2020-04-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtinine
Det står i alla svenska tidningar idag att bekanta till frun berättat att hon ville skiljas. Det visste utredarna om sedan länge.

Kan være det er riktig likevel litt rart at det kun er svenske aviser som skriver dette. Du har sikkert rett men man skal alltid ta det pressen skriver med en klype salt.

Samtidig kan kanskje forklaringen på at svenske aviser skriver dette også ha med at norsk presse ønsker å skjele familien i større grad enn svensk presse
Citera
2020-04-28, 16:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Varför tror du att det har tagit så lång tid innan man har agerat mot Tom Hagen?

– Jag vet inte. Norsk kriminalpolis har inte ingett något större förtroende hos mig genom åren, och jag har haft goda kontakter med dem. De är inte de vassaste knivarna i lådan.

Behöver du mer förtydliganden?

Du kan ju gärna säga vem du citerar. Och det är Leif GW. Men det vågade du kanske inte. För då faller hela ditt argument då han många gånger är fel ute.
Citera
2020-04-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
nrk.no offentliggjør ektepakten.

Anne Elisabeth Hagen skulle ikke arve en krone av milliardformuen

Kontroll. Det er stikkordet i denne saken. Et sykelig behov for kontroll.
Citera
2020-04-28, 16:27
Medlem
Har fått høre rykter idag som kommer fra noen som kjenner til familien.

AEH skal ha oppsøkt et krisesenter for lang tid tilbake grunnet vold utført av TH.

Det andre er at AEH skal ha vært utro med THs bror. Dette kan ha vært en utløsende faktor for drapet.

Som sagt, bare rykter, så tolk det hvordan dere vil.
Citera
2020-04-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, då var inte norsk polis så tåplige, så naive, som en del misstenkt - inkl meg. Lettet.

VG: Allerede i fjor sommer var politiet i full gang med hemmelige ransakelser og avlytting av milliardæren Tom Hagens hjem på Fjellhamar i Lørenskog.

Många i tråden var också (naivt) öppna för att det kunde varit en kidnappning. Jag vet han är inte dömd än (min i mina ögon är han det).

Jeg har nesten tatt det som en selvfølge at politiet spanet han og hadde telefonavlytting så skjønner ikke at folk er overrasket over det.
Citera
2020-04-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDenStore2
Någon som kan sammanfatta vad misstankarna mot Tom Hagen grundar sig på? Trodde själv tidigt att han var inblandad men vad har polisen insett som gör att han grips nu 1,5 år efter brottet?

Mvh

Se det fetade i sitatet under, som er det jeg fant fra en av dagens artikler om mistankene.

Hvorfor de ventet i så lang tid før pågripelsen, se det fetade i nederste sitat her. Ektemannen ble hemmelig etterforsket.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja det står også i denne artikkelen.

"Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap. Politiet har også funnet tegn på at hun ville ut av ekteskapet, får VG opplyst.

Denne informasjonen, og analyser av spor på åstedet, la tidlig deler av grunnlaget for at politiet mistenkte at de sto overfor et drap."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2A8X/tom-hagen-ble-hemmelig-etterforsket
Citat:
"Politiet bærer ut esker fra næringsparken Futurum på Rasta tirsdag morgen"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y32Rde/tom-hagens-styreleder-til-vg-en-tragedie

Om hemmelig etterforskning:
"VG får opplyst at politiets vurdering var at Tom Hagen ikke ville være samarbeidsvillig dersom han ble kalt inn i avhør som siktet på et tidlig tidspunkt."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2A8X/tom-hagen-ble-hemmelig-etterforsket
Citera
2020-04-28, 16:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appleknocker
Siden 2012 er oppklaringsprosenten for drap i Norge 100%.
I Sverige 67% og stadig lavere.

Men G.W vet vel best som vanlig😂
Där fick vi inkl G.W.
Citera
2020-04-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Kan være det er riktig likevel litt rart at det kun er svenske aviser som skriver dette. Du har sikkert rett men man skal alltid ta det pressen skriver med en klype salt.

Samtidig kan kanskje forklaringen på at svenske aviser skriver dette også ha med at norsk presse ønsker å skjele familien i større grad enn svensk presse
Det er ikke kun svenske aviser som har skrevet det.
Citat:
Ja det står også i denne artikkelen.

"Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap. Politiet har også funnet tegn på at hun ville ut av ekteskapet
, får VG opplyst.

Denne informasjonen, og analyser av spor på åstedet, la tidlig deler av grunnlaget for at politiet mistenkte at de sto overfor et drap."

Citera
2020-04-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar

Helt rätt, men utredarna utreder först de närmast i familjen. Får dom då reda på att frun ville skiljas, då är det ett starkt skäl att spinna vidare på detta rykte. Konstigt att ni i Norge inte läst om detta i norska tidningar.
Citera
2020-04-28, 16:39
Medlem
Niffys avatar
Ååååå, for en gledens dag!

Dette hadde jeg ikke sett for meg å våkne til etter nattevakt, men når jeg så at tråden plutselig hadde flere titalls nye sider skjønte jeg at det hadde skjedd noe!!

Nå skal jeg lese meg opp på alle nyheter, se pressekonferanser og lese tråder...

Endelig! Hva var det vi sa!
Citera
2020-04-28, 16:44
Medlem
Att det är han som är mördaren, skrev jag väldigt tidigt i tråden, men det kan bli svårt att få honom fälld ,intressant att se bevisen, han har ju iallafall råd med den bästa juridiska expertisen, jag ger det 50/50 att han blir fälld trots kanske graverande bevis emot honom.
Citera
2020-04-28, 16:48
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRG1l5/ektepakten-anne-elisabeth-hagen-kunne-hatt-krav-paa-tom-hagens-millioner

Det var det grådigste (girigaste) jag sett.De har varit gifta i 49 år och hon har servat honom under hela tiden han byggt upp sin förmögenhet.Men han skulle äga allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in