2020-05-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Vet du at jeg tror det ville vært null problem og vinne frem ved å få denne ektepakten satt ugyldig.
Alt i oss stritter mot en slik urettferdig, dommere er mennesker som folk flest og ville umiddelbart tenkt at dette var til de grader urimelig.

Det er vanskeligere og skjønne hvorfor det var så viktig for TH og beholde disse pengene, han var tross alt nærmere 70 år, ville aldri få muligheten til å bruke de opp, heller ikke sannsynlig at han sparte til barn. Han også må jo skjønne at han ikke ville leve evig. Så tror dette dreier seg om mer enn disse pengene, mer som noen sier mangel på kontroll.

Nå har han null kontroll. Han får ikke innsyn i alt, han vet ikke hva som skrives om ham, og han vet ikke hva som skjer videre.
Citera
2020-05-02, 16:01
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Vet du at jeg tror det ville vært null problem og vinne frem ved å få denne ektepakten satt ugyldig.
Alt i oss stritter mot en slik urettferdig, dommere er mennesker som folk flest og ville umiddelbart tenkt at dette var til de grader urimelig.

Det er vanskeligere og skjønne hvorfor det var så viktig for TH og beholde disse pengene, han var tross alt nærmere 70 år, ville aldri få muligheten til å bruke de opp, heller ikke sannsynlig at han sparte til barn. Han også må jo skjønne at han ikke ville leve evig. Så tror dette dreier seg om mer enn disse pengene, mer som noen sier mangel på kontroll.

Penger blir for mange deres identitet og en besettelse. Det er feks ikke uvanlig at slike folk tross sine milliarder får "hard on" om de klarer å lure en stakkar for det lille vedkommende hadde. Du finner ikke mere perverse og merkverdige mennesker en disse. Det kan handle om feks å måle seg mot denne "lista over landets rikeste" og en slags bisarr kamp der om plasser etc.

Har alltid sagt at slike folk setter seg et sunt mål om feks å bli bedre en pappa og når det målet er nådd er resten bortimot rein psykose og psykopaten aldri langt unna.
Citera
2020-05-02, 16:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Tror varetekstfengslingen like mye dreier seg om å skremme TH. I tillegg kan politiet gjøre undersøkelser som tidligere ville virket mistenkelig for TH. Kanskje dreier det seg også om å skremme medhjelperen. Det er definitivt bra, og hvis TH er så uskyldig som han hevder overlever han dette.

Dom har inte bara större möjligheter, och befogenheter, att leta efter spår i hans bostad, kontor och andra byggnader. De kan i lugn och ro leta efter dessa anteckningsböcker/notatbøker. De verkar vara väl dolda eller försvunna...

HVOR ER NOTATBØKENE?
Tom Hagen har selv beskrevet seg som en person som er systematisk og nøye i alt han driver med. Slik har han også operert som forretningsmann. I årevis har han skrevet ned detaljer i sine notatbøker, får VG opplyst. Politiet er interessert i disse bøkene.
De har lett på flere sentrale steder, uten å finne alle.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-02 kl. 16:12.
Citera
2020-05-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Personen bak dette har forårsaket 18 mnd med ren terror for veldig mange. Å ville barn og barnebarn så vondt er uforståelig. Veldig vanskelig å ta inn over seg at slik ondskap finnes. At en bestefar står bak er ikke mulig, tenker man. Men man tror heller ikke at en far kan kvele sin sønn med strips. Toten-saken er en grufull påminnelse om hva som finnes der ute.

Jeg er veldig enig med deg, det er ofte helt umulig og forstå hva som foregår i enkelte mennesker, jeg skulle kanskje ønske politiet tok feil, men man sitter jo uansett igjen med spørsmålet om hvem hadde motiv for å drepe?

Siden ingenting som har sivet ut i media tyder på at hun hadde noen uvenner, eller mennesker som ville henne vondt og teorien om kidnapping svekkes sitter man jo igjen med få løsninger.
Merket meg i storyen til Vg at de hadde tatt taxi tilbake til hjemmet etter ¨ha vært på denne teateroppsetningen. Hvorfor tro? Det koster litt å ta taxi fra Oslo til Lillestrøm. Iallefall tyder det på at de hadde drukket alkohol da de var i Oslo. Ikke noe gale med det, men det vil vel øke et evnt. aggresjons nivået hos begge to. Det er også en mulighet for at det egentlig ikke var så planlagt, men at de begynte å krangle da de kom hjem, og at TH har brukt vold. Selv om politiet mener det ser ut som det dreier seg om langvarig planlegging er dette langt fra sikkert.
Det kan være så enkelt som at det dreier seg om uaktsomt drap.
Isåfall er TH rimelig dum som ikke legger kortene på bordet, siden han da ville fått en langt mildere dom enn etter alt han trolig har stelt i stand.
Citera
2020-05-02, 16:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Systematisk har dock inget egenvärde. Det måste göra gott...

