2020-05-01, 12:04
Medlem
Ryktes det at denne Tom F har noe dette å gjøre?
Citera
2020-05-01, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg vet ikke.

De skal jo også ha arv etter sin mor. Og hvis en advokat ordner opp i skjevfordelingene som er i ektepakten slik at AE står som eier av mye større verdier, så arver kanskje hvert av barna kr 1.000.000,- fra sin mor (+ kr 1.000.000,- fra sin far etter at han dør)?
Jeg skrev feil! Hvis mor ikke har testamentert bort til andre, skal jo barna dele hennes verdier mellom seg, og de summene kan bli veldig store hvis en advokat ordner opp i skjevfordelingen i ektepakten (hvis det går an å ordne slikt i ettertid)

Vi vet jo heller ikke om TH har tenkt på å testamentere bort penger til andre enn sine barn.

Fra linken jeg postet tidligere:
" En livsarving vil likevel ikke ha krav på en høyere pliktdelsarv enn kr 1.000.000,-"

I saker der en forelder blir dømt for drapet på den andre forelderen, er det da slik at barna kan saksøke sin den som drepte den andre forelderen og få økonomisk erstatning?

Det vil i henhold til praksis mest sannsynlig bli fremmet borgerlig rettskrav hvis han blir tiltalt. Det vil si at han vil bli idømt erstatning og eventuelt oppreisningserstatning til barna.
Citera
2020-05-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
For at livsarvinger skal kunne få noe arv må mor først bli erklært død formelt sett, noe som krever litt. Det er ikke nok at politiet regner det som en drapsetterforskning. Deretter kan TH velge å sitte i uskiftet bo frem til han selv også dør. Så realiseringen av en større arv til barna fra AEH vil uansett ikke skje før hans død.

Han arver etter all sannsynlighet ikke AEH hvis han blir dømt for å ha drept henne, jf. arveloven § 73. Uskifte vil da ikke være aktuelt. Blir han dømt for drap, vil hun senest da bli erklært død.

§ 73.​1 Blir nokon dømd til fengselsstraff utan vilkår for straffebrot mot den han skulle arve, og arvelataren døyr på grunn av handlinga, kan arveretten til den skyldige heilt eller delvis falle bort.
Blir nokon dømd til fengselsstraff utan vilkår for straffebrot mot arving etter arvelataren som han sjølv har eller kan få arverett etter, og arvingen døyr på grunn av handlinga, kan arveretten til den skyldige heilt eller delvis falle bort. Det same gjeld når nokon blir dømd til fengselsstraff utan vilkår for straffebrot som er årsak til at eit barn som er avla, ikkje blir født levande, og barnet hadde hatt betre eller like god arverett som gjerningsmannen.

Retten skal ta avgjerd om tap av arverett etter første og andre ledd i dom.​

2 Krav om bortfall av arverett kan setjast fram av kvar den som får rett til arv eller større arv dersom kravet blir godtatt. I offentleg straffesak om handlinga kan dessutan påtalemakta setje fram slikt krav, og retten kan av eige tiltak ta avgjerd om bortfall av arverett, jamvel om det ikkje er sett fram krav om det.​3

Det er forøvrig slik at han kan gjøre hva han vil med pengene sine hvis han lever. Han kan derved gjøre barna "arveløse" ved å gi bort alt før han dør, med mindre han ikke er så sent ute at det regnes som en dødsdisposisjon (handling med sikte på å få virkning ved død). Pliktdelsreglene trer bare inn hvis det er noe å arve.
Citera
2020-05-01, 12:23
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sindarine
Han arver etter all sannsynlighet ikke AEH hvis han blir dømt for å ha drept henne, jf. arveloven § 73. Uskifte vil da ikke være aktuelt. Blir han dømt for drap, vil hun senest da bli erklært død.

Det er forøvrig slik at han kan gjøre hva han vil med pengene sine hvis han lever. Han kan derved gjøre barna "arveløse" ved å gi bort alt før han dør, med mindre han ikke er så sent ute at det regnes som en dødsdisposisjon (handling med sikte på å få virkning ved død). Pliktdelsreglene trer bare inn hvis det er noe å arve.

