Citat:
Ursprungligen postat av
happilappi
Läs om mitt inlägg. KAN. Om vi kommer gå in i en långdragen recession och börsen agerar därefter, så skulle amerikanska börser toppa omkring eller något högre än den var under denna veckan. Jag har under flera veckors tid förutspått att USA börsen skulle upp kring dessa nivåer. Nu är det upp till börsen om vi ska bryta igenom uppåt förbi 3000 ((SP500)med troligtvis nya ATH:s som följd), eller om vi ska långsamt ner under en längre period.
Det hade varit underbart att få 3k på SP500 för där existerar gapfill, MA på dailyn och prisresistans, en perfekt kombo och en perfekt pullback nivå från raset.
Jag tror på långsamt upp eller plus minus noll och då blir det, uppåt och neråt men man kommer stanna relativt samma mittemellan. Och det är under upp samt neråt dippar man kommer kunna tjäna pengar, man måste läsa marknaden bra. Det är på grund utav att, dom som kommer kunna arbeta hemifrån, kommer göra det. Sedan kommer allt fler börja arbeta igen, ökar produktionen igen och regeringen i USA har visat, behövs det pengar, pungar dom ut det så stöd finns i värst fall. Det är mer under år 2020 och när man ska försöka återbalansera marknaden det kommer vara väldigt långsam tillväxt som kan ta 1 år åtminstone innan den når 2019 topp värden igen.
Tror dock man kommer sväva i dessa värden, men tror inte man har nått en topp.
Det här viruset har verkligen lagt mänskligheten nåt år bakåt. Definitivt.
Dock är marknaden väldigt aktivt. Antingen måste någon gigantisk bubbla spricka eller kommer man kunna leva på statens pengar ett bra tag och försöka öka produktionen samt bara rida ut viruset till där den har en mindre påverkan