2020-05-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awddle
Vad menar du med rasa? Det kommer inte rasa till mars nivåer igen. Man pumpar in pengar i ekonomin igen och allting håller på öppna. Fler personer kommer börja jobba. Det kommer gå ned men inte samma som mars. Det kommer vara en långsam tillväxt med dippar självklart, som alltid. Man fick panik i feb/mars för viruset spred som en eld och man fattade inte riktigt vad man skulle göra

Sen Elon musk har mer pengar än vad han vet vad han ska göra av med. Elon musk skiter i. Han är som en crackhead, helt seriöst. Snubben snackar så jävla mycket skit. Han är seriöst en lustigkurre enbart, hans tweet är lika med noll. Liksom det är bara titta på vad han skriver, massa skit som betyder ingenting

Bara exempel;

"I am selling almost all physical possessions. Will own no house."
"Rage, rage against the dying of the light of consciousness"

Mmmmm, riktigt bra. Man ska ta honom på allvar. Javisst

Din text skulle vara rätt om du skrev den i början av februari

Behöver inte läsa vad du skriver för att inse att du inte är någon man bör lyssna på. 9 inlägg av dom senaste 13 har kommit från dig... Det tyder bara på att du försöker övertala dig själv och att du är enormt bias. Att du talar i ord som "det kommer inte rasa till mars nivåer igen" får dig bara att framstå som en pajas.
Citera
2020-05-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Haha ojoj stackars jävlar här inne som tror att börsen inte kommer rasa från dessa nivåer.

Har ni sett värderingen på många utav de amerikanska företagen? T.om. Elon Musk twittrade att Tesla var för dyr igår. Har ni märkt att det är 30 miljoner arbetslösa på bara någon månad? Har ni sett hur GDP kommer påverkas? Har ni sett hur konsumtionen minskat?

Vet ni vad Shiller P/E är för något? Buffett Indicator?

Är ni säkra kring viruset och hur länge det härjar? Ingen vet. Det är osäkerheten som kommer göra att börsen sticker nedåt framöver.

Snart har vi ett nytt handelskrig/kallt krig mellan USA/Kina också. Det enda som talar emot en nedgång på börsen är om FED går all-in vilket kommer få konsekvenser på annat håll.

Om jag vore er skulle jag sålt och köpa vid nästa botten.

Lite tips på klipp för er som tror att allt är dans och rosor just nu:

https://youtu.be/4OID-NX96kY
https://youtu.be/R4Ruwtm_Yw4
https://youtu.be/BOsGe6gsKSU
https://youtu.be/RC8ijec1IdY

Gissar att du ligger likvid och missade botten i mars :/
Citera
2020-05-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mottin
Behöver inte läsa vad du skriver för att inse att du inte är någon man bör lyssna på. 9 inlägg av dom senaste 13 har kommit från dig... Det tyder bara på att du försöker övertala dig själv och att du är enormt bias. Att du talar i ord som "det kommer inte rasa till mars nivåer igen" får dig bara att framstå som en pajas.
Vad har mängden text för betydelse? Jag försöker inte övertyga någon? Varför ska jag bry om dig? Hela din text får dig dock framstå som en idiot? Du verkar inte fatta nåt om värdepapper så kom åtminstone med nåt utöver lös text

Du verkar galet sårad
Citera
2020-05-02, 12:50
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Du är en domedagsperson... Toppen är inte nåd än

Nej, jag är objektiv. Finns gott om permabjörnar här inne.
Citera
2020-05-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Nej, jag är objektiv. Finns gott om permabjörnar här inne.
Okej. Men din så kallade top är otroligt icke objektiv är det endaste. Tror du detta är toppen så fyfan lol
Citera
2020-05-02, 13:04
Medlem
Tänkte ta skatteåterbäringen när den kommer och lägga på ett nytt bolag till portföljen. Som en kul grej. Det rör sig om ca 60k. Har ju lite idéer så klart, men skulle vara kul att höra vad ni har för förslag. Och ja, min portfölj är dividerad så det räcker. Ett bolag är det som gäller. Ett bolag att hålla i över tid, +10 år. Om inget oväntad händer naturligtvis. Ett bolag att följa, hålla och tro på. Att investera i helt enkelt.

Så kom med förslag, så har jag lite att grotta i. Det vore skoj. Tack på förhand!