Saken er vel at pr. nå så eier AEH ingenting. Så det er ikke noe å arve verken for ektemannen eller barna.

Vet du om bistandsadvokaten kan jobbe for å få opphevet den urimelige ektepakten slik at formue tilfaller AEH selv om hun er (antatt) død?
Citera
2020-05-01, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Thank you

Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
Ryktes det at denne Tom F har noe dette å gjøre?

Det finnes også en Tim med samme etternavn som hevdes er tvillingbroren?

Det går et rykte om at en av disse har vært «løpegutt» for TH. Han har koblinger til Spania og det er derfor norsk politi har vært i kontakt med spansk politi. Aner ikke om det er noe i disse ryktene forøvrig.
Citera
2020-05-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sindarine

§ 73.​1 Blir nokon dømd til fengselsstraff utan vilkår for straffebrot mot den han skulle arve, og arvelataren døyr på grunn av handlinga, kan arveretten til den skyldige heilt eller delvis falle bort.
Blir nokon dømd til fengselsstraff utan vilkår for straffebrot mot arving etter arvelataren som han sjølv har eller kan få arverett etter, og arvingen døyr på grunn av handlinga, kan arveretten til den skyldige heilt eller delvis falle bort. Det same gjeld når nokon blir dømd til fengselsstraff utan vilkår for straffebrot som er årsak til at eit barn som er avla, ikkje blir født levande, og barnet hadde hatt betre eller like god arverett som gjerningsmannen.

Retten skal ta avgjerd om tap av arverett etter første og andre ledd i dom.​

2 Krav om bortfall av arverett kan setjast fram av kvar den som får rett til arv eller større arv dersom kravet blir godtatt. I offentleg straffesak om handlinga kan dessutan påtalemakta setje fram slikt krav, og retten kan av eige tiltak ta avgjerd om bortfall av arverett, jamvel om det ikkje er sett fram krav om det.​3

Han hadde nok neppe med i planen at han skulle bli verken tatt eller dømt for drap (gitt at han faktisk er skyldig)

Dersom hun hadde vært i live og til stede hadde hun kunnet ha gjort ektepakten ugyldig på bakgrunn av enten urimelighet/trusler til å skrive under, og anmeldt ham i samme slengen, når hun skiller seg.

Dersom hun forsvant etter planen, og hvis det da likevel ble noe problemer med ektepakten, ville hans økonomiske situasjon være uforandret frem til hans egen død, enten ved at hun aldri blir erklært død, eller ved at han sitter i uskifte.

Det eneste som vil sette ham i fare økonomisk er dersom han blir dømt for drap, noe han helt sikkert ikke har regnet med, gitt den lange forberedelsestiden og nøye planlagte detaljer rundt bortføringen, betalingen, mm.

Jeg tror ikke TH ville ha gjennomført dette med mindre han var overbevist om at han ikke ville bli tatt.
Senast redigerad av aniani 2020-05-01 kl. 12:36.
Citera
2020-05-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.Beaumont
Det finnes også en Tim med samme etternavn som hevdes er tvillingbroren?

Det går et rykte om at en av disse har vært «løpegutt» for TH. Han har koblinger til Spania og det er derfor norsk politi har vært i kontakt med spansk politi. Aner ikke om det er noe i disse ryktene forøvrig.
Intressant lesing.Takk.Han jobbet også som psychiatry worker på A hus fra 2012-2015
Citera
2020-05-01, 12:47
Medlem
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/79180633_10220876324679885_3166272731247280128_n.j pg?_nc_cat=103&_nc_sid=05277f&_nc_ohc=hlulWp7Wm9oA X_woamv&_nc_ht=scontent.fosl3-2.fna&oh=32e35130a0da0d4586bda4eaaf348fbd&oe=5ED12 4CE

Hva tror dere om sønnen? Jeg tror han er innbladet i drapet.
Senast redigerad av ExpertABC 2020-05-01 kl. 12:58.
Citera
2020-05-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExpertABC
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/79180633_10220876324679885_3166272731247280128_n.j pg?_nc_cat=103&_nc_sid=05277f&_nc_ohc=hlulWp7Wm9oA X_woamv&_nc_ht=scontent.fosl3-2.fna&oh=32e35130a0da0d4586bda4eaaf348fbd&oe=5ED12 4CE

Hva tror dere om sønnen? Jeg tror han er innbladet i drapet.