Men det beskriver rätt samstämmigt såväl hans peronlighet och arbetssätt samt ”kidnapparnas” modus operandi. I hans värld gjorde kanske denna systematik även gott i att avlägnsa ett eventuellt ”hot”, vare sig det var ekonomiskt eller handlade om (förlorad) kontroll...
Citera
Medlem
Citat:
Nå har han null kontroll. Han får ikke innsyn i alt, han vet ikke hva som skrives om ham, og han vet ikke hva som skjer videre.

Ja det er nok en måte og legge press på han vil jeg tro.
Citera
Medlem
Citat:
Jeg er veldig enig med deg, det er ofte helt umulig og forstå hva som foregår i enkelte mennesker, jeg skulle kanskje ønske politiet tok feil, men man sitter jo uansett igjen med spørsmålet om hvem hadde motiv for å drepe?

Siden ingenting som har sivet ut i media tyder på at hun hadde noen uvenner, eller mennesker som ville henne vondt og teorien om kidnapping svekkes sitter man jo igjen med få løsninger.
Merket meg i storyen til Vg at de hadde tatt taxi tilbake til hjemmet etter ¨ha vært på denne teateroppsetningen. Hvorfor tro? Det koster litt å ta taxi fra Oslo til Lillestrøm. Iallefall tyder det på at de hadde drukket alkohol da de var i Oslo. Ikke noe gale med det, men det vil vel øke et evnt. aggresjons nivået hos begge to. Det er også en mulighet for at det egentlig ikke var så planlagt, men at de begynte å krangle da de kom hjem, og at TH har brukt vold. Selv om politiet mener det ser ut som det dreier seg om langvarig planlegging er dette langt fra sikkert.
Isåfall er TH rimelig dum som ikke legger kortene på bordet, siden han da ville fått en langt mildere dom enn etter alt han trolig har stelt i stand.

Uaktsomt drap er umulig. Hun var i live etter at han dro på jobb. Da må han i så fall ha dratt hjem i raseri ca 09.30, drept henne, ordnet alt uten at noen merket at han var lenge borte fra jobb, bilen sto også på jobb, for den ble sett av kameraer hele veien. Rigget åsted, kjørt bort kropp, tilbake til jobb, så hjem, ringe politiet. Det går ikke.
Citera
2020-05-02, 16:10
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Selve dekkoperasjonen som er gjort, for å skjule at han ville drepe kona, hvis det er det som har skjedd, skaper jo en enorm og unødvendig risiko for den som har begått selve drapet. En kidnapping vil dra inn uendelig med ressurser. Hvis hun bare hadde forsvunnet, eller det var spor etter vold, men ingen der, så ville det blitt etterforsket, men ikke i en slik grad som en spektakulær kidnapping vil bli. Med et trusselbrev der det blant annet står at de vil sende en drapsvideo hvis kravene ikke oppfylles. Jeg skjønner ikke at de har villet skape så mye støy rundt handlingen. Unødvendig støy.

Edit: Og hvis leiemorderen ikke visste at TH skulle lage en slik «staging» av åstedet, så må det ha kommet som en lite positiv overraskelse.

Jeg tänker att et var den mord plan TH tänkte ville kasta minst mistanke på honom själv
och att de höga summa på 10 millioner som han på dolt vis betalade "kidnapparen" tänker
jag är nog pengar för att en hitman vil gå med på at utföra "kidnapnings" mordet inräknat
den risk som följer med.
Citera
2020-05-02, 16:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De hade väl tillräckligt redan.

Nej den tror jag inte på. Mycket vill ha mer.
Citera
2020-05-02, 16:11
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:

Det er der blekket på kidnappingsbrevet kommer inn...

Man har ikke ni sider med noe slikt liggende tilfelle "regn". De bør være et avgjørende bevis tenker jeg
Citera
2020-05-02, 16:15
Medlem
Citat:

Ett "oaktsamt dråp" efter 9.14? Och sedan tog TH sin tidsmaskin och åkte fem månader tillbaka, för att börja planeringen av täckoperationen?

Nej, det får du ingen domstol att tro på!
Citera
2020-05-02, 16:15
Medlem
Citat:
Uaktsomt drap er umulig. Hun var i live etter at han dro på jobb. Da må han i så fall ha dratt hjem i raseri ca 09.30, drept henne, ordnet alt uten at noen merket at han var lenge borte fra jobb, bilen sto også på jobb, for den ble sett av kameraer hele veien. Rigget åsted, kjørt bort kropp, tilbake til jobb, så hjem, ringe politiet. Det går ikke.

Enig det er usannsynlig men man må alltid tenke alle muligheter. Dette innebærer så klart at hun ble drept kvelden/natten i forveien. Og at han tenkte ut alt dette i løpet av natten, men husk at vi vet fremdeles ikke hvem som ringte denne 9.15 samtalen. Der holder politiet kortene tett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in