forlot stedet. Så hjem 13.30 og rigget åstedet før han ringte 112.
Ja! Då är det praktiskt möjligt.
Citera
2020-05-02, 16:41
Medlem
Citat:

Det har han, men husk at det tok 45 minutter før han angivelig fant dette brevet til han kontaktet politiet. Dette tidsrommet har han ikke alibi for, i tillegg er det hull i forklaringen hans flere deler av denne dagen. Ja det er usannsynlig, men likevel ikke umulig. Husk at politiet gikk ut og sa det var TH som var mannen bak 9.15 samtalen, seinere ble dette endret. Helt mulig og vite hvorfor, men kan være taktikk.

Jeg er enig at det er usannsynlig, men det er også usannsynlig med overlagt drap. Men som sagt er det mulig, drapet på 15 år gamle Oscar viser at vi vet lite om hva som foregår i sinnet til folk. At en adoptiv far kan sitte i retten og si han ikke angrer på at han drepte en 15 årig gutt er jo utrolig.

For utrolig til at man kan sette seg inn i tankegangen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in