Det har jeg ingen tro på. Jeg tror det er svært viktig for TH at barna og øvrig familie tror han er uskyldig. Hvis politiet har rett i at det fremstår slik de mener.
Citera
2020-05-01, 12:57
Medlem
Jofs avatar
Är inte de flesta spekulationerna här. Rätt mycket fria fantasier? Inget fel med det, men verkar inte troliga.
Ska bli spännande att se sanningen, när den väl kommer fram. Om den gör det.
Som Palmemordet gav just ovissheten fantasierna vingar.
Citera
2020-05-01, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muflipin
Tjomlid er berettiget i sin kritikk, og forklaringene hans følger fakta i saken nøye. Det stemmer som Tjomlid sier at Winger foreslo et område som enda ikke var søkt av, men som var planlagt avsøkt alt. At vedkommende ikke ble funnet slik Winger sa støtter jo bare opp under dette. At Winger kastet seg på dette området fordi han visste at det snart ville bli avsøkt og så diktet opp en historie om hvor kroppen befant seg, en historie som ikke stemte, er helt i tråd med sakens faktainformasjon.

Det er godt mulig at klarsynte finnes, men Winger er ikke en av dem. Og man ahr til gode å finne en eneste påstått klarsynt som klarer å bevise evnene sine.

Det er som regel den som kommer med en påstand som har som ansvar å underbygge den. Hvor på YouTube kan jeg se dette?

Jeg snakket om politiradio til en annen person, og nå dreier ikke denne tråden seg om politiradioer, men Anne, derfor ser jeg ikke noen grunn til å bruke så mye tid på dette med politiradio. Det er du som sier at det ikke stemmer at politiradioer kan avlyttes, og da får du bevise det. Du vet jo hvordan du skal bruke youtube. Det er bare å søke "Uniden bearcat truncktracker p25", og så se gjennom der.

Når det gjeder Winger, så virker det som at du tar mine forklaringer ut av sin sammenheng, og bevisst unnlater ting som jeg skriver som bygger opp under at Winger er klarsynt, og bare gjentar det samme som Tjomlid har skrevet i sin blogg. Du unnlater å snakke om det angående Dung, som Tjomlid sa. Jeg tenker at vi sier at vi kan være enige om at vi er uenige.
Citera
2020-05-01, 13:00
Medlem
Sitter og leser denne ektepakten, det turbulente ekteskapet og ønske om skilsmisse

Blir så utrolig trist på hennes vegne, barna var voksne og hun hadde tatt seg av hus, barn etc.Levd nøkternt av hensyn til familien.

Sannsynligvis kuet til å skrive under på denne ektepakten ( hvor var støttespillerenes henne tro) var 3 barnefødsler og oppdragelse så lite verdt.
Så begynte hun trolig og føle seg sterk nok til ta steget ut av sin elendige tilværelse ( ekteskap)

Men hun skulle aldri få muligheten til et bra liv alene. Det er bare så trist.

Politiet burde også prøve å finne ut om hun tok kontakt med advokat for å finne ut om hun kunne få ut noe mer enn det som sto i ektepakten.
Hvis hun virkelig trodde at dette ble realitetene hvis hun tok ut skilsmisse betyr det jo at hun omtrent hadde levd som en fattiglus etter skilsmissen.

Hun var minstepensjonist, hadde et hyttetomt og 200000, og en bil.
Bare å kjøpe en 2 roms leilighet i Lillestrøm koster vel noen millioner. Og med mindre hyttetomten var verdt mye hadde hun jo knapt råd til å kjøpe seg en.2 roms leilighet

Jeg undres om det faktum at hun trodde ektepakten ville være gyldig, også var årsaken til at hun forble i ekteskapet etter barna var voksne.

Hele historien er så nitrist og jeg har bare så vondt av henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in