Edit: Kanske skulle starta en ny tråd? Kom på att det är väl inte riktigt topic här...
Senast redigerad av Siix 2020-05-02 kl. 13:07.
Citera
2020-05-02, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Tänkte ta skatteåterbäringen när den kommer och lägga på ett nytt bolag till portföljen. Som en kul grej. Det rör sig om ca 60k. Har ju lite idéer så klart, men skulle vara kul att höra vad ni har för förslag. Och ja, min portfölj är dividerad så det räcker. Ett bolag är det som gäller. Ett bolag att hålla i över tid, +10 år. Om inget oväntad händer naturligtvis. Ett bolag att följa, hålla och tro på. Att investera i helt enkelt.

Så kom med förslag, så har jag lite att grotta i. Det vore skoj. Tack på förhand!

Edit: Kanske skulle starta en ny tråd? Kom på att det är väl inte riktigt topic här...
tag immobilien ag är mitt tips då

Stabil

Skulle inte säga det är off topic här. Alla skriver om skit som inte berör tråden ändå. Din håller sig ändå till värdepapper
Citera
2020-05-02, 13:32
Medlem
Citat:
tag immobilien ag är mitt tips då

Stabil

Skulle inte säga det är off topic här. Alla skriver om skit som inte berör tråden ändå. Din håller sig ändå till värdepapper

Tack! Ska kollas upp. Något du äger själv gissar jag?
Citera
2020-05-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Tack! Ska kollas upp. Något du äger själv gissar jag?
Nä, vet bara det är ett stabilt företag som ökar i värde långsamt. Kommer nog dock investera snart för många hus kommer öppnas upp igen och plus har deras värdepappret sjunkit så nu man kan få det för en billig peng. Dom kommer också med största sannolikhet återbalansera sig

Jag gillar mer spänning
Senast redigerad av awddle 2020-05-02 kl. 13:35.
Citera
2020-05-02, 13:37
Medlem
Citat:
Vad menar du med rasa? Det kommer inte rasa till mars nivåer igen. Man pumpar in pengar i ekonomin igen och allting håller på öppna. Fler personer kommer börja jobba. Det kommer gå ned men inte samma som mars. Det kommer vara en långsam tillväxt med dippar självklart, som alltid. Man fick panik i feb/mars för viruset spred som en eld och man fattade inte riktigt vad man skulle göra

Sen Elon musk har mer pengar än vad han vet vad han ska göra av med. Elon musk skiter i. Han är som en crackhead, helt seriöst. Snubben snackar så jävla mycket skit. Han är seriöst en lustigkurre enbart, hans tweet är lika med noll. Liksom det är bara titta på vad han skriver, massa skit som betyder ingenting

Bara exempel;

"I am selling almost all physical possessions. Will own no house."
"Rage, rage against the dying of the light of consciousness"

Mmmmm, riktigt bra. Man ska ta honom på allvar. Javisst

Din text skulle vara rätt om du skrev den i början av februari
Kommer bli en jävla baksmälla för en hel del människor när fler förstår vart detta barkar.
Citera
2020-05-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Kommer bli en jävla baksmälla för en hel del människor när fler förstår vart detta barkar.
Snarare att det kommer bli en baksmälla för folk som väntar på nåt som kommer aldrig hända. Tror folk att man kommer kunna köpa värdepapper från pepsi för 1 krona st eller vad. Dippen är redan här.

Det folk inte verkar fatta är att företag har inte råd att förlora mer pengar. Varför tror ni att amerikanska regeringen pumpar in så mycket pengar i ekonomin? Ingen har råd att förlora mer pengar, det som är grejen. Dom som inte investera pengar i mars kraschen har bara som alternativ att köpa långt, calls eller puts mer eller mindre
Senast redigerad av awddle 2020-05-02 kl. 13:43.
Citera
2020-05-02, 13:40
Medlem
Citat:
Nä, vet bara det är ett stabilt företag som ökar i värde långsamt. Kommer nog dock investera snart för många hus kommer öppnas upp igen och plus har deras värdepappret sjunkit så nu man kan få det för en billig peng. Dom kommer också med största sannolikhet återbalansera sig

Jag gillar mer spänning

Jag har spänning på annat håll. Så något hyfsat stabilt är intressant. Verkar finnas dotterbolag..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in