2020-05-02, 11:52
Medlem
Ni är på fel spår allt handlar om Tom Hagens bolag som har kontroll över nordisk elnät
Senast redigerad av butkus 2020-05-02 kl. 12:02.
Citera
2020-05-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hun var jo usedvanlig pen dame da hun var ung. Har tenkt litt på dette, siden de fleste bilder som er offentliggjort viser en kvinne som virker slitt og nesten ser eldre ut enn hun er.

Siden hun var over snittet pen som ung er det en underlig forandring. Ikke at hun er stygg på bildene, men hun virker mer slitt enn en kvinne som er gift med en millardær burde gjøre. Tydelig at hun ikke har levd et liv i luksus.

Merker meg for øvrig at dansken (Green) allerede etter samtalen tenkte at det kunne være TH, sendte endog e-post til politiet. Synes ikke TH virket særlig preget av situasjonen, synes kidnappingen bar preg av amatørarbeid, i motsetning til profesjonelle kidnappere.

Det lyser glede av bildet de nå har valgt. Bildet med hunden er også veldig fint. Hun ser glad ut. Jeg synes ikke hun ser stygg ut på de øvrige men de er ikke fine, hun ser nedtrykt ut. Som ung var hun svært vakker.

Interessant at denne Green mener å ha gjennomskuet TH. På seg selv kjenner man andre?
Citera
2020-05-02, 12:04
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Har skrevet litt om Wiborg- saken før på dette forumet. Det hersker vel liten tvil om at TH skapte formuen ved å ha opsjon på Robsrudjordet allerede på slutten av 80- tallet.. Da Gardemoen ble valgt, var det bonanza for Hagen, senere gjennom Posten og CC. Det var helt avgjørende å få Gardermoen som flyplass, det skapte grunnlaget for hans formue, vil jeg påstå.
Har forsøkt å finne linker gjennom politiske forbindelser, men de fleste er borte nå...
Så har du Spania- linken til vitnet som hørte den danske torpedoen som angivelig skulle ha fått i oppdrag å ta Wiborg, AT. Tror han lyver. Kanskje han var på hotellrommet selv? På oppdrag fra....
Spekulasjoner, naturligvis.

Når det gjelder politiske kontakter skal det ha fremkommet i dette forumet innenfor den siste mnd et navn på en AP fyr som var ordfører og venn av Hagen som nå er død. Det med forebehold om at jeg kan ha lest feil. Orker ikke bla i hundrevis av sider her for å finne dette, men kansje noen husker hva jeg snakker om og kan uttdype dette? Wikborg var klart en AP sak også. Derfor er den linken av særs stor interesse og den blir ikke mindre interessant om fyren faktisk døde ETTER AEH forsvant og FØR TH ble arrestert. Spekultativt kan man eventuellt spørre seg om det ryddes litt her og der?

Som regel når det er torpedogreier og big business, er det en mellommann. Denne er gjerne mere husrein en selve den som utfører oppdraget. Feks forutsigbar osv, men beverger seg i tvilsomme miljøer og har en relevant bakgrunn for å drive i den bransjen.

Det blir litt som hacking, der det gjerne er et par hopp mellom utførende pc og målet.

Altså at oppdraggiver slipper å møte selve den som tar den grisete delen av oppdraget og betaler heller ikke direkte osv.

JEg mistenker at vi snart skal se og lære litt mere om en litt hardere form for forettningsverden en det vi kansje så ved første øyekast i denne saken. Men jeg kan ta feil.

tre ledd er også en støre risiko for forsnakkelse, deathconfessions etc. Fra mitt ståsted og med min kunnskap er det mere en 50% sannsynlig at disse saken desverre kansje kan henge sammen, men igjen, det er spekulasjoner og TH er uskyldig som et sovende barn til noe annet er bevist som alle andre.

Men det er veldig interessant fordi det blir big time conflict of interest, da AP, staten, Politiet osv kommer i atter en klemme a la Scandinavian Star om saken skulle ta en slik dreining og om ikke Brøske & Co har hatt en spennende hverdag før, begynner den i alle fall da.

For da handler alt om å finne den gyldne middelvei og folkets krav om justis for AEH vs statens behov for å holde visse lik i skapet vil bli en artig kamp å skue for den som vet å lese mellom linjene.

Det er derfor jeg tror at Hagen kan ha fått hjelp fra et sted som vil overraske. At eventuelle medhjelpere ikke nødvendigvis trenger å ævre kriminelle fra privat regi, men faktisk offentlig.

For det er ganske taktisk og godt gjort denne bløffen som er forsøkt skapt og den krever endel kunnskap jeg ikke forbinder med "street thugs". Jeg "ser" noen med kunnskap om etterforskning på et ganske teknisk nivå. Med ser mener jeg "lukter" eller "aner" ut i fra sakens taktiske disposisjoner, særs med tanke på at de klarte å kjøpe seg ettersom jeg forstår, hele tre dager før politiet kom fysisk inn i selve huset. De tre dagene er veldig interessante med tanke på hva man oppnår rent teknisk innefor en slik tidsramme. Det vil være rent "forensic" og kunne handle om kjemikalier som trenger en viss tid på å forsvinne eller liknende. Første jeg tenkte var videoer, men politiet hadde jo god annledning til å innhetne alt materiale uten å gå inn i selve huset. Ettersom jeg har forstått er det kritikkverdige forhold rundt dette med med innhenting av videoer fra veier etc i saken???

Sitter også med en liten anelse om at Brøske har erstattet en annen etterforsker her, uten at jeg vet dette. Dvs at det var ikke han som besluttet dette nokså kritiserte opplegget med hemmeligholdet osv, men at han ble satt inn for å rydde opp i det som startet som et rot. Igjen. Spekulasjoner og "tro".

Klart uttalt kan man nesten se for seg at saken ble sabotert fra politiet selv, noe enhver dypdykker i slike saker kansje nikker annerkjennende til har skjedd før. Eksempler følger ikke...

Tror aldri jeg har hørt om en kriminall som bare har gjort en ting forresten og noe som er litt spesiellt her er at den "livstidsinnsatte" riksadvokaten Busch forsvant forholdsvis stille og litt dypsinnet ut av embede uten noen nærmere forklaring og har i ettertid vært en mann som ikke syntes særlig lenger.

Det skjedde også innenfor tidsrammen her og ble så erstattet av en Maarud som antat fra denne side er en annen fjær av samme fugl...
Citera
2020-05-02, 12:06
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ni är på fel spår allt handlar om Tom Hagens bolag som har kontroll över nordisk elnät

KAn du vise til noe mere konkret en en feberaktig uttalelse om dette med TH og eierskapet av nordisk elnett? Det virker totalt koko på meg, men hører gjerne hvor du tar det fra...
Citera
2020-05-02, 12:09
Medlem
aldrig fattat varför en person som är miljarder gör smutsgörat själv. är man miljarder kan man fan mörda vår statsminister utan att ens åka in på förhör, och här gör idioten det själv. nån som klan förklara tankebanan kring detta ?
Citera
2020-05-02, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
aldrig fattat varför en person som är miljarder gör smutsgörat själv. är man miljarder kan man fan mörda vår statsminister utan att ens åka in på förhör, och här gör idioten det själv. nån som klan förklara tankebanan kring detta ?

Varför tror du han har gjort det själv? Han har ett tämligen gott alibi, som förefaller hålla (även om det kan finnas några små tidsluckor i det, vilket nästan bara bidrar till att göra det trovärdigare i mitt tycke!) Och polisen har ju antytt att man tror han haft medhjälpare!
Citera
2020-05-02, 12:28
Medlem
"KAn du vise til noe mere konkret en en feberaktig uttalelse om dette med TH og eierskapet av nordisk elnett? Det virker totalt koko på meg, men hører gjerne hvor du tar det fra... "

Varför tog det så lång tid för polisen att gripa honom = försvunnen sedan 2018
så gripandet som hände nu kommer från högre makter än polis.
Tom sitter nu i utpressning ge oss tillgång till elnätet så glömmer vi det som hände frun.
Han kommer garanterad att friges från anklagelser till fruns död

Corona krisen handlar om global ekonomisk problem så det va lämplig läge att slå till
Senast redigerad av butkus 2020-05-02 kl. 12:58.
Citera
2020-05-02, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Du har rett! Kanskje TH hadde fått AE til å ombestemme seg angående skilsmisse feks ved å få henne til å føle seg lykkelig? Og kanskje AE bestemte seg for at hun ikke ønsket skilsmisse?
Flere venninner fortalte i intervju at de fikk inntrykk av at hun var lykkelig.
Det med at AE virket lykkelig er nevnt fra en samtale med en venninne her https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/

Hvis TH er skyldig, var det kanskje viktig for han at AE virket lykkelig den siste tiden?

Det är intressant hur folk ifrågasätter om EH var lycklig när 50% av oss skiljer sig för mycket mindre än EH hade anledningar till. Om hon var lycklig, kan betyda att hon inte var lika olycklig som vanligt. Hon kanske var inne i en period utan våld och trakasserier.

När man blir äldre vill man bara vara ifred, komma till ro, och göra det man tycker om i vardagen. Som att umgås med barn och barnbarn, träffa vänner och som EH ha en hund. Jag har svårt att tro att EH skulle vilja ha en ny karl. Det är mest männen som inte kan leva själva, när frun lämnar dem. Att man har en annan kvinna betyder inte att man vill leva med ny partner.
Citera
2020-05-02, 12:33
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg snakket om politiradio til en annen person, og nå dreier ikke denne tråden seg om politiradioer, men Anne, derfor ser jeg ikke noen grunn til å bruke så mye tid på dette med politiradio. Det er du som sier at det ikke stemmer at politiradioer kan avlyttes, og da får du bevise det. Du vet jo hvordan du skal bruke youtube. Det er bare å søke "Uniden bearcat truncktracker p25", og så se gjennom der.

Når det gjeder Winger, så virker det som at du tar mine forklaringer ut av sin sammenheng, og bevisst unnlater ting som jeg skriver som bygger opp under at Winger er klarsynt, og bare gjentar det samme som Tjomlid har skrevet i sin blogg. Du unnlater å snakke om det angående Dung, som Tjomlid sa. Jeg tenker at vi sier at vi kan være enige om at vi er uenige.

Du forstår ikke poenget med TETRA / RAKEL som det heter i Sverige.

Du kan lytte til trafikk som ikke er kryptert, men i dedikerte nett (som nødnett) er det både utbytting av krypteringsnøkler, kontroll på hvert håndsett og det er kompartementert i geografiske soner som blir monitorert. Tapte enheter vil få tilsendt en «killcode» og bli ubrukelig innen kort tid.

Det at krpteringskoden «bare» består av 80 Bits åpner selvsagt for at en svært kraftig datamaskin kan knekke koden og i teorien få tilgang til trafikken via SDR løsninger i et begrenset geografisk område og tidsperiode, men da har DU lite annet å gjøre!

Så lite at det neppe gjøres i praksis.
Citera
2020-05-02, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Du forstår ikke poenget med TETRA / RAKEL som det heter i Sverige.

Du kan lytte til trafikk som ikke er kryptert, men i dedikerte nett (som nødnett) er det både utbytting av krypteringsnøkler, kontroll på hvert håndsett og det er kompartementert i geografiske soner som blir monitorert. Tapte enheter vil få tilsendt en «killcode» og bli ubrukelig innen kort tid.

Det at krpteringskoden «bare» består av 80 Bits åpner selvsagt for at en svært kraftig datamaskin kan knekke koden og i teorien få tilgang til trafikken via SDR løsninger i et begrenset geografisk område og tidsperiode, men da har DU lite annet å gjøre!

Så lite at det neppe gjøres i praksis.

Tror du er i feil tråd hvis du skal diskutere politiradioer Men jeg er sikker på at Flashback har tråd om politiradioer også.
Citera
2020-05-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg vet ikke hvem som oppnevnte Lier.
Her er Liers uttalelser om Holdens rollebytte:
https://rett24.no/articles/holden-forsvarer-rollebyttet-i-hagen-saken

Det är förståeligt att Tom Hagen vill ha samma advokat efter alla turer, som inte är lätta att sätta sig in i. Att för Tom Hagen få en ny advokat och anförtro sig till honom skulle vara omöjligt.

Det kan se ut som jäv, men om EHs biståndsadvokat Lier sköter sitt jobb, behöver det inte bli problem.

Detta är ett brottmål med mycket kompetenta utredare från polisen. Den civilrättsliga delen avgörs därefter.

Det är trots allt domstolen som avgör hur detta kommer sluta.
Citera
2020-05-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04

Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Varför tror du han har gjort det själv? Han har ett tämligen gott alibi, som förefaller hålla (även om det kan finnas några små tidsluckor i det, vilket nästan bara bidrar till att göra det trovärdigare i mitt tycke!) Och polisen har ju antytt att man tror han haft medhjälpare!

Förutom det så finns det också nackdelar med att anlita någon, då finns det direkt minst ett vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in